Gjest Fallaffel Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg ser på mange brudd rundt meg, og tenker på "min" familie. Krig i verden kan man jo da forstå. Jeg giftet meg inn i verdens flotteste familie...trodde jeg. Men her skjer det mye rart. Min stesønn fikk barn med en annen kvinne, noe som førte til samlivsbrudd. Ser ut som barna har noenlunde kontakt med faren, men det er ikke ofte det "passer" med den nye familien. De er ofte sliten nå i småbarnsperioden. Hans tidligere kone er en veldig koselig dame, som lar oss besøke barnebarna når vi måtte ønske, og tar seg gjerne en tur, for barna sin del. Hun ønsker ikke å ødelegge familieforholdet, og holder seg unna andre familiesammenkomster, slik at den "nye" kan få slippe til. Når da min stesønn og hans samboer vant ett større pengebeløp (dvs mange millioner) begynte ting å skjære seg. Han har barna sjeldnere, ønsker ikke å dele noe med sine andre barn. Betaler bidrag som før, men ikke ett øre mer. Vi har spurt hans x kone hvordan det er, men hun sier: Det går da rundt, penger er ikke alt. Og hun ser ut til å klare seg. Hun har ikke nervt med ett ord at barna ikke en gang har fått ett par sokker hos far. Til og med i ferien måtte hun sende lommepenger med barna. ( Det fortalte de selv, hun sa bare at de hadde hatt en fin ferie) Vi har prøvd å snakke med vår ste sønn om at han faktisk har flere barn, men han sier bare at han betaler sine 3000, og det får holde. For all del de er koselig og grei både han og samboeren, men jeg får bare litt vondt av barnebarna som opplever at det blir gjort så stor forskjell. jeg vil ikke frenstille min tidligere svigerdatter som noen martyr,eller stakkaslig,for det er hun ikke, men burde ikke far hatt litt omløp og evt gitt litt mer enn nav forlanger i bidrag. Hjulpet til litt mer enn har tidligere har gjort? Jeg vet at hun aldri hadde kommet til å forlange det, men hun burde kanskje fått litt ekstra. Er liksom toppen av kaka å først bli forlatt, så vinner de en stor pengepremie. Er ikke sikkert hun ser det på den måten, så jeg har ikke sagt noe til henne om tankene mine. Hvordan hadde dere reagert? Er jo ikke mitt bord egentlig, men kanskje dere også hadde reagert? Skriver det her inne fordi det er ett vanskelig emne i familien. Mye missunnelse og kranglig. Penger er roten til alt vondt, og jeg ønsker ikke å blande meg inn mer enn nødvendig. Håper bare det løser seg.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Jag hadde garantert reagert jeg også, og er ganske sikker på at om min sønn/stesønn hadde tatt så lett på det, hadde jeg hvertfall prøvd å hjelpe min exs svigerdatter med litt utstyr til barnebarna mine. Som en vinterdress og eller vintersko.. Det er jo så dyrt. Det er jo bra at dere alikevel får ha et godt forhold til barnebarna da
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Merkelig at han ikke vil at de andre barna sine skal nyte litt godt av gevinsten. Jeg tror deg nok, penger er rota til mye vondt.
Gjest Fallaffet Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Jag hadde garantert reagert jeg også, og er ganske sikker på at om min sønn/stesønn hadde tatt så lett på det, hadde jeg hvertfall prøvd å hjelpe min exs svigerdatter med litt utstyr til barnebarna mine. Som en vinterdress og eller vintersko.. Det er jo så dyrt. Det er jo bra at dere alikevel får ha et godt forhold til barnebarna da Det verste, synes jeg, er at han før de vant kjøpte ting som en jakke eller ett par bukser innimellom. Men nå er det bom stopp.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Han virker ekstremt gnien blitt. Kan ikke faren hans ta en liten forsiktig prat med han og høre hvordan ståa er?
sjøhest Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Han er vel bare en gnier-dust. Blir ikke bedre av at alle går og baksnakker. Hans penger og hans prioriteringer.
Gjest Fallaffel Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Han er vel bare en gnier-dust. Blir ikke bedre av at alle går og baksnakker. Hans penger og hans prioriteringer. Grunnen til at jeg reagerer er jo at han ikke var slik før...Da hendte det han kjøpte noe til barna, ett par sko ol, uten at noen spurte. På meg virker det som om han skal bevise at penger ikke vokser på trær, selv om de har rikelig...Men vet du, klærne vokser heller ikke der. Jen synes bare han oppfører seg urimelig. Kjøper allskens saker til den minste barna, også dersom de eldste har "pappahelg", men de får ingenting. Og når du er 8 år føles slikt urettferdig. Det er tydelig forskjellsbehandling, og jeg synes det er vondt å se på. Er redd han kommer il å skyve dem fra seg og miste kontakt når de blir så store at de får velge selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå