Gjest Turid Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Har en sønn på 21 år, og han har flyttet ut. I det siste har jeg forstått at han trener en hel del, men tenkte ikke noe særlig over det ,fordi kameratene hans også gjør det,og jeg synes det er bra han har en hobby. Så plutselig en dag såg jeg på Facebook at han hadde lagt ut bilder fra en sydentur han var på. Kroppen hans var utrolig markert, og det såg ikke helt naturlig ut i forhold til høyde osv.. Men dette kan jo selfølgelig være et resultat av hard trening. Det som bekymrer meg er at han har så utrolig kort lunte, han kan eksplodere over den minste ting, og virker som han kun bryr seg om seg selv for tiden. Hvis han skjeller meg ut pga en bagatell, er det jeg som må ringe å si unnskyld, ellers vil han ikke snakke med meg mer. Han har flere ganger truet med å kutte kontakten med meg. Han smiler aldri lenger, og trener hver eneste dag. Det virker som han er besatt av trening og mat. Han tenker kun på sitt eget beste, og bryr seg lite om andre. Har noen her inne kjennskap til dette, eller erfaringer? Kan det være noe annet som feiler sønnen min? Steroider var det første som slo meg.. Hilsen Fortvilet mor..
Gjest sol Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Har du sett siste episode av brennpunkt kanskje?
Gjest TS Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Har du sett siste episode av brennpunkt kanskje? Det var der tanken kom fra ja! Ble veldig skremt, og føler min kjære sønn passer inn i mønsteret.. Det skurret før jeg såg denne episoden, men det var da jeg følte jeg kunne sette fingeren på hva det kan være
Ava Mae Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 ROM INSPEKSJON! Han har flyttet hjemmefra så det lar seg kanskje vanskelig gjøre. Dette hørtes ikke bra ut men det kan også være så enkelt som at han overtrener og har fått en psykisk besettelse av dette med kropp og trening. Har dere et såpass åpent forhold at dette er noe du kan snakke med han om??
Gjest sese Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Har en sønn på 21 år, og han har flyttet ut. I det siste har jeg forstått at han trener en hel del, men tenkte ikke noe særlig over det ,fordi kameratene hans også gjør det,og jeg synes det er bra han har en hobby. Så plutselig en dag såg jeg på Facebook at han hadde lagt ut bilder fra en sydentur han var på. Kroppen hans var utrolig markert, og det såg ikke helt naturlig ut i forhold til høyde osv.. Men dette kan jo selfølgelig være et resultat av hard trening. Det som bekymrer meg er at han har så utrolig kort lunte, han kan eksplodere over den minste ting, og virker som han kun bryr seg om seg selv for tiden. Hvis han skjeller meg ut pga en bagatell, er det jeg som må ringe å si unnskyld, ellers vil han ikke snakke med meg mer. Han har flere ganger truet med å kutte kontakten med meg. Han smiler aldri lenger, og trener hver eneste dag. Det virker som han er besatt av trening og mat. Han tenker kun på sitt eget beste, og bryr seg lite om andre. Har noen her inne kjennskap til dette, eller erfaringer? Kan det være noe annet som feiler sønnen min? Steroider var det første som slo meg.. Hilsen Fortvilet mor..
Gjest TS Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Han har flyttet hjemmefra så det lar seg kanskje vanskelig gjøre. Dette hørtes ikke bra ut men det kan også være så enkelt som at han overtrener og har fått en psykisk besettelse av dette med kropp og trening. Har dere et såpass åpent forhold at dette er noe du kan snakke med han om?? Nei.. Han har lukket seg helt i det siste. Går ikke an å spør om slike ting uten at det blir et helvete utav det.. Han sjellte meg sist ut foran massevis av folk, og nå vil han ikke engang ta telefonen..
Gjest sese Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Hei, Jeg skjønner du er fortvilet! Jeg så et program på NRK om en ung mann som begynte på steroider, se http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7336015 Håper dette kan gi deg litt veiledning i forhold til hva du skal se etter og hvor du kan finne mer informasjon.
Ava Mae Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Nei.. Han har lukket seg helt i det siste. Går ikke an å spør om slike ting uten at det blir et helvete utav det.. Han sjellte meg sist ut foran massevis av folk, og nå vil han ikke engang ta telefonen.. Da har jeg desverre ingen gode råd, men jeg håper det ordner seg og jeg skjønner fortvilelsen din
Gjest ese Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Hei, Jeg skjønner du er fortvilet! Jeg så et program på NRK om en ung mann som begynte på steroider, se http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7336015 Håper dette kan gi deg litt veiledning i forhold til hva du skal se etter og hvor du kan finne mer informasjon.
Gjest Imsdal Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 Om du mistenker det synes jeg du har rett til å bry deg og tråkke litt over privat livets fred! Bor han alene nå? Kjenner du noen av foreldrene til de han trener med? Hva med å ta kontakt med denne telefonen de snakket om på Brennpunkt?
Gjest sese Skrevet 21. oktober 2010 #12 Skrevet 21. oktober 2010 Det må være vanskelig ... Jeg tror du bare kan forsøke å vise at du er der for ham samt kanskje finne ut mer ved å snakke med eksperter i forhold til hvordan du skal gå frem. Foreslår at du kontakter Dopingtelefonen http://www.dopingtelefonen.no/. Det er gratis og anonymt. Ellers var det nettmøte om anabole sterioder i går, se ekspertenes svar på nettmøte her: http://www20.nrk.no/meldinger/webmelding.aspx?prosjektid=1582&type=les Jeg håper virkelig det ordner seg.
Gjest Studine Skrevet 21. oktober 2010 #13 Skrevet 21. oktober 2010 Hei! Jeg skjønner godt at du er bekymret. Uansett hva som er årsaken til at sønnen din oppfører seg som han gjør, og det kan være veldig mange grunner, så høres det i hvertfall ut som han sliter litt med noe. Jeg har selv studert bruk av steroider, og snakket med mange brukere. De fleste av dem jeg snakket med klarte seg bra her i livet, hadde et balansert forhold til bruken. Tok pauser, var bevisst på hva de tok, og lot ikke steroidene ta kontroll over livet. Akkurat som med bruk av rusmidler, som alkohol og narkotika, finnes det problematisk og mer fornuftig bruk. Kjennetegnet for de som lar steroidbruk (eller rusmiddelbruk) ta overhånd, slik at det oppstår destruktive konsekvenser, er gjerne at de har få andre arenaer i livet der de opplever suksess. Arenaer der de føler mestring, trygghet, selvtillit osv. Dette kan bli en ond sirkel. Det er alfa omega når man er redd for at noen man står nær er ferd i å falle i et destruktivt mønster med misbruk (være seg av steroider, alkohol, narkotika, mat, spill eller shopping) å aldri fordømme. Dette er det aller viktigste. Å miste sine nærmeste fordi man blir fordømt pga misbruk forsterker bare misbruket. Man skammer seg, trekker seg unna, og det man er avhengig av får en enda viktigere posisjon i livet. Fortsett å vise at du bryr deg om ham. Ikke vær redd for å mase. Men fokuser på å vise at du bryr deg om han, ikke at du på død og liv vil stille han til veggs for å finne ut av eventuell steroidbruk. Da vil han bare kunne trekke seg mer unna. Prøv å uttrykk at du ikke vil dømme ham, og at han ikke trenger å fortelle deg alt, men at du er glad i han og lurer på om han har det bra. Noe i den dur. Kanskje kan Ståle på steroider.net også gi deg noen gode råd (han er veldig hjelsom). Lykke til! :-) 1
