Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har en på 15 år som vil være ute og gå og ringe på dørene til folk og tigge godter på Halloween. Sammen med andre tenåringer. Og jeg får ikke fjolset til å godta at dette er for småunger...I fjor hadde vi avisoppslag om teite tenåringer og folk som omtrent følte seg trua.. Hva gjøre? Det finnes jo ikke noe alkoholfritt tilbud til de under 18 og denne skikken har vel kommet for å bli antar jeg. Hva gjør deres tenåringer?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har en på 15 år som vil være ute og gå og ringe på dørene til folk og tigge godter på Halloween. Sammen med andre tenåringer. Og jeg får ikke fjolset til å godta at dette er for småunger...I fjor hadde vi avisoppslag om teite tenåringer og folk som omtrent følte seg trua.. Hva gjøre? Det finnes jo ikke noe alkoholfritt tilbud til de under 18 og denne skikken har vel kommet for å bli antar jeg. Hva gjør deres tenåringer? Arrangerer Halloweenparty hjemme,
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Her har det vært Halloweenparty hjemme, men det er rett og slett fordi det sammenfaller med en bursdag. Jeg må innrømme at jeg er lite begeistret for Halloween og synes det er deilig at det ikke blir noe i år. Jenta føler for å ha en annen bursdag.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg er oppgitt over at nordmenn prøver å kopiere en skikk som ikke er deres. Det er langt i fra alle som feierer denne dagen i norge og stakkars barna som må gå fra hus til hus og ikke få godteri.. Jeg mener at det burde avskaffes ved at folk ikke lukker opp dørene. Jeg vokste opp i usa hvor vi feiret denne dagen...og det som skjer i norge er bare latterlig i forhold. Knask eller knep lissom! Ha! Det er ingen som pynter og gjør noen ting av denne dagen .... i usa var det folkefest i gatene og alle små hadde kledd seg ut og gikk rundt med små bøtter i fasong av et gresskar. Her selges knapt gresskar.. Mye søtere når ungene går julebukk.
Jens Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 jeg syns en 15 åring er for gammel til å gå å tigge på dørene. Kan ikke 15 åringen heller invitere til halloween party? Småbarn derimot får godteri av meg. Ja, tradisjonen er litt irriterende, men barna her i huset syns det er spennende, så da får man bare bite tennene sammen og være med på leken.
Beauté Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Siden min 14 åring har også bursdag på halloween, så har vi arrangert bursdag kombinert med halloween fest hjemme.Det er en kjempedag for familien her for vi har gjort så mye ut av det. Og de har alltid gått knask eller knep til slutt og vil gjøre det samme i år. Er glad barn kan være barn selv om de er tenåringer.
mac84 Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Halloween feiring i form av "trick or treating" blir rett og slett bare teit her i Norge. Vi har allerede vår tradisjon--nemlig å gå julebukk. Av prinsipp ville jeg derfor ikke gitt godteri til hverken store eller små barn, og ihvertfall IKKE tenåringer, om de kom og tigget på døra mi. Ringer det tenåringer på hos meg i år i slutten av oktober, så vil de også få høre at de er frekke og burde vite bedre enn å tigge etter godteri. Om de vil ha godteri, så kan de vær så god å få kjøpe det selv! Hvis man absolutt vil la barnet sitt gå og tigge etter godteri på dørene til folk, så bør dette være avklart med nabolaget på forhånd slik at det faktisk finnes godteri i hus når barna ringer på--og når jeg skriver barn, så mener jeg barn i barnehage/barneskole alder, IKKE tenåringer. Om tenåringer absolutt vil feire Halloween, så kan de ha fest hjemme og kjøpe inn eget godteri.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Dette hjalp egentlig ikke.. vi visste fra før at folk synes dette er teit liksom. Eller, tenåringen har fått lese selv her og innser det jo. Men what to do er fortsatt et problem.. fest hjemme utgår, vi er mange i huset, mange småunger i huset. Og vi bor ikke slik til at flertallet gidder ta turen. Anonym 11;52, det er ikke nordmenn som kopierer, det er nordTENÅRINGER og handelsstanden. Kjeft på dem! Jeg er overrasket over at de samme store ungene ikke har tenkt tanken å arrangere fest på skolen selv. Når det er så viktig for dem. En tanke å legge frem neste år kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå