Drømmejenta85 Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Bor sammen med 2 barn & mann. Er hjemmeværende,eller det vil si jeg studere via nett hjemme. Mannen i huset jobber 7.5 t hver dag,å barna er i bhg. Vel,mannen mener det er en selvfølge at jeg skal gjøre alt hjemme også,pga at jeg er hjemme. Å jeg prøver å gjøre det jeg kan,men jeg er da bare et menneske. Jeg klare nok ikke å gjøre alt han mener jeg skal gjøre + at jeg skal ta ungene når de kommer hjem,være mamma da,å på kveldstid være kjæreste. Men jeg mener at når jeg gjør alt jeg gjør,er det minste han kan gjøre er å sette pris på meg.. slikt at jeg føler at jeg er verdt noe her hjemme. Er det slik mannfolk kanskje er?? eller hva kan jeg gjøre slikt at jeg føler at alle de tingene jeg gjør blir satt pris på. Mvh litt frustrert dame..
B.A. Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Det høres ikke ut som noen god følelse å sitte med. Har du pratet med mannen din om hvordan du føler det? Snu problemstillingen; Setter du nok pris på mannen din og det han gjør for deg/familien? Jeg tror ikke man kan forvente at absolutt alt en gjør skal bli lagt merke til, men jeg vil tro mannen din er veldig glad for at du gjør det du gjør selv om han ikke sier noe.
Mann_30 Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Folk har forskjellig innstilling til ting. Noen har lett for å være fornøyde. For andre blir aldri det man gjør bra nok.
Drømmejenta85 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2010 Det høres ikke ut som noen god følelse å sitte med. Har du pratet med mannen din om hvordan du føler det? Snu problemstillingen; Setter du nok pris på mannen din og det han gjør for deg/familien? Jeg tror ikke man kan forvente at absolutt alt en gjør skal bli lagt merke til, men jeg vil tro mannen din er veldig glad for at du gjør det du gjør selv om han ikke sier noe. Ja,jeg har tatt dette opp med mannen. Har vært sammen i 6 år. Det er ikke snakk om alt jeg gjør. Men de fleste andre kommentere for en supermamma/kjæreste/husmor jeg er som gjør alt. Hvorfor kan ikke han som jeg gjerne vil ha posetiv tilbakemelding fra gi meg det? Jeg bruker å fortelle han ofte hvor flink han er,hvor mye jeg setter pris på han å de tingene han gjør. Kjøper han noe som viser at jeg setter pris på han. Jeg har aldri fått noe iløpet av disse 6 årene,utenom gaver til bursdag/jul.. Men det er ikke tingene jeg er ute etter,det er heller ordene fra han. Takk for svar forresten!
Drømmejenta85 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2010 Folk har forskjellig innstilling til ting. Noen har lett for å være fornøyde. For andre blir aldri det man gjør bra nok. Takk for svar. Er nok slik ja,men i et parfolhold skal man jo gi å ta,å man skal være støttende. Å da hjelper det å få litt posetiv feedback på ting å tang man gjør.
