Gå til innhold

Smykker, ringer etc. dere har fått av eksen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke interessert i å beholde noen av smykkene, etc. jeg har fått av eksen. Siden jeg trenger penger for tiden, så lurer jeg på om det finnes noen gullsmed eller lignende som tar imot gull med diamanter, for å få igjen en sum?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer jeg også på! har et par gullringer jeg vil selge ;)

Skrevet

Fårlåvelsesringen byttet jeg til en sølvring på gullsmeen.

Et kraftig smykke som -ikke- er typisk "damete" fikk mannen min overta. Kledde han bedre en meg synes jeg. Og JA han vet hvor jeg har fått det.

Betalte fårlåvelsesringen selv, men ville kvitte meg med den før jeg fårlåvet meg med mannen min.

Ellers ga han xen bare uromantiske ting til "leiligheten" i gaver til meg på de 4 årene vi var sammen.

(tok ikke med meg det engang da jeg gikk fra han)

Skrevet

Fårlåvelsesringen byttet jeg til en sølvring på gullsmeen.

Et kraftig smykke som -ikke- er typisk "damete" fikk mannen min overta. Kledde han bedre en meg synes jeg. Og JA han vet hvor jeg har fått det.

Betalte fårlåvelsesringen selv, men ville kvitte meg med den før jeg fårlåvet meg med mannen min.

Ellers ga han xen bare uromantiske ting til "leiligheten" i gaver til meg på de 4 årene vi var sammen.

(tok ikke med meg det engang da jeg gikk fra han)

Jeg pleier stort sett aldri rett på folk, men det heter forlovelsesring og forlovelse.

Ta deg en tur til gullsmed og forhør deg.

Skrevet

Jeg pleier stort sett aldri rett på folk, men det heter forlovelsesring og forlovelse.

Ta deg en tur til gullsmed og forhør deg.

Det heter også å rette på folk.

Skrevet

Jeg gikk til gullsmeden engang med noen smykker, og han sa at det alltid lønner seg å selge sånt privat (på finn.no f.eks). Da får man mye mer enn hos en smed :)

Skrevet

Jeg beholder mitt. Nå har jeg riktignok ikke noe veldig verdifullt. Har et smykke fra gullsmed og 3 hjemmelagete smykker (ikke laget av han, men spesialbestilte av en veldig flink dame).

Det er gode minner og fine smykker, jeg bruker dem:) Sier ikke til den nye kjæresten at smykket er fra exen da. Er faktisk ekstra redd for disse smykkene, fordi de betyr noe for meg. Har kommet over exen, men er fremdeles glad i han på en måte og glad for tiden vi hadde:)

Skrevet

Min kjæreste gav meg en gullring i ekte,

så ble det forbi og det var vel det beste.

Nu ber han om ringen men den vil jeg han nekte,

for vist var han falsk men hans ring den var ekte.

- H. Wildenvey

Det selges mye smykker på Lauritz.com, men vet ikke hvordan man leverer smykkene til auksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...