Gå til innhold

Var det ment som et kompliment?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har blitt spurt av flere menn om jeg har silikon i brystene, spesielt når jeg er på fest. De synes det ser sånn ut og de tror meg nesten ikke når jeg sier jeg ikke har det! Puppene er ikke unormalt store heller, bruker 80C. Forstår ikke helt om de mener det som en fornærmelse eller som et kompliment? Bryr meg egentlig ikke, men blir jo litt forvirra..

De som har spurt er rundt 30 år, om det har noe å si..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke tatt det som et kompliment eller en fornaermelse.

Jeg ville tatt det som hva det er, en misforstaaelse.

Og at de i det heletatt kommenterer det er jo litt merkelig.

Skrevet

Du trykker dem vel mye opp og ut da.

Skrevet

Dette tyder på to ting.

Det ene er at du sannsynligvis kler deg på en måte som retter mye fokus mot brystene dine.

Dersom du ønsker respekt og å bli tatt på alvor som en pen og vakker kvinne, og ikke bare sett som en potensiell sexpartner, så er ikke det veien å gå.

Det andre er at de mannfolkene du har gått på fest med umulig kan være veldig intelligente, og åpenbart ikke vet hvordan de skal gi en kvinne et kompliment.

Skrevet (endret)

Dette tyder på to ting.

Det ene er at du sannsynligvis kler deg på en måte som retter mye fokus mot brystene dine.

Dersom du ønsker respekt og å bli tatt på alvor som en pen og vakker kvinne, og ikke bare sett som en potensiell sexpartner, så er ikke det veien å gå.

Det andre er at de mannfolkene du har gått på fest med umulig kan være veldig intelligente, og åpenbart ikke vet hvordan de skal gi en kvinne et kompliment.

Nå er ikke jeg TS, men noen av oss har pupper som får oppmerksomhet uansett hvordan vi kler oss, og da er slike kommentarer ugunstige. Spesielt fordi man også ofte ikke blir tatt på alvor.

Når jeg har blitt spurt om jeg har silikonpupper, tar jeg det som et kompliment TS. Jeg har blitt spurt det av to transeksuelle som lurte på hvor de kunne kjøpe bryster som mine, og av en lege.

Endret av KateW
Skrevet

Dette tyder på to ting.

Altså...

Så om en kvinne ønsker respekt fra en mann og å bli tatt på alvor, så kan hun ikke kle seg på en måte som fremhever noe som faktisk sitter fast på kroppen hennes?!! Pupper er vanskelig å skjule. Og strengt tatt burde det ikke være nødvendig heller. De er en naturlig del av en kvinnekropp, uavhengig av hvilken form og fasong de har. Er det da slik at dersom du har spesielt flotte pupper, så har du større ansvar for å skjule de, slik at menn ikke blir distrahert?

Jeg hører hva du sier altså, og jeg skjønner hva du mener, men likevel så provoserer slikt meg litt. Hvorfor må TS som kvinne ta ansvar for noe som skjer inne i hodet til menn?

Det du egentlig sier er jo at Kvinner, om de ønsker respekt, må ta ansvar for å kle seg på en måte som ikke får menn til å tenke på sex. Det er jo bare en versjon av at kvinner skal dekke til håret, slik at menn ikke blir fristet.

Jeg skjønner at du ikke mente det slik, men man ville aldri sagt noe slikt andre veien.

At menn burde sørge for å ha en t-skjorte som gikk nedenfor rumpa, om de ønsket å bli tatt på alvor på jobb. At når man ser SÅ hot ut i dress så bør man faktisk unngå å bruke det, om man ønsker å bli sett på som noe annet enn et sexobjekt.

Kanskje menn bør skjerpe seg litt, om de ikke greier å ha respekt for kvinner som de av en eller annen grunn tenker sex, når de ser. Hva som skjer inne i noens hode er aldri noen andres ansvar.

Skrevet

Jeg hadde ikke tolket det som hverken en fornærmelse eller et kompliment men ganske enkelt et spørsmål. Om det var et spørsmål jeg fikk til stadighet så ville jeg nok spurt meg selv om hvorfor for når gutter kommenterer puppene dine så bruker du tydeligvis topper som viser en del av de. Og da må man i grunnen tåle å få oppmerksomhet for de også ;)

Skrevet

Veldig enig med deg over. Samtidig så lever vi i en verden hvor menn BLIR fanget av pupper som henger ut. Sånn er det bare!

Jeg lurer på hvordan du TS har gått kledd da du har fått høre disse utsagnene... Om det har vært noen grunn til at de kommenterte som de gjorde.

