Gå til innhold

Nitendo wii kontroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg ny nitendo wii i sommer, der fulgte det med en remote/nunchuck. Jeg kjøpte meg så en extra remote/nunchuck sånn at vi kan være to til å spille sammen.

Det som forvirrer meg litt er at når jeg bruker den nye remoten som "nr 1" hvis dere forstår, så slår remoten som fulgte med wiien over som "nr 1" når har spilt meg ferdig og går inn på menyen, eller hvis jeg tar meg en litt lengre pause og remoten mister kontakt med wiien. Det virker som den remoten som fulgte med wiien blir ansett som "nr 1" av wiien.

Men hva hvis den remoten som fulgte med wiien blir ødelagt og ikke funker lenger? får jeg da ikke spilt mer da eller?

Eller går det an å instille den nyeste remoten til å være hoved nr 1? Hvordan gjør man evt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du beskriver er helt normalt. Du trenger ikke bekymre deg over om en remote skulle bli ødelagt. Den nye eller hvilken som helst annen vil fungere på din Wii. Rekkefølgen på dem bestemmes bare av hvilken kontroll som blir slått på først.

Enkelte ganger kan det hende at kontakten mellom den remote og din Wii-konsoll forsvinner. Alle de blå lysene på remoten blinker konstant. Kan også skje om du spiller med din remote på en annen Wii enn din egen. Da må du ofte gjenopprette kontakten, sync'e remoten din manuelt med din Wii igjen. Dette står enkelt forklart i bruksanvisningen som fulgte med. Men det blir gjort ved at du setter på remoten og trykker på den lille røde knappen som er på Wii'en og venter noen sekunder. Så er alt tilbake til normalen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...