AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Hei. Jeg eier en leilighet i et borettslag. Har siden i sommer vært en stygg lukt på badet, som har kommet og gått. Har den siste måneden vært konstant, og leiligheten er så og si ubeboelig. Har hatt rørlegger til å kikke på det, ifølge ham er det ikke noe med sluk etc. men noe med rørene inne i veggen mellom badet og vegg. Har vært i kontakt med vaktmester/formann gjentatte ganger, og formann har vært her på befaring. Han sa at vi selv må betale for reperasjon, dvs. riving av vegg og fiksing av rør. Formann har vært turolig treg å komme på befaring, og sa også han skulle ta kontakt med oss igjen, de er nesten tre uker siden... Stemmer dette???! Er jo ikke noe vi har gjort (dårlig vedlikehold av leiligheten etc), det er jo noe som sitter i veggen! Hvordan er det med forsikring etc? Noen erfaringer/tips?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Hvorfor vil det være deres ansvar? Du vet jo ikke hvor feilen ligger. Kan være i dine vegger eller så kan det være i røropplegget som er felles for borettslaget.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 TS her igjen. Prøvde å ringe forsikrings"ansvarlig" i borettslaget i sted, de skulle ringe meg tilbake før klokken 16... HVis det er noe med rørene i veggene må det jo være BLs ansvar, det er jo felles rør? Hmm.. Uansett så må det jo bli en forsikringssak, har jo totalforsikring gjennom BLs.. At det skal være ås vanskelig å få tatt tak i en ting! :oppgitt:
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 TS igjen! Shit nå ble jeg plutselig usikker. Har innboforsikring, og ikke boligforsikring. Trenger man boligforsikring i Borettslag??!! BLs er totalforsikret... Gjelder dette da leilighetene??!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Borettslaget har forsikring på bygningen. Du betaler din del via husleie. Du trenger bare innboforsikring i tillegg. Be om å få vite forsikringsselskap samt polisenummer. Ta selv kontakt med forsikringsselskapet. Er nok bygningsforsikringen som gjelder her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå