Gå til innhold

Dumme tanker om hans tidligere partner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet verdens mest fantastiske mann. Jeg er helt sikker på at han er den rette, og han sier det samme om meg. Alt stemmer så utrolig, utrolig bra..

MEN, jeg klarer ikke å stoppe å sammenligne meg med hans eks-kone. De tankene jeg har er helt forferdelige. Jeg er en slik person som når jeg er i "bli kjent-fasen" tenker sykt mye på hva andre synes om meg. Dette er slitsomt. Det jeg tenker i forhold til familien og vennene hans er om de liker ekskona hans bedre enn meg, om jeg aldri vil kunne få et samme nært forhold som hun sikkert har hatt til de.. Osv. Det hele toppet seg i går da vi var hos bestemoren hans, og kom overraskende over et album fra bryllupet hans. Verken jeg eller han så dette komme, og han beklaget i ettertid.

Uansett om han beklaget, sliter jeg med så vanvittige mange tanker etter at jeg så disse bildene. Så pen som henne vil jeg aldri bli. Så lykkelige de så ut, og det skjærer langt inni brystet.. Og at han tydeligvis ikke vil gifte seg på den tradisjonelle måten fordi han allerede har gjort det en gang. Føler nesten de har ødelagt alt for meg. Jeg blir kvalm..

Jeg skjemmes litt over disse tankene. Det er ikke noe jeg vil si til kjæresten min, selv om han halvveis vet at jeg sliter med å tenke at han har vært gift før. Er dette normale tanker? Eller er jeg bare sykt og latterlig sjalu? Nesten på gråten her jeg sitter, jo.. Og det skal ikke være sånn!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Men det er jo ein grunn til at det vart slutt? Det er ikkje lett å gå ut av eit ekteskap. Og han har jo valt deg?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Enig med Alt Godt.

Du har ingen grunn til å være sjalu på ekskona. Det er en god grunn til at de har gjort det slutt.

Det er mulig at vennene hans liker ekskona bedre enn deg, men so what? Vennene hans og familien hans har ingenting å si så lenge HAN digger deg. Det eneste du skal bry deg om er at han liker deg :)

Skrevet

Jo, det er en grunn til at det ble slutt. Vi to passer mye bedre sammen. Og som han har sagt selv. At han giftet seg med henne er det dummeste han noen gang har gjort. Det ble skillsmisse kort tid etterpå.

Men det er ikke det jeg tenker på. Jeg tenker på ting de har gjort i senga, og at kroppen min ikke er like fin som hennes fordi jeg har fått barn. Jeg tenker at selv om jeg ikke er stygg, og han påpeker hvor vakker jeg er hver dag, så kan jeg aldri nå hennes høyder. Tror han ble sammen med henne fordi hun var pen, og tviholdt på henne til tross for at de kranglet så busta føyk fordi hun var smellvakker. Er så redd for at han savner henne pga. det. Æsj, helt rare tanker som jeg gremmes over å tenke.

Gjest navnelapp
Skrevet

Trur du han savnar kranglinga? Ein person er ein heil pakke. Å vere saman med ein person som er passe pen og eit skjønt og behageleg menneske må vel vere langt betre enn å vere saman med ein vakker og urimeleg hissigpropp?

Skrevet

Han høres litt dust ut som bryr seg så mye om utseende.

Jeg så ett bilde av eksen til han jeg er sammen med nå, mens vi bare var venner før vi ble sammen. Hun hadde veldig fint hår, bra kropp, pent ansikt. Men hun var ekstremt sjalu, ville bestemme over han og var veldig mistenksom. Da betyr utseendet straks veldig lite... Pene folk blir faktisk styggere i manges øyne hvis de ikke er pene på innsida.

En av eksene mine var sammen med ei jente i flere år, før vi ble sammen. Hun var søt, veldig skoleflink, prektig og et skikkelig husmoremne. Jeg visste at kjæresten min likte meg for den jeg var, men det var tydelig at foreldrene hans foretrakk eksen hans. Jeg gjorde det greit nok på skolen, kunne ikke å lage mat og bake, røyka og drakk litt og var ikke "dannet" nok for dem. Vi holdt sammen en liten stund bare.

For at et forhold skal vare synes jeg det er veldig viktig å ha god kontakt med kjærestens familie. Ikke bry deg om hvordan den forrige var, bare vær den du er og vær bra!

Hvorfor tenker du på hva de gjorde i senga? Hva hadde du sagt hvis kjæresten din fortalte at han tenkte på hva du og eksene dine gjorde i senga? Måten du reagerer på, viser deg sannsynligvis hvordan han ville reagere om han visste det.

Skrevet

Tror kanskje du sliter med selvtilliten?

Uansett, han er sammen med DEG nå, ikke henne. Det er jo en grunn til det, sant?

Husker kjæresten min var sammen med en annen i en periode. Etter hva han har fortalt (og som jeg merket GODT på henne) var hun sykelig opptatt av hans gamle forhold til meg og at han skulle like meg bedre. Nå var det slik at han faktisk ville være med meg igjen etter et halvt år eller noe, noe hun ble fortalt... MEN jeg tror også at ved å være så opptatt av meg på den måten klarte hun bare å forsterke den lysten... Ved at hun var så opptatt av meg falt tankene hans like mye på meg også, om du skjønner?

Merket selv i ettertid, da vi omsider kom sammen igjen at jeg var litt opptatt av at han kanskje likte henne bedre. Og jo oftere jeg pratet om henne, jo mer gjorde han det også... Etterhvert stoppet jeg, og etter litt tid har jeg ikke hørt noe om henne... Du skjønner sikkert hva jeg prøver å komme frem til...

Men uansett synes jeg det er viktig at du fokuserer på dere to, ikke henne også. Hva familien synes eller ikke skal du ikke bry deg om. Det er ikke dem du er sammen med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...