Gå til innhold

16 åring på fest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, for det er vel ingen foreldre som vil vise at man har gitt barna sine dårlig oppdragelse?

Skrevet

Hva mener du med det, Waco?

Tenåringsforeldre generelt er vel klar over at tenåringene ikke er perfekte. I tillegg så må jo vi foreldre lære på den harde måten. Finnes ingen lærebok.

Gjest wild bird
Skrevet

Ja, for det er vel ingen foreldre som vil vise at man har gitt barna sine dårlig oppdragelse?

Den var til meg?

Jeg har gjort så godt jeg kunne i å oppdra barna mine. Som forøvrig ikke er barn lenger, men 22 og 18 år. Og jeg syns de er godt oppdratt. Høflige, greie, sosiale, oppegående og fornuftige gutter.

Og jeg tror de fleste foreldre gjør så godt de kan. Når barna blir tenåringer møter man utfordringer som ikke alltid er like lette. Da må man bruke den fornuften man har, og håpe at ungene har fått det rette grunnlaget hele veien.

Skrevet

Jeg vet som de fleste andre at man som 16-åring mest sannsynligbis smaker eller har smakt alkohol. Jeg mener ikke at foreldre skal gi med seg barna sine alkohol på fest, for det blir som andre nevner kun i tillegg, velger man å gi alkohol til barna sine så bør det være innenfor husets fire vegger. Jeg mener derimot at man kan akseptere men ikke oppfordre dem til å drikke. For det er noe i det at hvis man drikker før man er 18 og man har faste innetider så vet man at man skal komme hjem og hvis du har gitt dem tillit så vil de vise deg tillit og gjøre det de kan for å holde den tilliten og man kommer hjem i en fin tilstand, for så lenge de er umyndige så er det tråss alt dere som har ansvaret for dem. Hvis de da i stedet venter til de er myndige med å drikke så vet de at det er dem selv som bestemmer i hviken tilstand man skal komme hjem i, og da har man ikke så mye så holder igjen. Og da er det lett at det blir for mye. For første gang man drikker så skal det lite til før man blir god og full.

Derfor er det mye bedre å lære de om farene ved å drikke for mye, eller drikke noe de ikke vet hva er enn å være så streng med det å ikke drikke alkohol at de ikke tørr komme til deg hvis det skjer noe:-) så send datteren din på fest, og la henne ha i tankene at hun bør være forsiktig og at hun uansett hva kan komme til deg:-)

Skrevet

Herregud, la nå 16-åringen gå på fest. Har INGEN foreldre her på KG vært unge selv eller? Virker ikke sånn. Jeg var på fest hver helg fra jeg var 15 og det har da blitt folk av meg. Selv om jeg var på fest hver helg, var jeg pliktoppfyllende både hjemme og på skolen. Av de beste i klassen faglig. Jeg var også til å stole på, og tillitsfull ovenfor mine foreldre.

Skrevet

Der jeg kommer fra var det 16-års grense på bygdefester. Jeg var på mine første ordentlige fester rett før jeg fylte 16. Første skikkelige fest var arrangert av mine to eldre søsken som skulle "passe" meg mens mamma og pappa var på ferie. Det første de gjorde var å tromme sammen hele bygda på fest. Skikkelig spennende for meg. Jeg var forøvrig "snill" jente og drakk vel ikke skikkelig før jeg ble 17-18 år, men jeg koste meg på fest alikevel.... (mimre mimre)

Gjest Linda sofie
Skrevet

Skjønner hva problemet er med å la en 16 åring dra på fest så lenge man vet man kan stole på de og at de kommer hjem på tida. Da jeg var 16 dro jeg fest så og si hver helg. Å grunnen til at jeg fikk lov var pga de kunne stole på meg og viste jeg ikke ble sørpafull på festene. Å ikke minst at jeg kom hjem til avtalt tid.

Prøv å husk litt tilbake da dere var 16 år

Gjest Linda sofie
Skrevet

Skjønner hva problemet er med å la en 16 åring dra på fest så lenge man vet man kan stole på de og at de kommer hjem på tida. Da jeg var 16 dro jeg fest så og si hver helg. Å grunnen til at jeg fikk lov var pga de kunne stole på meg og viste jeg ikke ble sørpafull på festene. Å ikke minst at jeg kom hjem til avtalt tid.

Prøv å husk litt tilbake da dere var 16 år

Mente å skrive: Skjønner ikke hva problemet er med å ....

Gjest Applestore
Skrevet

La 16-åringen dra på fest, men snakk med henne om farer ved alkohol og dumme ting som kan skje om man drikker for mye.

Selv ville jeg ikke sendt med ungen alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...