AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Hei I et par uker frem til pcen min begynte å låse seg totalt(og fremdeles nå når jeg slår den på), så kommer det opp følgende feilmelding: Instrukjonen i "0x001a61bb" refererte til adresse "0x00000000". Minnet kunne ikke være "written". Klikk OK for å avslutte programmet. Klikk avbryt for å feilsøke programmet. Jeg regner med at dette er grunnet til at pcen totalt låser seg med en gang eller etter kort tid dersom jeg prøver å gå innpå noe, det være seg mine dokumenter eller spotify eller hva som helst igrunn. Jeg får riktignok skrudd på pcen på vanlig måte, men får liksom ikke gått innpå noe før den låser seg og jeg må starte pcecn på nytt. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette problemet? Hva betyr feilkoden? PCen er windows xp og den er riktignok 4 år gammel. Har heldigivs klart å hente ut noen dokumenter og fått lagret de på minnepenn, før den låser seg igjen. Håper noen kan hjelpe meg!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 TS her. I sted når den låste seg fikk eg også opp denne feilmeldingen: Feil 1723: RPC-serveren er for opptatt..
slackerbitch Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/xprepair/thread/1f744f90-6e80-496c-95ad-51d6dd3284e3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/xprepair/thread/1f744f90-6e80-496c-95ad-51d6dd3284e3 Takk. Men da må jeg altså restarte hele systemet slik at alt blir slettet? Finnes det en enklere måte...?
Virreliten Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Nei, du må ikke det. Les artikkelen en gang til, punkt for punkt.
Gjest Nedfall Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 TS: Tipper du har fått maskina di infisert med spyware av ettellerannet slag. Ofte er det lettere å kurere maskinen da, ved å formatere disken, og installere windows på nytt. Det tar endel tid å installere win, men det tar ofte innihelvete lang tid å fjerne spyware med all mulig forskjellig remover programmer, starte på nytt, ta en ny runde med remover programmer, fjerne ting manuelt osv. Tilslutt har du kanskje fjernet alt, kanskje. Var det min maskin, hadde jeg hentet ut alle filene mine med en knoppix eller ubuntu live CD. Deretter formattert/reinstallert. Tilslutt hadde jeg sansynligvis lagd min egen gjenopprettingsplate med clonezilla. Veldig hendig å ha liggende, for da slipper man en møysommelig reinstallering neste gang. Regn med å være up and go iløpet av en halvtime ca..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå