AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har 1,3 millioner til disposisjon for å kjøpe en leilighet, men når jeg ser prisantydning på finn.no varierer det etter område. Hvilke leiligheter bør jeg glemme å se på og hvor kan jeg finne en ok leilighet, helst med veranda til 1,3? Setter pris på alle svar, også tips om budgivning. Jeg er førstegangskjøper.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 sentrumsområdet i Oslo er et veldig presset og dyrt område(snakker av erfaring, prøvde meg her for en tid siden:)) Vet at grunerløkka og deromkring(det var her jeg kikket) er veldig populært, her går gjerne leilighetene til langt over prisantydning, den jeg var på ble solgt for 350.000 over prisantydning, men det er jo vanskelig å svare på siden det kommer an på mange ting, blant annet hvor mange som er interessert og deres muligheter for å gå over prisantydning, hvor raskt den må selges ol. Prisantydning er en pris megler setter, og av og til tror jeg den kan bli satt litt lavt for å få mange på visning og presse prisene oppover, nå vet jeg ikke om dette er "lov", men det var slik jeg opplevde det. Utenfor sentrum er det vel litt lettere, men vet ikke hvor "langt unna" man må
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Hva med Ammerud? De store høyblokkene der har noen veldig ok leiligheter på ca 35 kvm. I tillegg så har de en stor balkong som også er innglassert. Vet at badene der skal renoveres eller at det nylig er blitt gjort. Forøvrig så er det bare å følge med på finn.no så finner du ut hvilket område og størrelse som er aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Det avhenger helt klart av hvor i byen det er. I indre Oslo bør du ha minst 100.000 å gå på over prisantydning/takst. Litt annen prisklasse, men en 2-roms (70m2) i samme borettslag som jeg bor ble nylig solgt for 580.000 over takst. Prisantydning 2.290.000, solgt for 2.870.000.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Hvordan er miljøet på Ammerud? Jeg vet at de fleste boliger i sentrale områder går høyt over prisantydning. En venn var på visning i helgen og en ettroms gikk nesten 300.000 over og langt over takst. En venninne av meg håper hun kan være heldig. Jeg er mer nøytral og vurdere nesten alle områder, men må være bra med kollektivtransport på kveldstid.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Venninnen min på Ammerud trivdes. Få minutter til t-bane og bussen går der også. 20 min til sentrum. balkongen var fantastisk og veldig stor. Pga at den var innglassert så kunne den brukes som ekstrarom halve året og grei til oppbevaring ellers.
Gjest Deliah Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg kjøpte 2-roms i indre bydel (riktignok ikke helt sentrum), men tar ca. 7 min til Oslo S med t-bane. Prisantydning var satt lav med hensikt (selger sa på kontraktsmøtet at hun ikke ville solgt for under 10.000 mindre enn jeg endte opp med å gi). Har inntrykk av at noen meglere setter prisen lavt for å få interessenter, men det kan jo gå begge veier. Hvis ikke mange er interessert, blir jo budene følgelig lavere. Så fremt du ikke vil ut mot ring 3, vil jeg regne med at du bør forvente 200-300.000 over prisantydning. Men du ser raskt om leiligheten er OK priset, eller underpriset. Noen meglere er flinke og legger prisantydning opp mot forventet salgssum. Så vanskelig å gi et ensidig svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå