AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har tenkt å begynne å trene på helsestudio snart, og jeg ser av timeplanen at de har spinning (som jeg er mest interessert i) tirsdag, onsdag og torsdag. Da lurer jeg på hva jeg skal gjøre med dusj/hårvask etter trening. Det kan ikke være sunt for håret å bli vasket tre dager på rad? Hvordan gjør dere andre det, som trener ofte flere dager på rad?
Pingting Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg vet at mange bare skyller håret når de har svettet men ikke vil vaske det. Fungerer ikke for meg, siden håret mitt av ubegripelige grunner ser fett ut om det blir vått uten å vaskes - men det kan jo være en løsning for deg?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg vet at mange bare skyller håret når de har svettet men ikke vil vaske det. Fungerer ikke for meg, siden håret mitt av ubegripelige grunner ser fett ut om det blir vått uten å vaskes - men det kan jo være en løsning for deg? TS her. Jeg tror ikke det vil gå for meg. Jeg har langt hår, og det floker seg svært enkelt. Hvis jeg bare skyller det - uten balsam - så vil det bli en hårdott som tar en evighet å gre gjennom.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har dessverre innsett at så lenge jeg trener, så må jeg leve med litt tørt og flisete hår, siden jeg er nødt til å vaske det etter hver økt for å ikke se ut som et takras. Noen dager vasker jeg det også to ganger, hvis jeg for eksempel har blitt klam og svett i løpet av natta Men! Jeg bruker alltid balsam og lar det sitte i, og en skikkelig kur flere ganger i uka. Lar det lufttørke mest mulig, og bruker gode varmebeskyttende produkter når det må fønes. Da blir det ikke like slitt, i det minste.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Dersom jeg bare skal hjem og ikke ut resten av kvelden så vasker jeg aldri håret på treningsstudioet. Da venter jeg til neste morgen. Jeg dropper ofte dusjinga også dersom jeg bare skal sette meg i bilen og hjem. Dusjer heller hjemme. Nå som det blir vinter så er det et skikkelig pes å få håret tørt også.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 TS her. Jeg tror ikke det vil gå for meg. Jeg har langt hår, og det floker seg svært enkelt. Hvis jeg bare skyller det - uten balsam - så vil det bli en hårdott som tar en evighet å gre gjennom. Du kan jo skylde det, og bruke balsam. Det er jo shampooen som sliter på håret!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Du kan jo skylde det, og bruke balsam. Det er jo shampooen som sliter på håret! TS her. Jeg har aldri brukt balsam uten shampoo før - det vil ikke slite så mye på håret?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg skyller håret uten shampo, og så bruker jeg balsam. Har også langt hår som floker seg uten balsam. Dersom jeg ikke skal noe på kvelden, og har trent sent vasker jeg heller ikke håret, men venter til morgenen etter. Dusjer alltid hjemme, men bor fem minutter unna treningssenteret.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg skyller håret uten shampo, og så bruker jeg balsam. Har også langt hår som floker seg uten balsam. Dersom jeg ikke skal noe på kvelden, og har trent sent vasker jeg heller ikke håret, men venter til morgenen etter. Dusjer alltid hjemme, men bor fem minutter unna treningssenteret.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 TS igjen. Mener du balsamspray uten å skylle håret? Men jeg kan prøve å skylle håret og bruke balsam, og se om det fungerer. Takker for svar!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #12 Skrevet 21. oktober 2010 Dere som venter til neste dag: det blir jo allikevel tre ganger? Hvis TS skal la være å vaske håret etter treningen disse dagene, så vasker hun i stedet håret onsdag morgen, torsdag morgen og fredag morgen = fremdeles tre ganger på rad. Uansett, jeg trener mye og har langt hår som trenger balsam. Jeg sjamponerer håret bare en gang i uka uansett om jeg trener eller ikke. Jeg skyller alltid håret når jeg dusjer, og tar balsam i på slutten. Har også diverse leave-in-produkter med balsameffekt som ikke tynger håret. Dette fungerer utmerket og det har aldri vært noe problem.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #13 Skrevet 21. oktober 2010 Går an å skylle og vaske annenhver dag
Dyreelskern Skrevet 23. oktober 2010 #14 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg vasker ofte håret hver dag, det blir ikke spesielt tørt og flisete så lenge jeg ikke føner det så ofte.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #15 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg vasker håret 1-2 ganger i uken, uavhengig av trening. Trener 5 dager i uken, så kan ikke vaske det så ofte. Det skal sies at håret mitt ikke blir fett eller ekkelt på over en uke
momo Skrevet 23. oktober 2010 #16 Skrevet 23. oktober 2010 Kommer helt an på hva jeg trener, ved spinning føler jeg att jeg må vaske håret, for svetter utrolig mye. Yoga trenger jeg overhodet ikke å vaske håret. Ved styrke så kommer det helt an på, noen ganger har jeg veldig harde økter som gjør att jeg svetter en del, da vasker jeg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå