Gjest imli Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Korleis får ein rein ein stålkjele med svidd mjølk i bunn? Det sit heilt fast, eit svart lag... (ja, eg veit det ikkje er lurt å varme mjølk i stålkjelar )
Mjaue Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Ta bakepulver og vann i kjelen og la det stå over natta. Neste dag kan du bare vaske den som vanlig
SmallTalk Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg pleier å fylle kjelen med vann og en god dæsj Zalo, og lar den så stå natta over. Pleier å løsne ganske greit da også.
barnehagetanten Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Maskinoppvaskepulver gjør susen også, bedre enn zalo.
Gjesten Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg skrubber med gryteskrubb når noe har svidd seg fast. Ta i litt, så går det av. Så slipper du å ha det stående over natten
hjertesukka Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Maskinoppvaskepulver gjør susen også, bedre enn zalo. Signerer! Bruker alltid maskinoppvaskpulver på svarte og brune lag!
Gjest Eventyr3 Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Hei jeg har noen sånne problemer jeg og. Jeg har 2 plater på kjøkkenbenken, de er helt svarte og begge har sånn svart hard ring rundt seg. Går så utrolig treigt å skrape og får ikke vekk den svarte fargen. Kommer så jævlig mye røyk hvis du jeg bruker dem. Tips?
Gjest imli Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Kjelen har stått i vatn i fleire dagar med såpe, hjelper ingenting. Ikkje gryteskrubb heller.
Honesty Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Min erfaring er at Mr. Muscle ovnsrens (sprayboks med oransje kork) tar det aller meste, også innbrent mat. Du får den på alle matbutikker, og den fungerer også bra til å rense stekeovnen og komfyrtoppen.
Gjesten Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 Hei jeg har noen sånne problemer jeg og. Jeg har 2 plater på kjøkkenbenken, de er helt svarte og begge har sånn svart hard ring rundt seg. Går så utrolig treigt å skrape og får ikke vekk den svarte fargen. Kommer så jævlig mye røyk hvis du jeg bruker dem. Tips? Jeg fikk ordnet dette i den gamle leiligheten min. Jeg kjøpte jif fettfjerner, sprayet på, lot det virke en stund, og så skrubbet jeg for harde livet med gryteskrubben. Gjentok dette en del ganger. Er en skikkelig drittjobb, og du kan si farvel til pene negler, men jeg fikk vekk det aller meste
Gjest Eventyr3 Skrevet 21. oktober 2010 #12 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg fikk ordnet dette i den gamle leiligheten min. Jeg kjøpte jif fettfjerner, sprayet på, lot det virke en stund, og så skrubbet jeg for harde livet med gryteskrubben. Gjentok dette en del ganger. Er en skikkelig drittjobb, og du kan si farvel til pene negler, men jeg fikk vekk det aller meste Aha, ja jeg får vel prøve med Jiff fettfjerner jeg og. Prøvde bare med varmt vann sist gang. Takk for tipset.
Gjest Spinell Skrevet 22. oktober 2010 #13 Skrevet 22. oktober 2010 Kjelen har stått i vatn i fleire dagar med såpe, hjelper ingenting. Ikkje gryteskrubb heller. Vil absolutt skrive under på tipset om å la den stå i vann med maskinoppvaskpulver. Jeg har ikke funnet noe som fungerer bedre enn det.
Gjest Spinell Skrevet 22. oktober 2010 #14 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har 2 plater på kjøkkenbenken, de er helt svarte og begge har sånn svart hard ring rundt seg. Går så utrolig treigt å skrape og får ikke vekk den svarte fargen. Kommer så jævlig mye røyk hvis du jeg bruker dem. Tips? Til slike flekker bruker jeg min selvlagede kjøkkenspray med salmiakk og zalo. Salmiakk løser opp de utroligste ting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå