AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Som regel når jeg trekker et tarotkort så er det mest for gøy. Derfor så stiller jeg aldri spørsmål av alvorlig art, litt fordi jeg blir litt engstelig av det også. Men tok sjansen på å stille et spørsmål om min fysiske helse og om jeg kommer til å bli frisk. Har ME og er i tillegg redd for hjertet mitt, at jeg skal ha en hjertefeil (legene finner ikke noe, tar meg ikke så alvorlig). Hver eneste kveld når jeg legger meg, ber jeg om at jeg våkner dagen etter, så dette sitter godt i. Uansett, trakk altså kortet 3 sverd, altså dette kortet: http://www.astrate.net/Minorarkana/tree-of-swords.jpg :( Og det er nettopp pga av slike "svar" jeg normalt ikke stiller slike spørsmål. Men gjort er gjort, og her sitter jeg da og er ganske lei meg. Noen som er "inn" i dette og kan tolke evt. berolige meg litt??
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 "Den lekse, som her skal læres, er intet mindre enn overvinnelsen av bekymringer og engstelse. Dette kort er en oppfordring til å treffe klare, entydige avgjørelser. Kun ved det kan den mistede balansen gjenopprettes. Hvilke avgjørelser faller det deg vanskeligå ta, eller se i øynene? Benytt anledningen til å trekke et nytt kort for det som venter deg når du konfronterer deg med problemet. Husk at ethvert problem inneholder sin egen løsning. Noen ganger kan dette kort også henvise til spenningsladede trekantforhold. En tredje person trenger inn i den harmoniske, eller kjedelige tosomhet og forsøker å sprenge denne. En slik situasjon krever normalt klare avgjørelser. Et hvert forsøk på å krype utenom forårsaker bekymeringer og sorger."
Fanderay Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Du må aldri spørre helsespørsmål da. 3 sverd er et skremmende kort å få opp, og spesielt hvis du er redd for helsen din OG da spesielt hjertet. Jeg tenker da på selve kortet og bildet. Men sverd er luftkortene, altså intellekt, fornuft, til en viss grad følelser. Det er subjektive kort som ofte sier noe om hva du føler og tenker i situasjonen. En betydning er at ens eget sinn/intellekt sliter på følelsene, som i at man overanalyserer, tenker for mye, gjør ting verre enn de er. Altså at du bør få fokus over på noe annet. Det er ikke så ille som du tror. Ikke gå å tenke på dette hele tiden, noe som stemmer bra med at du sier du ligger våken på grunn av dette. Det er kortet etter 2 sverd, som er stillstand og det å holde ting inne i seg. Nå er det på tide å slippe ut det vonde, snakke om ting man går og bærer på, det steget før helbredelse (4 sverd), og vekst. Kortet sier at du må forstå grunnen til at din "smerte", og lære og vokse av den. Bare mine tanker Og så vil jeg anbefale deg å få tak i et avspenningsprogram, laste ned eller kjøpe en CD som du kan høre på når du legger deg
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 "Den lekse, som her skal læres, er intet mindre enn overvinnelsen av bekymringer og engstelse. Dette kort er en oppfordring til å treffe klare, entydige avgjørelser. Kun ved det kan den mistede balansen gjenopprettes. Hvilke avgjørelser faller det deg vanskeligå ta, eller se i øynene? Benytt anledningen til å trekke et nytt kort for det som venter deg når du konfronterer deg med problemet. Husk at ethvert problem inneholder sin egen løsning. Noen ganger kan dette kort også henvise til spenningsladede trekantforhold. En tredje person trenger inn i den harmoniske, eller kjedelige tosomhet og forsøker å sprenge denne. En slik situasjon krever normalt klare avgjørelser. Et hvert forsøk på å krype utenom forårsaker bekymeringer og sorger." Takk så mye!! Likte veldig godt den første setningen, håper og tror at det kun er all den bekymringen jeg har rundt dette som skal overvinnes. Ble litt beroliget, så takk TS
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Du må aldri spørre helsespørsmål da. 3 sverd er et skremmende kort å få opp, og spesielt hvis du er redd for helsen din OG da spesielt hjertet. Jeg tenker da på selve kortet og bildet. Men sverd er luftkortene, altså intellekt, fornuft, til en viss grad følelser. Det er subjektive kort som ofte sier noe om hva du føler og tenker i situasjonen. En betydning er at ens eget sinn/intellekt sliter på følelsene, som i at man overanalyserer, tenker for mye, gjør ting verre enn de er. Altså at du bør få fokus over på noe annet. Det er ikke så ille som du tror. Ikke gå å tenke på dette hele tiden, noe som stemmer bra med at du sier du ligger våken på grunn av dette. Det er kortet etter 2 sverd, som er stillstand og det å holde ting inne i seg. Nå er det på tide å slippe ut det vonde, snakke om ting man går og bærer på, det steget før helbredelse (4 sverd), og vekst. Kortet sier at du må forstå grunnen til at din "smerte", og lære og vokse av den. Bare mine tanker Og så vil jeg anbefale deg å få tak i et avspenningsprogram, laste ned eller kjøpe en CD som du kan høre på når du legger deg Takk så mye for svaret ditt!! Kjenner jeg ble beroliget med en gang Det høres jo veldig fornuftig ut med at det kan være intellektet/tankene som er problemet og bør jobbes med. Og ikke det at jeg nødvendigvis kommer til å falle dø om. Jeg tar stort sett ikke slike kort så bokstavelig heller, men som sagt med DET kortet og DET spørsmålet så kan vel hver og en bli engstelig. Men som de fleste med ME er jeg veldig mye i ro og hviler, også bor jeg for meg selv. Og derfor så er det sikkert lettere å legge merke til hvordan kroppen "oppfører seg" når man er alene og kjenner på det. Og jeg legger ikke like godt merke til slike ting når jeg er sammen med andre. Så det at jeg overanalyserer og tenker for mye stemmer nok. Så jeg håper du har rett i at det ikke er så ille som jeg tror. Jeg har en sånn cd takk igjen for svaret!
~white lady~ Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Hjelpe meg, fins det folk som tar tarot spåing seriøst?? Ikke vondt ment, men...det er jo bare en kortbunke.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 Hjelpe meg, fins det folk som tar tarot spåing seriøst?? Ikke vondt ment, men...det er jo bare en kortbunke. DET sa jeg også, inntil jeg ble spådd. Hun som spådde meg kunne gi detaljerte opplysninger om hvordan siste året mitt hadde vært (veldig konkrete ting), og det hun sa kom til å skje, skjedde så raskt at jeg ikke fikk sukk for meg. Det som også var veldig interessant, var at jeg ønsket å bli spådd igjen , fordi jeg likte ikke "resultatet". Nøyaktig de samme kortene kom opp. Man skal ikke se seg blindt på tarot eller leve etter det, men det har absolutt noe for seg (hvis man blir spådd av noen som virkelig kan det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå