Gå til innhold

Hvor er det best å være student?

Reina

Hvor er det best å studere?  

2 stemmer

1. 1. Hvor er det best å studere?

• Oslo
      8
    • Bergen
      5
    • Trondheim
      12
    • Stavanger
      2

Anbefalte innlegg

Heisann :enig:

8 måneder igjen nå, så er jeg ENDELIG ferdig med videregående :enig:

Jeg bor på vestlandet, har bodd i Bergen i to år før og gått på skole, og har hørt at det er en fin plass å utdanne seg videre. Jeg er også litt sulten på å komme meg til et nytt sted. Enda har jeg ikke fått noen oversikt over hvilke studieretninger som finst rundt omkring i landet, men jeg vet at de fleste store byer har muligheter for å studere språk, og gjerne da spansk eller italiensk som jeg er gira på å lære.

Jeg tar med de byene jeg selv kunne tenkt meg å flytte til i avstemningen min! Fortell gjerne litt om din erfaring, om boforhold, priser, skole og miljø :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det var for ikke lenge siden en undersøkelse på det her og trondheim vant med enorm margin når det gjaldt hvilke studiebyer folk var mest fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chriselia

Har bare gått på skole i oslo,så det svarte jeg 8)

Men det er veldig fint å gå på skole her,altså :D

Har hørt veldig mye positivt om trondheim,der har jeg lyst å studere en gang :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For de som ønsker et flott studiested med supert miljø anbefaler jeg Bodø. Finnes flere muligheter der enn det man tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bodø er omtrent midt i landet, litt nord for polarsirkelen. Er ikke spesielt kaldt der. Snitt temperatur på 4 grader, men det er klart det blåser og regner på en litt annen måte enn sør på. Kommer selv fra Kristiansand, men hadde det supert i Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Bodø, og flyttet hit dels pga. det glimrende studentmiljøet. Stortrives! Klimaet er temmelig likt Trondheim, der jeg kommer fra. Kafelivet er suverent! Folk er trivelige, og nå har jeg null lyst til å flytte herfra. Så da gjør jeg neppe det heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det finnes maaaaange andre muligheter enn de som ble nevnt her.. !!

mindre studentmiljøer (høyskoler omkring) anbefales pga miljøet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Oslo og studerte i Oslo, angrer masse!!

Har flere veninner som skryter av miljøet ved høyskolen i Bø (i Telmark) samt i Kristiansand.

Men av de alt du har satt opp, så tror jeg jeg hadde satset på Tr. heim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for HiT, Porsgrunn jeg da :D

Men det kommer veldig an på hva du skal studere,- er det universitet du skal på, så er det jo ikke kjempemange byer å velge mellom.

Høgskoler har de jo "overalt" i forhold,- og det er mange interessante linjer.

Lykke til i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Jeg har testet ut Trondheim og Oslo, og av de to: Helt klart Trondheim!!! (men har også tro på Tromsø og Bergen..)

Vet ikke om noen som ikke har trivdes i Trondheim. Studentmiljøet er helt unikt. Oslo derimot... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo og bare studert her. Så jeg svarte ikke, har ikke så mye sammenligningsgrunnlag for hva som er best.

Men har noen kamerater som studerer i Trondheim, og de stortrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo og studerer i Oslo! :P Greit å kunne spille på andre venner som ikke har noe med student-livet å gjøre også.. Hender jo en blir dritt-lei alt som har med studier å gjøre..

Dessuten har Oslo ALLE muligheter! Det har ikke de andre byene.. Kommer litt an på hvor lenge du skal studere, hvis det er f.eks seks år, er det viktig å ikke velge en for liten by du blir lei av.. :roll:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Embla s
Studert i Trondheim og Oslo' date=' og jeg må også si at Trondheim er stedet du bør dra![/quote']

:enig: Kan ikke anbefales varmt nok!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromsø er er veldig bra sted å studere. Delvis fordi det er et godt studentmiljø, delvis fordi byen har et bra uteliv, og delvis fordi det er færre studenter enn andre steder, og derfor lettere å få hjelp fra foreleser og privilegier som fast lesesalplass og plass på datalabben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...