Ellers finnes det jo wonder-bra`er både den ene og andre veien.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt småsur hvis jeg hadde fått et sånt spørsmål. Det blir litt sånn "Så fint hår du har, er det extensions?", eller "Så slank du er, har du fått deg fettsuging?".

Skrevet

kanskje du har store pupper som egentlig vanligvis bruker å henge litt på magen, men du har pushet dem litt opp så det går utover og kanskje du har hatt på deg en bh som former dem runde. Kan hende du har veldig stram hud som gjør at de ser harde ut kanskje?

Jeg vet ikke, noen vil være negativ til det med silikonpupper og derfor spør de, noen liker silikonpupper og derfor spør de. Så du kan vurdere om det er et kompliment eller ikke hvis du kjenner de, men ellers så er det et spørsmål. Hvis du liker dine pupper, tar du det som et kompliment, hvis dette får deg til å tenke at folk tror du har falske pupper som gjør deg såret vil du jo ta det negativt. Smil og si nei, dette er ekte vare! :)

Skrevet

Tror ikke jeg ville spurt om noe sånt, føler ikke at det er naturlig å begynne å snake om puppene til jenter jeg snakker med, med mindre de av en eller annen grunn har lyst til å snakke om dem selv..

Situasjonen TS nevner høres for meg ut som en av to ting: Enten er det ment som komplimenter. Altså at de har lyst til å si "jøss, så store, faste pupper du har", men siden de ikke synes de kan si det såpass rett ut, så tar de denne "omveien" med silikon, sånn at de kan få sagt noe om puppene på en måte som høres ut som et seriøst spørsmål. (Jeg er ikke noe fan av silikonpupper, så tviler på at jeg vil brukt den vinkelen). Den andre muligheten er at de rett og slett ser litt falske ut pga ekstrem push-up bh eller noe i den duren..

Skrevet

Jeg hører hva du sier altså, og jeg skjønner hva du mener, men likevel så provoserer slikt meg litt. Hvorfor må TS som kvinne ta ansvar for noe som skjer inne i hodet til menn?

I don't make the rules! Sorry.

Jeg hadde ikke sagt slikt som de sier, så da blir det litt urettferdig at jeg skal stå til ansvar for hva andre gjør...

Jeg bare prøvde å forklare hvorfor det kanskje var slik!

Jeg skulle gjerne kunne lagt fra meg laptopen på caféen, og gått og kjøpt meg en pils uten å måtte passe på den fordi folk ikke burde stjele, men de gjør nå en gang det likevel.. så da kan jeg ikke gjøre det.

Ser du hva jeg mener?

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det som et kompliment. Det er da aldri et kompliment at en kroppsdel ser falsk ut. Da hadde jeg foretrukket at de sa at jeg hadde fine bryster, punktum.

Skrevet

TS her.

Jeg har jo aldri sagt noe om at jeg gikk med særlig utringet topp eller at puppene hang utenfor. Den ene komentaren var faktisk når jeg hadde brudekjolen på meg og de to andre gangene var jeg på fest med helt vanlige søte sommerkjoler, ikke særlig utringet.

Jeg er nygift og disse kommentarene ble sagt av min manns kamerater..synes bare hele greia var litt merkelig..

Skrevet

Hva i all verden har de å gjøre med om du har silikon eller ikke? Det skal pokker meg ikke noen bry seg med? Hvem spør om slik da? Skulle du begynt å spørre mannfolka om de var barberte nedentil eller noe slikt noe. Det er vle privat, ikke noe man driver å spør folk om. Jeg hadde blitt rimelig sur om noen hadde begynt å kommentere eller spørre om puppene mine, herregud, det har da ingen noe med?

Og ja, det er rimelig SÆRT at det er kameratene til mannen din som spør!

Skrevet (endret)

Jeg gjetter på at det var ment som et kompliment. Fordi: Menn som ville funnet på å spørre kameratens nye kone om noe sånt er ekstremt harrye, og ekstremt harrye menn syns silikonpupper er toppen av kransekaka.

Ergo syns nok menn at du har pene pupper. Men ikke alle kommenterer puppene til kona til kameraten sin ;)

Endret av Kosemose
Skrevet

Nei,synes også det var merkelig at kompisene hans satt å diskuterte og kommenterte puppene mine rett foran meg..

Mannen min sa han tippet de sa det fordi "puppene ser så faste ut". Men alikevel.. :sjenert:

Ved neste fest skal jeg ha på pologenser!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...