Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei!!!

Lurer på om noen kan svare meg på noen spørsmål om Tupperware.

er det populært lengere?

har du vært selger av TW? hvordan var det - positivt/negativt

hvordan er det å ha en TW demostrasjon hjemme hos seg?

takk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror egentlig alltid Tupperware har holdt seg populært, og de har da også mange kjekke produkter! Jeg har selv vært selger, men bare i et halvt års tid mens jeg hadde permisjon med minstemann, og det er 8-9 år siden.

Det krever ikke så utrolig mye, du får opplæring og kurser i starten, og går på møte en gang i uken. Det er rene halleluja stemningen! Skikkelig morsomt første gangen, jeg holdt på å le meg i hel! Premiering av beste selgere, presentasjon av kampanjer og nye produkter mm. Det var egentlig litt gøy!

Nye produkter får du kjøpe billig, for du skal jo ha dem med og vise til kunder - så du trenger dem jo selv! Jeg har et digert hjørneskap fullt av Tupperware hjemme, så det mangler aldri bokser her i gården!

Selve presentasjonen kan være litt nervepirrende de første gangene du skal hjem i stua til noen, men etter noen få ganger har du trening. Det som var mest krevende var jo nettopp det at du måtte kjøre rundt omkring i distriktet på homeparties, men trives du bak rattet og ikke er redd for å treffe nye folk og bruke noen kvelder pr. uke er dette ingen utfordring!

Det å ha et tupperwareselskap hjemme er ikke noen stor sak, man smører på noen rundstykker eller baker en kake, lager litt kaffe og te, og inviterer kjente. Ofte blir det egentlig både trivelig, uhøytidelig og sosialt på slike kvelder! Min mor holdt f.eks. selskap for meg da jeg begynte å demonstrere, og hun inviterte naboer og bekjente hun ikke hadde hatt på besøk på flere år, samt mødre til mine barndomsvenninner! Det ble en kjempekoselig kveld - og jeg fikk et nytt selskap den kvelden!

For å komme skikkelig i gang er det lurt å alliere seg med søstre, svigerinner, kolleger, naboer og svigermødre. Hvis noen holder et homeparty for deg, pleier det å gå av seg selv.

Skrevet

Hvorfor i all videste verden skal man betale 300 kroner for en plastboks? En isboks er like god.

Eller hvem vil servere mat i en blå plastbolle? Er DET særlig elegant?

Dessuten lever og ånder tupperware-damene for dette. Jeg blir ganske skremt. Livet er mer en plast-dingser.

OK.. kanskje ikke skremt, men det er fryktelig KOMISK!!

Skrevet

En del Tupperware ting er faktisk geniale, men jeg er tildels enig med Liberta.

Skrevet
En del Tupperware ting er faktisk geniale' date=' men jeg er tildels enig med Liberta.[/quote']

Jeg er delevis enig... Synes Tupperware har masse flotte ting og de har også visse ting jeg ikke klarer meg uten rett og slett. Servofix'en bruker jeg nesten daglig bl.a.

Jeg er av det synet at selvom man betaler mye for boksene, så betaler man virkelig for kvalitet. Moren min har masse tupperware og mye har hun hatt i 25 år. De er naturligvis litt slitt, men de er fortsatt like fine og holdbare.

Gjest Anonymous
Skrevet

Homeparty-salg kan nok virke komisk ja... :ler:

Men Tupperware er kvalitet, og de har en del geniale ting. (Og en del urteite.)

Jeg leverte en bærepose med 17 år gamle, slitte Tupper-ting til en forhandler for noen uker siden. Tre uker etterpå fikk jeg igjen en bærepose med nye ting. En eneste ting fikk jeg ikke erstattet. de andre fikk jeg erstatta på garantien.

DET er det ikke mange steder du får :D :D :D

Skrevet

Jeg bor i Norges 4. største by, og det er meget utbredt...

Skrevet

Tupperware er god kvalitet. Det er helt utrolig hvordan "alt" kan lagres i forskjellige bokser...

jeg er ingen stor fan av home-parties, men jeg kjenner flere som driver (eller ønsker å ha det..) med det i Oslo. Og de er "unge"...

Skrevet

Har en del Tupperware ting ja. Har en venninne som var/ er selger. Noen av tingene er glimrende, andre ting kan man klare seg uten.

Ja, litt dyrere, men de har jo tross alt livstidsgaranti. Og jeg synes faktisk en TW-boks er finere enn en isboks. Ikke at det har så stor betydning, ikke så mange som ser de allikevel :P

Det som brukes så og si daglig her er påleggsboks og saftmugge.

Skrevet

Ja, litt dyrere, men de har jo tross alt livstidsgaranti. Og jeg synes faktisk en TW-boks er finere enn en isboks. Ikke at det har så stor betydning, ikke så mange som ser de allikevel :P

:Nikke: Mange av boksene er mye finere ja, selvom jeg ikke akkurat har til vane å servere fra TW-boksene om vi har besøk.

Skrevet

Jeg er Tupperwareselger. Ikke av de mest aktive, men dog.

Ja, noen ganger føles det som at møter mellom Tupperware-selgere er som et vekkelsesmøte i Oslo kristne senter. Men dem om det.

Jeg har holdt på ca et år. Har ikke så fryktelig mange møter. Har nesten ikke hatt noen det siste året, da jeg er gravid, i full jobb, og rimelig sliten.

Isbokser og Tupperwarebokser kan ikke sammenliknes. Men før var jeg veldig fornøyd med en del plastbokser fra Ikea. De dugde jo bra, mente jeg. Men så fikk jeg meg en Tupperwareboks!!! Dyrt, javisst. Men flere av kollegaene på jobben snakker om de boksene de har arvet etter mor og bestemor. Så at det er kvalitet er det ikke tvil om. Men man har jo ikke råd til å kjøpe så mye om gangen, da.

Et møte er sjelden noe "vanskelig". De fleste som jeg har hatt møte hos, har vært overrasket over at så mange av vennene kom. De trodde at det ikke var noen som hadde lyst. Men en del er jo nysgjerrig, og de vet jo hva det går ut på og hva Tupperware står for.

Noen vertinner steller istand mer mat enn andre. Jeg har vært på ost/kjeks/rødvin, pai m/salat, pizza osv. Jeg foretrekker at maten ikke blir satt på bordet før demonstrasjonen er over. Men det blir gjerne servert drikke (te/kaffe/brus) mens jeg viser frem enkelte produkter.

Deretter kikker gjestene på hva jeg har med, og stiller en del spørsmål. Det er jo det som jeg lærer av. Og det er gøy. Man møter mange forskjellige mennesker.

Nå er nok de fleste av mine vertinner og gjester høyt utdannede fulltidsarbeidende kvinner i 25-35-årsalderen, og bosatt i hovedstaden. Noen har barn og noen ikke. Men dette er nok større "på bygdene". Her i Oslo står det jo stands på diverse kjøpesentre innimellom.

Dersom man lurer på hva det er å være forhandler, så kan man jo forøke å være vertinne for et møte. Da ser man jo hvordan et møte foregår, og hva som skjer.

Og det finnes mye annet enn Tupperware. Selv skal jeg være vertinne for et møte der det kommer en for å selge barneklær. Og det er det jaggu mange venninner som ville komme på. Så der er det ikke problem å få tak i gjester. Nå tar jeg det midt i uka, slik at alle mødrene får et kveld med barnefri!!!! :D

• 8 år senere...
Skrevet

Hva pokker er greia med tupperware-party?? Holder folk på med dette ENNÅ? fikk invitasjon om dette forrige uke, og trodde jeg skulle le meg ihjel....

Kan noen forklare meg konseptet?

Skrevet

Jeg elsker tupperware, og har masse produkter derfra. Mange produkter finnes ikke i tilsvarende utgaver på ikea eller andre billigsteder, og en del er rett og slett bare så slitesterke at det er verdt pengene. Elsker også knivene til tupperware, de er skarpe og gode, og holder i årevis uten å bli dårlige. Tilsvarende kniver i butikken er mye dyrere og sløves fort (hatt brødkniven i 11 år, og den brukes daglig uten antydning til å være sløv eller slitt). Min mor fylte sine kjøkkenskap med tupperware på 70-80 tallet, og selv om det ikke akkurat er moderne i farge og stil lenger, så er det fremdeles holdbart og funksjonelt.

Har hatt demo hjemme hos meg et par ganger, og det var helt greit. Venner og kolleger på kake og kaffe, og en trivelig dame som presenterte ting for oss uten at det var kjøpepress. Noen kjøpte masse, andre ingenting, og det var helt greit. Sosialt og hyggelig.

Bor forresten i by, er høyt utdannet og med god inntekt om det skulle ha noe å si.

Skrevet

Jeg er såpass frekk at jeg sniker inn et lite spørsmål til dere tupperwerefrøkner: Finnes "Smidget"-boksene (1oz/0,3dl) å få tak i i Norge? Jeg finner de på E-bay og Amazon, men de vil ikke shippe til Norge.

Skrevet

Jeg er såpass frekk at jeg sniker inn et lite spørsmål til dere tupperwerefrøkner: Finnes "Smidget"-boksene (1oz/0,3dl) å få tak i i Norge? Jeg finner de på E-bay og Amazon, men de vil ikke shippe til Norge.

De har noen som ligner i alle fall, på siden 59 i katalogen har de noen på 0,6 dl. Jeg har disse og bruker de til å ta med f.eks dressing til salaten på jobb. Helt geniale!

Skrevet

De har noen som ligner i alle fall, på siden 59 i katalogen har de noen på 0,6 dl. Jeg har disse og bruker de til å ta med f.eks dressing til salaten på jobb. Helt geniale!

Ja, jeg har sett de på 0,6, men jeg synes de er litt for store. Hvor høye er de ca? Jeg skulle hatt de i salatboksen min, men den er kun ca 4 cm høy. Fant på eBay sett med 2*0,6 + 2*0,3 , men de sendte som sagt ikke til Norge, hvis ikke hadde det vært helt perfekt!

Skrevet

Ja, jeg har sett de på 0,6, men jeg synes de er litt for store. Hvor høye er de ca? Jeg skulle hatt de i salatboksen min, men den er kun ca 4 cm høy. Fant på eBay sett med 2*0,6 + 2*0,3 , men de sendte som sagt ikke til Norge, hvis ikke hadde det vært helt perfekt!

Nå måtte jeg ut på kjøkkenet og måle, 5,5 cm med lokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...