Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt i midten av 20-årene. Har vært sammen med ei jente siden i vår. Vi har så klart hatt litt uenigheter, men aldri kranglet egentlig. Jeg har begynt i en ny jobb for litt siden og nå har jeg liten tid til henne. Dessuten har jeg ikke behov for å være med henne så ofte som hun vil være med meg. 2 dager i uken er passe for meg, hun vil så ofte som mulig. Merker at hun blir skuffet når jeg ikke vil være med henne en dag. Jeg er heller ikke så veldig på å ringe og skrive meldinger, mens hun føler for kontakt hver dag.

Jeg er nå på en reise med jobben. Før jeg dro var hun merkelig. Veldig mutt og på en måte likegyldig. Jeg fikk ingen meldinger av henne og ringte henne etter et par dager. Da sa hun at hun følte for å trekke seg litt unna. Hun var så usikker på ting og det var masse hun lurte på som vi aldri fikk snakket om pga vi så hverandre sjeldent. Jeg ble forvirret og lurte på hva det var! Hun sa bare at hun ikke ville ta det på telefon, men vi kunne snakke når jeg kom hjem. Jeg kommer hjem i morgen. Denne uken jeg har vært vekke har jeg ikke fått særlig med meldinger. Hun har skrevet litt nøytrale meldinger og så klart svart på mine. Jeg har heller ikke skrevet mye pga vil ikke løpe etter henne. Hun har ikke skrevet glad i deg og slik som hun pleier. Da jeg sa farvel til henne før jeg reiste sa hun ikke ha det eller glad i deg. Hun har trukket seg unna og ville bruke uken på å tenke over ting og tang.

Jeg er jo så klart redd det blir slutt! Er det ikke et dårlig tegn når jenter sier de må tenke litt og endrer atferd?

Skal jeg spør om å være med henne i morgen eller skal jeg la det være opp til henne å ta kontakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig så er jeg imponert over at hun fremdeles er i livet ditt enda, jeg hadde takket for meg for lengst. Hvordan tror du en jente tolker det når du ikke har større interesse av henne enn å treffes et par ganger i uka og på toppen av alt ikke gidder å holde telefonisk kontakt en gang?

Tror du kan forberede deg på dumpings og sannsynligvis er det like greit for du har tydeligvis hverken tid eller interesse for en kjæreste akkurat nå.

Skrevet

Hvordan tror du en jente tolker det når du ikke har større interesse av henne enn å treffes et par ganger i uka og på toppen av alt ikke gidder å holde telefonisk kontakt en gang?

Hun vil være med han hver dag... Hun virker litt avhengig nesten.

Skrevet

For å være helt ærlig så er jeg imponert over at hun fremdeles er i livet ditt enda, jeg hadde takket for meg for lengst. Hvordan tror du en jente tolker det når du ikke har større interesse av henne enn å treffes et par ganger i uka og på toppen av alt ikke gidder å holde telefonisk kontakt en gang?

Tror du kan forberede deg på dumpings og sannsynligvis er det like greit for du har tydeligvis hverken tid eller interesse for en kjæreste akkurat nå.

Kanskje jeg har dummet meg ut, men har gitt henne beskjed om at jeg er den "uavhengige typen" og hun kommer ikke til å være 1.pri i livet mitt. Fritiden skal jeg bruke på kompiser og meg selv også. Dette har jeg vært tydelig om.

Hun vil nok helst være med meg hver dag, men pga jobben er det fysisk umulig. Jeg jobber feks kl 14-midnatt og hun går på skole. Mange dager er det umulig å besøke hverandre, og de dagene jeg har litt fri er ikke automatisk hennes. Det er hun ikke glad for:(

Skrevet

Hvorfor vil man ha kjæreste når man ikke har særlig lyst til å tilbringe tid med ham/henne? :klø:

En kjæreste er noen man er forelska i. Man er ikke nødvendigvis sammen hver dag, men for å si det sånn, en fyr som hadde sagt til meg at kompiser og han selv alltid kom foran og jeg var tredje pri - han hadde jeg gitt et drithardt spark i balla før jeg gikk for godt. Ja vel, du har lite fritid som sammenfaller med hennes, men har du lyst til å ha kjæreste har du tid til henne også. Det er ikke bare dine behov som skal telle.

Det virker som om hun har skjønt at det ikke er vits i å holde på med dette "forholdet".

