Gjest våken Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Heisann! Har opplevd et par ganger nå, når jeg "gjør tilnærmelser", at min partner sier hun er "veldig trøtt". Så da mister jeg tenningen og lar det bli med det. Jeg aksepterer det selvsagt men det er ingen god følelse. Hva kan grunnene være til at hun/dere er for trett? Trodde kanskje at hvis dere var sammen med den dere var glad i/elsket så gikk det greit? Jeg maser aldri som en unge eller noe slikt og gir aldri uttrykk for at sex er en selvfølge når en er i et forhold. Kanskje jeg misoppfatter stemningen/situasjonen da hun har vært i strålende humør like før? Skjønner ikke helt hva som foregår alltid...?! Er vi menn så dårlige til å lese/forstå dere kvinner? Vi har vært sammen i godt over et år og har sex sånn ca 1 gang pr. uke ( av og til 2 ) - vi er begge rundt 40. Det kan nevnes at hun bruker p-piller som prevansjon.
bttb Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Det betyr vel ikke noe annet enn at søvn frister mer enn sex. Om hun er mest trøtt eller har lite lyst, resultatet blir jo det samme, ingen sex.
Gjest Raindrops Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Selv om man er sammen med noen man elsker så vil jo ikke det si at det alltid "går greit" å ha sex. Noen ganger har man bare ikke lyst fordi man foreksempel er for trøtt. Det kan jo selvfølgelig ligge noe annet bak, men som sagt over her, resultatet er jo det samme.
Ava Mae Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Har hun fått mindre lyst på sex etter at hun begynte på p-pillen? Det er desverre en kjent bivirkning så unnskyldningen om at hun er trøtt kan like gjerne være at hun ikke har lyst men at trøtthet er en lettere unnskyldning som kanskje ikke sårer deg i like stor grad. Har du forsøkt å snakke med henne om det?
waco Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 La henne sove litt så kan du heller pule henne etterpå, - hva slags unnskyldning skal hun bruke etter søvnen, - at hun er våken?
Gjest våken Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Har hun fått mindre lyst på sex etter at hun begynte på p-pillen? Det er desverre en kjent bivirkning så unnskyldningen om at hun er trøtt kan like gjerne være at hun ikke har lyst men at trøtthet er en lettere unnskyldning som kanskje ikke sårer deg i like stor grad. Har du forsøkt å snakke med henne om det? Takk for svar alle sammen. Nei, jeg har ikke snakket med henne om akkurat dette. Vil vel se det an litt og se om det blir mer eller mindre av "trøttheten". Jag har lest at en av bivirkningene til p-piller kan være nedsatt lyst og har vel en mistanke om at det kanskje er det som gjør at hun ikke har så mye lyst alltid. Men jeg hadde forstått det mer hvis vi holdt på som kaniner, men det gjør vi jo ikke heller. Har vel et normalt, gjennomsnitts sexliv vil jeg tro, selv om 1 gang i uken kanskje ikke er all verdens heller Men e det slik at lysten kan variere i perioder, selv på p-pillen? Jeg blir liksom litt "keitete" og føler jeg misforstår signalene hun gir. Det er nesten slik at jeg ikke våger å tilnærme meg ( eller vet ikke helt hvordan ) i fare for å gjøre en bommert eller at hun sier hun er for trøtt. Hun kan virke lys våken rett før og både prate og tøyse. Det er ikke det at jeg ikke tåler å bli avvist, og det er ikke mange gangene det har skjedd. Hun tar også initiativ til sex selv, så jeg tror ikke det er det at hun ikke tenner på meg eller noe slikt. Men en gjør jo sine tanker...
Ava Mae Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Nå er det en del år siden jeg gikk på p-pillen selv nettopp på grunn av bivirkninger og null sexlyst var en av dem. Men jeg vet at når den forsvant så forsvant den fullstendig og forble borte til p-pillene var ute av kroppen også. Jeg ville tatt det opp med henne for det er ikke alltid like greit å se sammenhengen selv når man står midt i det og hormonene raser i kroppen. Ellers så kan det være at hun rett og slett er inne i en periode der hun er ekstra trøtt og sliten.
Gjest MikeWaters Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Er vi menn så dårlige til å lese/forstå dere kvinner? Mennesker er generellt lite dyktige på å lese tanker! Derfor har kommunikasjon blitt en relativt vanlig og utbredt risikosport
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Trøtt betyr trøtt. Skjer en del ganger at jeg gir beng i sex og bare vil sove. Hvorfor man er trøtt? Lite søvn forrige natt/flere netter på rad/tidlig opp/sliten etter dagen osv. Hva med å forsøke deg på sex tidligere på kvelden?
