Gå til innhold

Slapp i huden...

Brian

Anbefalte innlegg

Hei!

Har alltid hatt noen kilo ekstra. Men forrige høst merket jeg at det begynte å bli litt for mye. Veide da 80kg i en alder av 18 år. Så jeg begynte å legge om kostholdet.(For det hadde ikke vært bra den sommeren!) Nå veier jeg 63, og trives absolutt! Men så synes jeg at jeg er litt slapp i fisken. Føler meg absolutt tynn. Hvordan kan jeg bli strammere?? Trener jevnlig og har egentlig mye muskeler på kroppen. Er kraftigt bygd. Dette problemet er ikke stort, er ikke i nærheten av disse som har slanket seg fra 130 - 75....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

siden du er så ung, er huden spenstig, og hvis du holder vekta jevn fremover, vil den tilpasse seg den 'nye' kroppen din. det tar litt tid, men lar du naturen gå sin gang vil den ordne opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Anonym:

Er ikke enig!

Jeg har gått mye opp og ned de siste 6 årene (ca 20). Selv om jeg er 21 år har ikke huden min fulgt etter i det hele tatt! Nå skal det sies at jeg ikke har trent mens jeg har gått ned, men heller tatt den usunne vei av forskjellige årsaker. Det er absolutt ikke noe pent med hengemage og hengelår på en 21 åring... så jeg skjønner godt problemet til hun som startet tråden. Jeg er også veldig intressert i om noen der ute vet om en krem eller "vidunerkur" som hjelper...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk hjelper, men som tar tid er å alltid avslutte dusjen med minst 5 min iskaldt vann, gjerne hard spyling. Dette gjør at huden trekker seg sammen der og da, pluss at det gir signaler til kroppen om at du har for mye hud. Dermed så strammer huden seg opp etter hvert. Det er ihvertfall min erfaring. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pamella, du sa det selv: du har gått mye opp og ned i vekt. det funker bare hvis du holder vekta jevn. du får slapp hud av å gå ned i vekt, og det blir ikke bedre av å gjøre det gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Men hvis jeg holder stabil vekt fremover nå da hvor lang tid tar det før huden blir normal igjen? vil den noengang bli det nå som vekten min har endret seg støtt og stadig?

Tipset med kaldt vann hørtes interresant ut, men vil ikke huden gå tilbake til normal form når man blir varm igjen?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

pamella: kan ikke gi deg noe fasitsvar. huden tilpasser seg, men det tar tid. kan nesten bare nevne meg selv som eksempel: for 10 år siden veide jeg 80 kg. de neste 5 årene gikk jeg ned og opp og ned osv i vekt, mens de siste 5 årene har jeg ligget jevnt mellom 60 og 55 kg. så for noen år siden var jeg skikkelig slapp i huden etter jojo-kjøret, og regnet med at det var noe jeg bare måtte leve med. har ikke gjort noe aktivt for å stramme opp huden, men de siste 3-4 årene har den vært stram og fin likevel. jeg regner bare med at når det skjer av seg selv med en slappfisk som meg med min jojo-bakgrunn, burde sjansene være gode for andre også.

jo ynge man er, jo mer tilpasningsdyktig er huden. jeg fikk ikke kontroll over vekta før jeg var 22 (nå 27), så jeg tror heller ikke du er 'for gammel'.

vil legge til at jeg er forsiktig med sola og bruker høy faktor (overdreven soling gjør som kjent huden mindre elastisk) og kliner meg inn med billig bodylotion fra topp til tå hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

anonym:

Det hørtes veldig likt ut som meg, bortsett fra at jeg fremdeles har 5-8 kilo jeg vil bli kvitt. Da er det kanskje håp for meg da... jeg er riktignok ikke veldig flink med bodylotion men det kan jo være verdt et forsøk... Jeg orker iallefall ikke tanken på at jeg må ha slik hud som jeg har nå resten av livet!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den nye oppstrammende bodylotionen fra l'oréal: nutrilift, kan jo være verdt et forsøk. Den er jo ikke så dyr, 70-80 kr.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...