Gå til innhold

Kort kort hår

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg har lyst til å klippe meg kjempekort, ála en kanskje to centimeter langt hår som resultat... men aaaaaner ikke hvordan jeg skal finne ut om jeg passer dette (har ikke råd til de nettjenestene hvor man laster opp bilder, finnes ingen gratis?)..

Noen teknikker for å finne ut av det? Eventuelt, er det noe som kan tale for at man absolutt ikke passer så kort hår? Stoler ikke heeeelt på frisører, så...

Hjelp?

*takknemlig for svar* *nikke*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare aa klippe det, haaret vokser ut om du ikke liker det =)

Skrevet

Ville sjekket om det kledde meg før jeg hadde klippet. Hår har mye å si for trivsel og hvordan man føler seg. Liker man det ikke så skal man faktisk leve med det til det har vokst ut igjen.

Her er en side som kanskje kan hjelpe. Man kan laste opp et bilde av seg selv;

Virtual Hairstyle

:sjenert:

Skrevet

finner du en dyktig frisør så vil denne veilede deg.

Uansett. Kort hår vokser ut. Kjapt.

Skrevet

Taaz.com er en bra side jeg bruker når jeg skal gjøre dramatiske endringer :)

Skrevet

Taaz.com er en bra side jeg bruker når jeg skal gjøre dramatiske endringer :)

Skrevet

Når du tenker på såpass kort hår som du gjør, så må man egentlig bare ta en sjans. Hodeforma har alt å si her, og det tviler jeg på at disse "last opp bilde og test frisyra"-tjenestene klarer å takle.

Det er bare hår, det vokser ut igjen :jepp:

Skrevet

Takk for svar allesammen!!

Skrevet

Det hender man får en overraskelse med rare bulker i huet når man tar alt eller nesten alt, men du vet ikke før du har prøvd. Jeg ser en del menn som har begynt å ta alt når håret blir tynt, som har mildt sagt kupert terreng på skallen :fnise:

Ansiktstrekkene dine vil komme VELDIG tydelig fram, og det som alt er markant blir mer markant. Jeg klippet ned til ca. 2 cm i sin tid, og de store øynene mine ble plutselig til tallerkenøyne. Jeg hoppet litt i frisørstolen da jeg så at plutselig var ansiktet mitt nesten bare øyne... Har du lang hals ser det plutselig ut som kjempelang, flott ballerinahals, har du litt bollekinn blir ansiktet ditt kjemperundt osv.

Sørg gjerne for at du har igjen spisser ned foran ørene for at det skal være mer frisyre-aktig enn bare "feide over med klippemaskin", hvis du skjønner hva jeg mener. vær også forberedt på at du trenger noe paste eller noe sånt for å glatte ned eller fremheve eventuell stritting. Så kort hår ligger gjerne glatt i nakken og helt foran på hodet, og stritter rundt kronen, med mindre du har tykt hår som stritter overalt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ligger nok i "tykt hår"-kategorien. Dere vet den reklamen "sliter du med flatt og livløst nordisk hår?" som går på tv for tiden? Håret mitt er laaaangt i andre enden av skalaen, så jepp, produkter skal nok oppi! Litt derfor jeg tenker på at om det skal være kort, skal det være veldig kort (men ikke helt baberkort, om dere skjønner), så det ikke står alle veier... :o)

Etter litt mer funderinger har jeg egentlig kommet frem til at jeg vil ha det veldig kort, men gjerne litt lengder fremme. Jeg har et ovalt ansikt, så tror nok ikke jeg blir "bollerund" :o) Ellers er jo vinteren en flott tid å prøve kort hår; man kan jo bruke lue uten å bli sett rart på..... :o)

Imorgen blir det frisør, så får se hvordan det går, og hva de sier *krysse fingrene for bra resultat*

Takk igjen folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...