Gjest Galithralia
Skrevet

Må si meg litt enig her, jeg hadde og stukket av for lengst. Det er greit at dere ikke er sammen hver dag, man kan bli litt sprø av å se hverandre hver dag. Men når du i tillegg sier at du faktisk ikke er interessert i å bruke mer enn to dager på henne og hun ikke er 1. prioritert...ja vel da hadde jeg faktisk ikke sett vitsen. Da kan man like gjerne være friends with benefits?

Men det virker som du er glad i henne, så hva hvis dere gjør et kompromiss? Dere er med hverandre to dager i uken og prøver å få litt mer tid sammen uken etter der? Eller du tar henne med på en vennekveld med din vennegjeng?

Skrevet

jeg trodde at kjærester skulle ha høy prioritet. Og 2 ganger er litt lite å se hverandre synes jeg. Jeg hadde blitt skuffet om jeg hadde en type som ikke ville tekste med meg/ringe de dagene vi ikke så hverandre. Kan jo bare si hva jeg tenker og det er at når en har en så nær person så blir det naturlig å ha daglig kontakt. Og det virker ikke som du setter henne særlig høyt, så hvorfor skulle hun gidde å sette deg høyt?

Skrevet

Kanskje jeg har dummet meg ut, men har gitt henne beskjed om at jeg er den "uavhengige typen" og hun kommer ikke til å være 1.pri i livet mitt. Fritiden skal jeg bruke på kompiser og meg selv også. Dette har jeg vært tydelig om.Hun vil nok helst være med meg hver dag, men pga jobben er det fysisk umulig. Jeg jobber feks kl 14-midnatt og hun går på skole. Mange dager er det umulig å besøke hverandre, og de dagene jeg har litt fri er ikke automatisk hennes. Det er hun ikke glad for:(

Selvfølgelig så er hun ikke glad. Jeg hadde aldri giddet å være i sammen med en hvor jeg betydde så lite.

Sier ikke at jeg må være i sammen med mannen 24/7 for da hadde jeg gått på veggen. Sånne ting kan man bli enige i og finne en balanse. Du har ikke giddet det. Deg, ditt og dine som det passer deg. Hun er bare et koselig tillegg.

Skrevet

Hun vil være med han hver dag... Hun virker litt avhengig nesten.

Så enten må hun være den som gir seg, og han setter styringen for hele forholdet, for ellers virker hun litt avhengig?

De fleste som er forelsket ønsker å tilbringe masse tid sammen, og når man ikke får det man behøver trekker man seg vekk. Han styrer forholdet, med at han bestemmer når de skal treffes, han bestemmer de skal snakke i telefonen, og hun skal bare sette seg ned og akseptere dette og være glad for at han gidder bruke to dager i uken på henne?

For å si det slik ts, skal dere klare å fikse dette forholdet, må du sleppe henne til også. Vil hun treffes hver dag, og du bare to dag, kand ere kanskje møtes på midten og treffes en uke tre dager og neste uke fire? Gi og ta kalles det, og det er aldri sunt at bare den ene styrer alt i et forhold, noe du gjør nå.

Og jeg selv hadde ikke giddet å bruke mer tid på en sånn person, fordi jeg er for at man skal finne en kompromi som passer begge parter og ikke bareden ene. På den andre siden hadde jeg følt at jeg ikke var spennende nok å være med, siden prioriteringen bare er to dager i uken. Når man ahr så ulike behov, må man lytte til begge parter og finne en middelvei.

Skrevet

Et lite råd; er du virkelig glad i henne, så inviter henne til å treffes dagen du kommer hjem, forklar henne at du har vært dum og nedpriortiert henne. Så¨kan du si at du gjerne vill ha mer kontakt med henne og det er viktig at du følger det opp.Men viss du ikke er virkelig glad i henne så si det som det er, selv om det sansynligvis blir slutt da. Det fortjener hun! Du sier du ikke vill løpe etter henne, men hvorfor vil du ikke det?

Skrevet

Det eneste jeg reagerer på her at det er tydelig kommunikasjonsvikt. Det skjer slike ting når man ikke kan snakke sammen og jeg kan slev reagere med å bli kald om jeg ikke har det bra og når jeg ikke får snakket om ting.

Ang at du har sagt at hun ikke vil være første priotert i ditt liv er mer en nok grunn for at jeg skjønner at hun ikke tørr å satse på deg. Klart man trenger egen tid med kompiser osv. Jeg hadde hvertfall ikke orket å brukt tiden med en som ikke hadde tid til meg og som prioterte eg kun når det passet deg.