Gjest caramiacaramella Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Trøtt betyr trøtt. Skjer en del ganger at jeg gir beng i sex og bare vil sove. Hvorfor man er trøtt? Lite søvn forrige natt/flere netter på rad/tidlig opp/sliten etter dagen osv. Hva med å forsøke deg på sex tidligere på kvelden? Fullstendig enig. Vet ikke hvorfor så mange gutter ikke prøver seg før man faktisk ligger i senga og jeg skal til å sove. Synes det er verdt et forsøk, TS!
waco Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 trøtt betyr trøtt? Når man oppdager senere at årsaken til denne trøttheten var hun var sliten av å ha sex med andre? Det trådstarter må finne ut er om hun er avvisende til sex med ham, eller om hun er avvisende til sex på generell grunnlag. Uansett, - hadde det vært en dame som hadde hatt problemer med typens manglende sexlyst så ville flerparten av svarene vært at han burde oppsøke lege.
Piper Skrevet 21. oktober 2010 #12 Skrevet 21. oktober 2010 La henne sove litt så kan du heller pule henne etterpå, - hva slags unnskyldning skal hun bruke etter søvnen, - at hun er våken? Så det er en unnskyldning å si at man er trøtt, og da skal man prøve alt for å få sex fordi man ikke har lov til å takke nei til sex? Og de fleste gjør seg klar til skole eller jobb etter de har sovet, men da skal de heller prioritere sex siden de da har fått sove og må være klar for å ha sex, for det har du bestemt? Til ts: Er man trøtt så er man trøtt, og da har man ikke alltid lyst på sex. Verken mer eller mindre. Av og til er søvn høyere prioritert, fordi man er trøtt.
Gjest lillemor Skrevet 21. oktober 2010 #13 Skrevet 21. oktober 2010 Synes ikke dette høres ut som noe stort problem, all den tid dere har sex 1-2 ganger i uka. Her i huset skjer det mye sjeldnere, vi har små barn og er konstant trøtte! Vi kvinner blir ofte beskyldt for å overdramatisere slike ting, er det nå guttas tur?
Timar Skrevet 21. oktober 2010 #14 Skrevet 21. oktober 2010 Det er da ikke en selvfølge at hun har lyst på sex selv om du har? Og det trenger jo ihvertfall ikke bety at noe er galt at hun ikke alltid har lyst.. Dere har sikkert vært sammen så lenge nå at den der "alltid lyst" perioden er unnagjort, og noen ganger vil man rett og slett heller sove! Men du kan jo fokusere enda mer på at hun har det helt topp når dere holder på, så vet du at det ikke er det som er problemet!
mp84 Skrevet 21. oktober 2010 #15 Skrevet 21. oktober 2010 det er egentlig veldig enkelt.. trøtt betyr trøtt..! altså er man sliten fysisk etter en lang dag på jobb, eller man er sliten psykisk for man har hatt mye å tenke på osv.. da vil kroppen rett og slett ikke.. jeg syns det er mye bedre med sex midt på dagen
Ethereal Skrevet 21. oktober 2010 #16 Skrevet 21. oktober 2010 Hun gjør tilnærmelser selv når hun vil ha sex. Dere har regelmessig sex. Det har ikke skjedd mange ganger at hun har avvist deg. Jeg vil tro at når hun sier at hun er for trøtt, så er det nettopp fordi hun er for trøtt. Hos meg er det nermest umulig å bli kåt hvis jeg er veldig sliten. Da føles det ut som jeg har influensa, altså at kroppen verker, og tanken på å bøye og tøye og bli pløyd på er ikke spesielt digg da
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #17 Skrevet 21. oktober 2010 Er ikke dere menn for trette til sex noen gang? Dere har vel ikke alltid lyst dere heller? En kjapp en på dagtid/ettermiddag er 1000 ganger bedre enn den på en hverdagskveld når man har lagt seg. Etter jobb, butikkhandling, middagslaging, tur med hunden og et par timers tv titting er jeg kanontrett, faktisk sovner jeg ofte på sofanen i 22 tiden. Sex er det siste jeg tenker på da. Prøv deg heller før kvelden siger på! Hilsen kvinne på 40.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #18 Skrevet 21. oktober 2010 trøtt betyr trøtt? Når man oppdager senere at årsaken til denne trøttheten var hun var sliten av å ha sex med andre? Ja selvfølelig. Hver gang partneren er for trøtt til sex skal man gå ut ifra at det er utroskap inn i bildet.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #19 Skrevet 21. oktober 2010 Det er som når min trygdete kjæreste sover til kl. 12 på dagen og synes det er rart at jeg er trøtt kl. 2 om natten når jeg skal på jobben kl. 8....og heller ikke får sove etterpå når han sover ved siden av meg etterpå..
terri Skrevet 21. oktober 2010 #20 Skrevet 21. oktober 2010 prøv og ta initiativ til sex før dere går til sengs om kvelden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå