london Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 hei alle! har hatt et lite uhell med noen barn som har tagget noen mindre fine tegninger med en sort sprit-tusj på veggen. har prøvd å vaske vekk med type zalo-spray, uten særlig hell. er det noen som har et godt tips til meg? setter KJEMPEPRIS på gode innspill! takk:)
Minimurini Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Kan ikke love at det fungerer, men finnes en slags hvir "svamp" som jeg tror er fra Scotch and Brite som skal fjerne flekker på vegger. Også tusj. Det kan være vært et forsøk. Denne brukte vi når vi flyttet ut av en leilighet og fant ut at det var litt av hvert på veggene. Lykke til...
Villbringebær Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Prøv den svampen du. Litt vanskelig å få tak i. Du finner den der hvor svamper og skrubb er i en litt større dagligvare. Tror jeg fant min på Coop. Scotch-Brite Easy Erasing Pad. Selges i dobbelpakning. Mye grønt på selve pakken. Funker ikke det så må du vel bare innse at du må male om.
KatteLatte Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 På skolen husker jeg at vi kunne fjerne sprittusj fra pultene ved å bruke viskelær. Kommer nok an på underlaget, men det er jo verdt et forsøk.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Det enkleste er faktisk å male over tusjtegningene Bruk samme farge og en liten rull så går det både fort og greit. Mulig du må male to (alternativt tre) strøk, men det går fort det også, tørketiden mellom lagene som tar lengst tid. Dersom det ikke er så store flater vi snakker om så pleier det gå fint å få kjøpt en "prøveboks" på ca 0,5 liter i malebutikken. Lykke til Endret 20. oktober 2010 av Lille-pus
:-) anna Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Den svampen funker faktisk. Opplevde det samme, og mannen min greide faktisk å fjerne den svarte sprittusjen på en hvitmalt dørkarm.
jolie Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Svampen funker, og det gjør også våtservietter beregnet for å vaske unger i rumpa med (det er pga oljen, før noen hyler, så det funker sikkert med kjøkkenpapir og oliven- eller babyolje også).
Vater Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Svampen funker, og det gjør også våtservietter beregnet for å vaske unger i rumpa med (det er pga oljen, før noen hyler, så det funker sikkert med kjøkkenpapir og oliven- eller babyolje også). Olje kan gi stygge skjolder hvis det er malt med matt vannbasert maling. Prøv med skuresvamp først (uten olje!). Sprittusjen kan også ha trukket godt inn i malingen, så det enkleste er å male over. Kan også være lurt å stryke ut et lag sperregrunn før du maler over. Jeg har opplevt at en sprittusj flekker trekker igjenom ny maling. En sperregrunn vil hindre dette.
SmallTalk Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg mener at vi reddet spisestuebodet til svigermor med Nylonvask engang niesa mi hadde funnet et lager med sprittusjer og tegna i vei rett på bordet... :klø:
PecanPie Skrevet 24. oktober 2010 #10 Skrevet 24. oktober 2010 Husker noen tegnet med sprittusj i garderoben da jeg gikk på ungdomsskolen. Noen andre hadde fulgt med i naturfagstimen og lært at "likt løser likt", så derfor sprayet vi på med parfyme, som jo inneholder sprit.. Det funka! Kanskje en liten vodkavask e.l. får bort tusjmerkene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå