Gjest ts Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 påvirker ens materiell status måten ens handlinger blir bedømt/vurdert på? Et eksempel på det: 1) ei velstående dame puler en velstående man. Vurdering: hun er ute etter sex. 2) ei fattig jente puler den samme mannen.-hun er ute eeter hans penger. Synes dere det er tatt fra lufta eller det er noe i det?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg tror at vi blir vurdert ut i fra fasaden vår, hvordan andre oppfatter oss, ikke nødvendigvis hvordan vi er. Mennesker med en pyntelig fasade(stort hus, ny bil, pen hage, dyre klær), blir regnet for å være pengesterke, uansett hvor tom eller full lommeboka er, og mennesker med en gammel bil, ustelt hage, og et hus som burde vært malt for x antall år siden, blir automatisk tatt for å være "fattiglus". Hvis så ut som om jeg kjøte alle klærne mine på fretex, og lå med en velstående mann, hadde jeg sikkert blitt stemplet som "golddigger", selv om jeg i realiteten hadde ti millioner på konto .
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Hva betyr dette da: En velstående kvinne puler en fattig mann. Hva kan hun være ute etter da, han har ikke penger.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Hva betyr dette da: En velstående kvinne puler en fattig mann. Hva kan hun være ute etter da, han har ikke penger. Hun vil ha sex... Det er jo bare å bytte ut kvinne med mann i eksemplet, så hadde du sett den.
Gjest ts Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Hva betyr dette da: En velstående kvinne puler en fattig mann. Hva kan hun være ute etter da, han har ikke penger. Veldig lett den der. HAN er ure etter hennes penger, status eller hva annet det kan være.
Karmosin Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Hvis så ut som om jeg kjøte alle klærne mine på fretex, og lå med en velstående mann, hadde jeg sikkert blitt stemplet som "golddigger", selv om jeg i realiteten hadde ti millioner på konto . Jeg ville ikke stempla en Fretexkledd dame som golddigger. En dame som prøver hardt å herme luksusklær med billige kopier og fake Louis Vuitton-veske, derimot...
Gjest Ts Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg tror at vi blir vurdert ut i fra fasaden vår, hvordan andre oppfatter oss, ikke nødvendigvis hvordan vi er. Mennesker med en pyntelig fasade(stort hus, ny bil, pen hage, dyre klær), blir regnet for å være pengesterke, uansett hvor tom eller full lommeboka er, og mennesker med en gammel bil, ustelt hage, og et hus som burde vært malt for x antall år siden, blir automatisk tatt for å være "fattiglus". Hvis så ut som om jeg kjøte alle klærne mine på fretex, og lå med en velstående mann, hadde jeg sikkert blitt stemplet som "golddigger", selv om jeg i realiteten hadde ti millioner på konto . Det var ikke bare spørsmål om hvordan vi blir vurdert fra utsiden. Men hva tenker den velstående part (mann, kvinne) i sånn forhold?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg ville ikke stempla en Fretexkledd dame som golddigger. En dame som prøver hardt å herme luksusklær med billige kopier og fake Louis Vuitton-veske, derimot... Er du Rosalind? Er uansett enig...
I Grosny Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg tror at vi blir vurdert ut i fra fasaden vår, hvordan andre oppfatter oss, ikke nødvendigvis hvordan vi er. Mennesker med en pyntelig fasade(stort hus, ny bil, pen hage, dyre klær), blir regnet for å være pengesterke, uansett hvor tom eller full lommeboka er, og mennesker med en gammel bil, ustelt hage, og et hus som burde vært malt for x antall år siden, blir automatisk tatt for å være "fattiglus". Hvis så ut som om jeg kjøte alle klærne mine på fretex, og lå med en velstående mann, hadde jeg sikkert blitt stemplet som "golddigger", selv om jeg i realiteten hadde ti millioner på konto . Jeg tror ikke det. Du hadde nok heller blitt stemplet som SV`er. Golddiggere er vel jåledamer med høye hæler og mascara.
Karmosin Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Er du Rosalind? Nei, men jeg mener å huske at jeg er enig med henne i en del ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå