Gå til innhold

Blomster- når bør de bestilles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ca hvor lang tid i forveien bestiller man blomster (bukket, knapphullsblomst, og oppsatser?) Jeg vet jo at man kansje ikke bestiller de uken i forveien, men det er kansje litt dumt å bestlle 1 år i forveien og?

Og som et lite ps: er det vanlig å få skriftlige bekreftelser på at ting er bestillt? (slik som catering, frisør/stylist, kirke, evt solister ol til kirke osv?

MM

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bestilte blomster 2 og en halv måned før bryllupet, og det var ikke noe problem. Men hvis du allerede har bestemt deg for hvem du vil bruke kan du kanskje ta en telefon og høre når dere bør bestille.

Vedrørende skriftlige bekreftelser:

Blomster - vi undertegnet på bestillingsskjemaet når vi hadde møte med de.

Kirken - fikk det bekreftet pr. e-post (jeg sendte henvendelse til de vedr. forespørsel-skjemaet vi hadde sendt de pr. post, da vi ikke hørte noe fra de)

Catering (og lokale for vår del) - skriftlig bekreftelse/kontrakt ble undertegnet.

Frisør - det ble skrevet opp i avtaleboka, bekreftet muntlig på prøvetimen, og jeg sendte en sms til frisøren når det nærmet seg enda mer for å bekrefte enda en gang.

Sang i kirken - var en vi kjente. Ble kun avtalt muntlig.

Når det gjelder brudekjole/smoking fikk vi selvfølgelig kvittering som bekreftelse.

Skrevet

Vi bestilte blomster kort tid i forveien - det tok lang tid å finne en dekoratør som vi syntes var hjelpsomme, dessuten var vi i utlandet frem til like før bryllupet. Så vi indikerte en mnd i forveien at vi ønsket å bruke dem, og vi skrev avtale da jeg møtte dem to uker før bryllupet.

Angående skriftlige avtaler, så hadde vi kontrakter på det meste, men ikke på alt. Riktignok hadde vi e-post korrespondanse med de fleste, så selv uten avtaler, hadde vi skriftlig info. Men vi venter fortsatt på faktura fra en av leverandørene (de var praktisk flinke, men kanskje ikke så gode på admin??).

Skrevet

En familievenn driver blomsterbutikk. Vi gifter oss til neste år, og har fått beskjed om at det ikke er noen særlig vits å komme mer enn en måned før. For blomsterhandlere er det ofte vanskelig å vite hva slags blomster man får tak i akkurat på det tidspunktet, for eksempel må de ofte bestille "roser" og ikke "mørkerøde roser". I tillegg opplever hun altfor ofte med dem som har bestilt tidlig at de kommer innom nesten månedlig fordi de har ombestemt seg :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...