Skrevet

Kanskje jeg har dummet meg ut, men har gitt henne beskjed om at jeg er den "uavhengige typen" og hun kommer ikke til å være 1.pri i livet mitt. Fritiden skal jeg bruke på kompiser og meg selv også. Dette har jeg vært tydelig om.

Hun vil nok helst være med meg hver dag, men pga jobben er det fysisk umulig. Jeg jobber feks kl 14-midnatt og hun går på skole. Mange dager er det umulig å besøke hverandre, og de dagene jeg har litt fri er ikke automatisk hennes. Det er hun ikke glad for:(

Og der hadde du vært ute av min dør, for en kjæreste vil være 1.pri.Men setter du kameratene fremfor henne, kan jeg godt forstå at hun rygger unna. Hadde gjort det selv, for mans etter ikke venner fremfor kjæresten, det er bare slik man gjør i tenårene. Når man blir voksen, prioriterer man kjæreste/samboer/kone/mann så kan det andre komme etterpå.

Om dere er så forskjellige, er det kanskje like greit at hun backer ut nå. Du bør kanskje finne en som tenker som deg, og som ikke vil ha deg som 1. pri heller. Noe ejg tror kan bli vanskelig å finne, men de finnes sikkert

Skrevet

Jeg er heller ikke den avhengige typen, tvert om faktisk. Men når man i starten av et forhold ikke treffes mer enn et par dager i uken og man på toppen av alt får laber interesse på telefon så hadde jeg tolket det slik at du enkelt og greit ikke er interessert. Hvis du er av typen som aldri kommer til å sette en kjæreste som 1. pri så bør du kanskje spørre deg selv om et forhold er det rette for deg. Man skal og bør ikke sette kjæresten som 1. pri hele tiden, men når sjeldent etter hvert blir til aldri og allerede et halvt år ut i forholdet så er det også like feil. Jeg hadde en eks som de første 14 dagene hadde meg som prioritet. Så ble jeg etterhvert danket ned under tv, kompiser, fotball, fyll, trening, kompiser, fyll, fotball, tv, litt mer fyll og til slutt kom jeg inn. Da er det ikke annet å gjøre enn å pakke snippsekken sin å finne noen som finner det mer interessant å bruke søndagen på dama si i stedet for å se tippekampen på tv i bakfylla. Nå har jeg funnet meg en samboer som er mye borte gjennom jobben, noe som passer meg ypperlig siden jeg trives godt i eget selskap. Men de gangene han har fri så har han likevel ingen problemer med å prioritere oss kombinert med venner og andre fritidsinteresser. Så alt koker rett og slett ned på prioriteringer og interesse for å ta vare på det forholdet man har, og den kombinasjonen er du tydeligvis ikke helt klar for.

Skrevet

Jeg har vel ikke sagt at hun ikke blir prioitert. Men jeg har sagt at hun ikke kan forvente å være førstepri hele tiden, jeg vil ikke bruke all fritiden med henne. Jeg vil dra på fest alene av og til og drikke så mye jeg vil uten innblanding. Hun er ikke alt i livet mitt.

Hun får være med til kompisene mine, men da sitter hun bare der og kjeder seg virker det som. Så hun takker alltid nei.

Det med 2 ganger i uken er ikke sånn at jeg absolutt ikke vil mer. Men for meg holder det om vi er med hverandre en dag i helgen (hvis ikke hun eller jeg jobber eller en av oss/begge fester) også et par dager i uken. Jeg vil ikke legge opp livet etter henne selv om jeg er glad i henne.

Vi har snakket om dette før, da har hun alltid tilgitt og gått med på at hun får se meg mindre enn hun ønsker. Jeg har forsøkt å bli bedre med mobil, men jeg er ikke en person som gidder skrive mye sms eller må snakke hver dag.

Kanskje hun har gitt opp denne gangen:s

Skrevet

Du virker såpass egoistisk at du fortjener å bli dumpa ;)

Skrevet

Du virker såpass egoistisk at du fortjener å bli dumpa ;)

Jeg er ikke egoist. Jeg er veldig glad i jenta mi og viser det når vi er sammen. Hun er fantastisk pen og morsom å være med.

Vi har bare ikke de samme behovene. Og nå trekker hun seg unna...

Skrevet

Hvor gammel er du TS?

25, hun er 22

Skrevet

Hvor gammel er du TS?

Står midten av tjueårene.. noe som betyr at han burde bli voksen snart :D

Skrevet

:fnise: Fantastisk. Du skulle ikke heller kjøpt deg en hund tror du?

Du er dumpemateriale. Kanskje hun alt har funnet en kar som bryr seg på ekte! :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...