Gjest revestreken Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 Har en sønn på 21 år, og han har flyttet ut. I det siste har jeg forstått at han trener en hel del, men tenkte ikke noe særlig over det ,fordi kameratene hans også gjør det,og jeg synes det er bra han har en hobby. Så plutselig en dag såg jeg på Facebook at han hadde lagt ut bilder fra en sydentur han var på. Kroppen hans var utrolig markert, og det såg ikke helt naturlig ut i forhold til høyde osv.. Men dette kan jo selfølgelig være et resultat av hard trening. Det som bekymrer meg er at han har så utrolig kort lunte, han kan eksplodere over den minste ting, og virker som han kun bryr seg om seg selv for tiden. Hvis han skjeller meg ut pga en bagatell, er det jeg som må ringe å si unnskyld, ellers vil han ikke snakke med meg mer. Han har flere ganger truet med å kutte kontakten med meg. Han smiler aldri lenger, og trener hver eneste dag. Det virker som han er besatt av trening og mat. Han tenker kun på sitt eget beste, og bryr seg lite om andre. Har noen her inne kjennskap til dette, eller erfaringer? Kan det være noe annet som feiler sønnen min? Steroider var det første som slo meg.. Hilsen Fortvilet mor.. Hei, kjære bekymrede mor. Jeg er ikke sønnen DIN, men jeg er en sønn, og jeg bruker steroider. Dette sier deg kanskje lite, men jeg fåretrekker 4 gram i uka. de fleste ligger på 0,5-0,75gram med steroider. Jeg har ikke blitt agressiv av dette. Derimot flere jeg kjenner, de tåler ikke steroider, og de blir sinna som fy! Grunnen til dette er ikke at steroidene påvirker syken, men grunnen er at dem ikke tåler sitt nye selvbilde, og sin nye kropp. Steroider har ingen kliniske bevis på at det kan føre til agressivitet, jeg blir faktisk blid og energisk på steroider. Hvis man er en bølle, så skal man ikke bole. Da blir man en bola bølle. Er man en kroppsbygger, så får man vurdere selv. Driver man med sport er steroider juks, og da burde man skamme seg! Jeg sier ikke dette for å fjerne bekymring, steroider kan ødelegge helsa like mye som de kan fikse det mest utrolige. Steroider er lagd for å fremme helbreding, benvekst, muskelvekst og mange andre ting. Misbrukes dette i stor nok grad for å bli sunn/sterk, så vil nyrer og lever få et problem med å få stoffet ut av kroppen igjen, fordi det er langt mer enn kroppen er bygd for å skille ut. Så DET er noe man bør tenke på når man putter i seg detta, at det er faktisk mer en kroppen klarer å rense ut. Som sagt kan dette ta knekken på nyrer og lever. Du har ingen grunn til å se på sønnen din som "narkoman" eller "dopingmisbruker". Det hadde vært MYE verre om han drev med en sport og juksa som en sleip jævel. Det kan jo være greit å snakke med sønnen sin om det, nevne at kanskje det kan være greit å revurdere kosttilskuddet sitt, hvis han forandrer seg mye på dette. Men isåfall er det han som selv ønsker å forandre på seg selv. Dette smitter selvsagt også på personligheten og ikke bare kroppen, men det er ikke steroidene som gjør dette, det er han selv. Det er ikke alle som tåler å forandre kroppen sin. Er man i utgangspunktet så opphengt i kroppen at man blir deppa fordi man er svak, så vil man bli ovapå, agressiv og drittsekk når man blir svær, fordi man tror man ER den man ser ut som. Videre vil jeg bare nevne at hvis han er mye sinna og markert, så kan det være koffein/slankepiller. Koffein gjør deg agressiv, og ribba. Jeg for min del hadde rykte som steroidemisbruker 2 år før jeg begynte, fordi jeg var så markert. en markert muskel ser større ut enn den gjorde FØR den ble markert..
Ryvre Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 Jeg kjenner en som var verdens snilleste gutt. Han hevet aldri stemmen mot noen engang Så kom han inn i et treningsmiljø, lang historie kort...han begynte på steroider. Begynte å bli sint for alt og ingenting, var ikke til å kjenne igjen. I tilegg til dette så viste det seg at han tåler dårlig sprit, og en helg drakk han alt for mye sprit, fikk et voldsomt sinne og endte opp med å ta livet av ei jente. Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men jeg sier at steroider kan være med på å ødelegge ikke bare kroppen og sinnet, men også mye mye mer.
Surriball Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 Har sønnen din et godt forhold til sin far? Kan du ikke snakke med faren hans og spørre om han kan snakke med ham?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #17 Skrevet 10. april 2012 Har en sønn på 21 år, og han har flyttet ut. I det siste har jeg forstått at han trener en hel del, men tenkte ikke noe særlig over det ,fordi kameratene hans også gjør det,og jeg synes det er bra han har en hobby. Så plutselig en dag såg jeg på Facebook at han hadde lagt ut bilder fra en sydentur han var på. Kroppen hans var utrolig markert, og det såg ikke helt naturlig ut i forhold til høyde osv.. Men dette kan jo selfølgelig være et resultat av hard trening. Det som bekymrer meg er at han har så utrolig kort lunte, han kan eksplodere over den minste ting, og virker som han kun bryr seg om seg selv for tiden. Hvis han skjeller meg ut pga en bagatell, er det jeg som må ringe å si unnskyld, ellers vil han ikke snakke med meg mer. Han har flere ganger truet med å kutte kontakten med meg. Han smiler aldri lenger, og trener hver eneste dag. Det virker som han er besatt av trening og mat. Han tenker kun på sitt eget beste, og bryr seg lite om andre. Har noen her inne kjennskap til dette, eller erfaringer? Kan det være noe annet som feiler sønnen min? Steroider var det første som slo meg.. Hilsen Fortvilet mor.. Psykiatrien er full av folk som har brukt slike farlige midler. Ta turen på hjemmebesøk til han. Finn en grunn til å overnatte,let igjennom skuffer og skap. Nå kan faktisk folk i treningsstudio bli utsatt for dopingkontroll,så meld i fra. Slike midler er ulovlg,kontakt politiet. Jeg har villet gjort alt for å komme i bunns i dette om det var min sønn
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 høers veldig kjent ut med tanke på min ex. man blir heller ikke bare plutselig markert av hard trening. det kommer gradvis. på bol derimot kommer det ganske kjapt. jeg så det også svært godt på ansiktet til min ex. før hadde han et pent litt guttete ansikt men da han hadde gått på bol en periode så han mer mannete og maskulin ut. er siste gang jeg blander meg opp i noen som går på bol. for maken til ustabilt menneske skal man lete lenge etter. og han ble ekstremt selvopptatt
Gjest shamin Skrevet 18. juli 2013 #19 Skrevet 18. juli 2013 HEI, jeg er også en mor i samme situasjon som deg. Min sønn er 20, og trener veldig hardt. Har blir for aggressiv, tåler ikke noe fornuftig prat, er i konflikt med alle i familien. Han er blitt markert stor, jeg har sett sprøytespisser i søplebøtta hans. Han har droppet ut av skolen, mistet jobben som han jobbet som ekstravakt. han kommer hjem om natta kl 3-4, soner til kl 14 , spiser det beste hanfinner, og dra ut igjen. Har snakket meg politiet, men ingen hjelp å få.... veldig fortvilet mor.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #20 Skrevet 18. juli 2013 Det er ikke steroider som gjør en person selvopptatt, men livsstilen med kroppsbygning. Steroider i seg selv er ikke bevist farlig, men det kan ha noen bivirkninger. At sønnene deres er litt irriterte og ikke har tid til dere kan være av den enkle årsak at de er slitne etter mye trening og arbeid, og rett og slett lei av dere. Jeg er 22 år og ganske så lei av moren min for tiden, så jeg orker sjelden småpjatt fra henne, selv om det ikke er vondt ment. gutt, 22 Anonymous poster hash: 0609f...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå