Gå til innhold

Dusje 12 ganger i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det, når dere trener i tillegg til morgendusj?

Jeg trener 5 ganger i uka, og da må jeg dusje etter disse gangene, i tillegg så står jo håret til alle kanter på morgenen, så det blir til at jeg dusjer da også. Men det er jo egentlig litt for mye?

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer kun etter trening (med mindre det er noe spesielt) og fikser håret litt før jeg legger meg, enten i et flette, føner eller føner og retter på kvelden, så det blir litt mer håndtelig om morgenen..

Huden min syntes det er ille nok med dusj hver dag for tiden, merker den blir så tørr, så kan ikke begynne å dusje dobbelt hver dag i tillegg!

Skrevet

Jeg dusjer opp til 12-14 ganger i uka. Raske dusjer, uten for varmt vann og nøytral såpe fra apoteket. Jeg har aldri slitt med tørr hud, og bruker ikke krem eller bodylotion. Håret vaskes 2-3 g uka, det blir ikke fett, men det hender jeg bruker litt tørrshampoo i tinningene og nakken. Ellers svetter jeg lite, så blir som regel ikke svett i håret.

Skrevet

d sies at en vasker vekk for my av fettlagre å sånt som skal være der. om en dusjer for mye. så jeg prøver å holde det til etter trening. men håret bli jo såå umulig etter natta...

men ei venninne som hadde kreft, der sa legen at d *seige* huden hennes reddet henne.

å hu har holdt seg til dusje engang om dagen. sier a selv

Skrevet

Huden er jo faktisk en viktig del av immunforsvaret og hvis man dusjer veldig ofte riskerer man å vakske bort for mye av de naturlige bakteriene etc slik at immunforsvaret svekkes (huden skal jo tross alt fungere som en viktig barriære for bakterier, viru etc.). Så jeg ville nok forsøkt å redusere på dusjinga.. Kanksje kan du bare stikke hodet inn i dusjen og få orden på håret? :fnise:

Skrevet

Det høres fryktelig mye ut. Bortsett fra å dusje når en har svettet mye, er det vel strengt tatt ikke nødvendig? Har dusjing blitt en tvangshandling? Er det ekkelt å lukte menneske?

Skrevet

Man trenger vel ikke dusje bare fordi håret er umulig? Hårbørste, vann og evt hårføner er gode hjelpemidler der, hvis det virkelig er så ille.

Skrevet

Man trenger jo ikke å vaske hele kroppen når man dusjer så ofte. Såpe (lactacyd) til under armene, under puppene, i underlivet samt beina. Kjenner til det at håret står til alle kanter når man står opp. Det kan være nok å bare stikke hodet under springen og føne det tørt.

Skrevet

Kjenner til det at håret står til alle kanter når man står opp.

Det er da bare å se folk rett i øynene og late som at det er meningen å ha håret slik. Er ikke det moderne da? En går til frisør for å rufse det til for mange hundrelapper, liksom? ;)
Gjest Tigress
Skrevet

Eg dusjar berre etter trening eller etter to-tre dagar når håret blir for feitt. Ellers vaskar eg meg berre. Blir håret for feitt, brukar eg tørrsjampo i det. No bør eg kan hende seie at eg har krøllar, og eg har aldri flatt hår, så det er faktisk ingen som ser om håret mitt har vore umogleg ein morgon, alle berre trur det skal vere slik.

Verken huda mi eller håret mitt toler særleg bra at eg dusjar ofte, sjølv om eg så og seie aldri brukar såpe anna enn under armane og på føtene.

Skrevet

Det er da bare å se folk rett i øynene og late som at det er meningen å ha håret slik. Er ikke det moderne da? En går til frisør for å rufse det til for mange hundrelapper, liksom? ;)

Skulle ønske det var sånn.

Her kan jeg mange ganger skremme fanden på flatmark med hårsveisen når jeg står opp. Prisen å betale for kort hår. Er uaktuelt å snike seg i postkassa på det verste. :fnise:

Gjest gjest- silje
Skrevet

Skulle ønske det var sånn.

Her kan jeg mange ganger skremme fanden på flatmark med hårsveisen når jeg står opp. Prisen å betale for kort hår. Er uaktuelt å snike seg i postkassa på det verste. :fnise:

Alle jeg kjenner med kort hår har ei lita strietang som er beregnet på kort hår. Men kommer jo an på hvor kort hår du har!

Skrevet

Om det er håret som trenger en vask, så er det vel bare å vaske det og ikke resten av kroppen?

Her dusjes det 6-7 ganger i uka. Er håret fett så vaskes det, mens resten av kroppen befinner seg utenfor dusjen.

Skrevet

Det er mange som bader hver dag, og da tenker jeg på at de bader i havet eller sjøen uten bruk av såpe. Huden tåler kald og romtemperert vann, men det er varmt vann og såpe som ødelegger huden.

Hvis det er sånn at du dusjer hver dag, så trenger du ikke såpe inn huden etter hver trening. Du dusjer jo bort svetten med en gang, så det holder å vaske seg under armene og nedentil. Og kanskje mellom tærne. (Mange som ikke vasker føttene når de dusjer...(mellom tærne))

Når håret mitt er uhåndterelig om morgenen, så pleier jeg å stå foran vasken på badet og ta vann i håret med hendene og former det deretter. Da slipper man å dusje.

Om du likevel skulle dusje om morgenen, så vask bare håret, men ikke såp inn kroppen. Du er nok gullende ren så ofte som du dusjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...