kokosballerina Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Takk for svar. Er nok slik ja,men i et parfolhold skal man jo gi å ta,å man skal være støttende. Å da hjelper det å få litt posetiv feedback på ting å tang man gjør. Jeg er i litt samme situasjon selv. Det virker som at det de har blitt "opplært" med hjemme er sånn de ønsker å ha det selv også. Er det sånn at mammaen hans gjorde alt for dem da han var liten? Spør om det, for som regel så er mannfolk så trangsynte at de tror verden skal være sånn fordi det er sånn det har vært hjemme. Spør han om han syns fordelingen hjemme er riktig? Og hvis han syns det , så får du si at om han ønsker at du har tid til han på kvelden så må han avslaste deg med noen av tingene. Gi han gjerne ett eller to forslag som han kan gjøre for å lette hverdagen din. Tror også mannfolk trenger ting inn med t skje. Om du ønsker oppmerksomhet i følge ord så si at du trenger det. Gutter skjønner ikke hint desverre. :klemmer:
Drømmejenta85 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg er i litt samme situasjon selv. Det virker som at det de har blitt "opplært" med hjemme er sånn de ønsker å ha det selv også. Er det sånn at mammaen hans gjorde alt for dem da han var liten? Spør om det, for som regel så er mannfolk så trangsynte at de tror verden skal være sånn fordi det er sånn det har vært hjemme. Spør han om han syns fordelingen hjemme er riktig? Og hvis han syns det , så får du si at om han ønsker at du har tid til han på kvelden så må han avslaste deg med noen av tingene. Gi han gjerne ett eller to forslag som han kan gjøre for å lette hverdagen din. Tror også mannfolk trenger ting inn med t skje. Om du ønsker oppmerksomhet i følge ord så si at du trenger det. Gutter skjønner ikke hint desverre. :klemmer: Takk for et godt svar! Det er nok slik at det kommer fra oppveksten hans. Moren gjorde alt,faren satte ikke pris på det. gjør ikke det nå heller. Faren var masse borte,iforhold til fisking å andre fritids-sysler. Å han mener at jeg også skal ha det slik. Vel,prøver å fortelle han at jeg er ikke mora hannes. Mannfolk trenger ting inn med t-skje,men jeg har snakket med han i ro å mak mange ganger,å virkelig forklart han va jeg trenger. Men det ser ut som det går inn det ene øret og ut det andre. Han syns fordeling er fin hjemme,for han mener siden han jobber utenfor hjemmet.. så bidrar han med det han kan,da er det en selvfølge at jeg tar resten. Noe jeg desverre ikke er enig i.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Ærlig talt, er du hjemmeværende får du også gjøre arbeidet i hjemmet. Såpass er faktisk en del av å være hjemmeværende! Tror kanskje du burde effektivisere arbeidet ditt hjemme. Altfor mange går rundt og soser og tror de jobber så hardt, mens de egentlig bare vimser og får ikke gjort noenting. Hus og husarbeid tar IKKE mer enn maks tre timer per dag om du legger opp et fornuftig løp og planlegger arbeidet skikkelig.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 Ærlig talt, er du hjemmeværende får du også gjøre arbeidet i hjemmet. Såpass er faktisk en del av å være hjemmeværende! Tror kanskje du burde effektivisere arbeidet ditt hjemme. Altfor mange går rundt og soser og tror de jobber så hardt, mens de egentlig bare vimser og får ikke gjort noenting. Hus og husarbeid tar IKKE mer enn maks tre timer per dag om du legger opp et fornuftig løp og planlegger arbeidet skikkelig. Hun sier vel ikke at hun ikke skal gjøre hovedandelen (hovedandelen, ikke alt) i hjemmet, men at hun ønsker at det hun gjør skal bli sett, og satt pris på. Det å være hjemmeværende er en utakknemlig jobb. Ingen ser hva du har gjort i løpet av dagen, unntatt hvis du ikke har gjort det. Og det er det samme hver eneste dag. En venninne av meg har vært hjemmeværende i mange år, og nå når hun skal ut i arbeidslivet igjen, sier hun at det hun gleder seg mest til, er å oppleve forskjellen på hverdag og helg. På en kjøleskapsmagnet jeg har, står det: Å gjøre husarbeid mens barna er små, er som å måke snø i motvind. Og det er akkurat slik det føles. Til trådstarter, Jeg har ingen råd til deg, men vil bare ønske deg lykke til. Det å være hjemmeværende student kan ikke være enkelt, når mannen din ikke setter pris på det du gjør for familien. Dette er et tilfelle hvor han hadde hatt godt av å se hvor mye du gjør i løpet av en dag, slik at han fikk se at du har mindre fritid enn ham, selv om han bidrar mer økonomisk til familien.
Drømmejenta85 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. oktober 2010 Ærlig talt, er du hjemmeværende får du også gjøre arbeidet i hjemmet. Såpass er faktisk en del av å være hjemmeværende! Tror kanskje du burde effektivisere arbeidet ditt hjemme. Altfor mange går rundt og soser og tror de jobber så hardt, mens de egentlig bare vimser og får ikke gjort noenting. Hus og husarbeid tar IKKE mer enn maks tre timer per dag om du legger opp et fornuftig løp og planlegger arbeidet skikkelig. .. Jeg sa ikke noe om at jeg ikke kunne gjøre det meste hjemme. Men jeg vil gjerne at det skal bli satt pris på alt jeg gjør. Jeg er hjemmeværende,men jeg studerer heltid hjemme,å ungene er også noen dager hjemme. Vel,jeg prøver å gjøre det meste. Men jeg er nå bare et menneske.. Å da syns jeg det minste han kan gjøre er å faktisk se & sette pris på det jeg gjør! Men takk for svar!
Drømmejenta85 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Hun sier vel ikke at hun ikke skal gjøre hovedandelen (hovedandelen, ikke alt) i hjemmet, men at hun ønsker at det hun gjør skal bli sett, og satt pris på. Det å være hjemmeværende er en utakknemlig jobb. Ingen ser hva du har gjort i løpet av dagen, unntatt hvis du ikke har gjort det. Og det er det samme hver eneste dag. En venninne av meg har vært hjemmeværende i mange år, og nå når hun skal ut i arbeidslivet igjen, sier hun at det hun gleder seg mest til, er å oppleve forskjellen på hverdag og helg. På en kjøleskapsmagnet jeg har, står det: Å gjøre husarbeid mens barna er små, er som å måke snø i motvind. Og det er akkurat slik det føles. Til trådstarter, Jeg har ingen råd til deg, men vil bare ønske deg lykke til. Det å være hjemmeværende student kan ikke være enkelt, når mannen din ikke setter pris på det du gjør for familien. Dette er et tilfelle hvor han hadde hatt godt av å se hvor mye du gjør i løpet av en dag, slik at han fikk se at du har mindre fritid enn ham, selv om han bidrar mer økonomisk til familien. ¨ Takk for svar! Tror nok mange utav mannfolkene som ikke har vært hjemmeværenede med barn/hus og hjem faktisk ikke vet hvor mye som må gjøres. (les.mannen min),men gud det hadde vært godt om han faktisk så det å satt pris på det. Takk for lykke til ønsking! Endret 21. oktober 2010 av Drømmejenta85
juliane Skrevet 21. oktober 2010 #12 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg vil foreslå at du rett og slett tar med deg bøkene og går på biblioteket eller et annet sted du kan studere, istedenfor å sitte hjemme. Vær der en normal arbeidsdag, så kommer dere hjem omtrent likt. Bare fordi du studerer på nett og ikke har forelesninger betyr ikke det at du skal måtte gjøre absolutt alt hjemme, du har jo full studiebelastning. (Dessuten jobber jo mannen din så korte dager at han ikke har stort å klage over.)
Drømmejenta85 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #13 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg vil foreslå at du rett og slett tar med deg bøkene og går på biblioteket eller et annet sted du kan studere, istedenfor å sitte hjemme. Vær der en normal arbeidsdag, så kommer dere hjem omtrent likt. Bare fordi du studerer på nett og ikke har forelesninger betyr ikke det at du skal måtte gjøre absolutt alt hjemme, du har jo full studiebelastning. (Dessuten jobber jo mannen din så korte dager at han ikke har stort å klage over.) Takk for svar! Tydeligvis er det det jeg er nødt til å gjøre..
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #14 Skrevet 21. oktober 2010 Mange ser på det at du er student og mye hjemme så har du all tid til rådighet. De glemmer at det faktisk er en 8-timers arbeidsdag. Jeg måtte gi beskjed til venner at jeg faktisk ikke var tilgjengelig for besøk eller telefon selv om jeg var hjemme. Jeg måtte bruke tiden effektivt når unger var i barnehagen. Dra ut eller om du er hjemme. Bestem deg for den tiden du skal bruke på studier og gjør ingenting annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå