Gjest Kine Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har en kjæreste som er veldig utadvendt, sosial og glad i mennesker. Av og til sitter han inne på sider som for eksempel nettby og sender meldinger til andre jenter, og jeg tar det egentlig ikke så voldsomt tungt (forholdet vårt tar ikke skade av det på noen måte, vi har det like fint), men lurer litt på om jeg er for tolerant? Han er ikke helt typen til å sende frekke meldinger og denslags, så jeg vil tro at han kun er ute etter å prate med folk, selv om han sikkert slenger inn et kompliment i ny og ne. Har noen opplevd det samme? Hva syns dere om det?
Mann_30 Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Hoho.. her stikker jeg nok hånda inn i et vepsebol.. Men.. jeg hadde ikke gjort sånn hvis jeg var sammen med noen. Det der er jo bare ufint! Jeg tror nok typen din faktisk er ute etter andre damer, enten for sex, eller for et forhold, eller eventuelt for å line opp "en reserve" til det blir slutt mellom dere. Mange folk er så store egoister at de gjør sånt. Jeg ville nok ikke vært like tålmodig som deg, hvis jeg var sammen med ei dame som satt og flørta ivei på nettby. Da hadde nok jeg avsluttet det forholdet ganske kjapt, ja.
Gjest Anonym Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 det har jo noe å si hvor ofte dette skjer!! jeg har selv samboer og begge vi har profiler på nettby, og jeg er kanskje gennomsnittlig innpå et par ganger i måneden og det hender jo at jeg kommer over en kul profil med et bra sitat, bra musikksmak osv som jeg kommenterer!! det samme er jeg helt sikker på at samboeren min gjør også, og det ser jeg ikke no galt i... dessuten er vel ikke nettby det største sjekkestedet?? jeg syns du hadde hatt større grunn til å ane ugler i mosen hvis det var datingsider han satt på..
Gjest Kine Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Takk for svar! Han er kanskje inne på nettby én gang i måneden, og skriver til noen kanskje én gang hver tredje måned. Det går altså ofte både tre og fire uker mellom hver gang han er der. Han har ikke profiler andre steder enn nettby og facebook, som jeg vet om Jeg vil si om kjæresten min at han er såpass real at han rett og slett hadde slått opp hvis han var ute etter sex eller en ny jente, så jeg ble faktisk noe sjokkert nå når Mann_30 hardnakket hevder at det kun er derfor han sender meldinger til andre jenter..
Mann_30 Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Hvis du allerede mener du har svaret, så hvorfor spørre andre?
Lissi Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Det hadde vært fullstendig uakseptabelt. Opplevd en gang og det gjorde meg til en usikker person og ødela tilliten i forholdet vårt.. den lille som var der!
Gjest Kine Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har ikke spurt hva folk tror min samboer holder på med, jeg var bare nysgjerrig på hva andre syns om sånt og i hvilken grad de tolererer det.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har vært i slike situasjoner. Jeg likte det ikke i det hele tatt, men møtte lite forståelse fra den det gjaldt. Det var jo bare uskyldig morro, sa han. Jeg er ikke enig. Et sted må grensen gå.
Mann_30 Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har ikke spurt hva folk tror min samboer holder på med Leit at du syntes svaret var så ubehagelig. Får håpe du ikke får deg en overraskelse senere da..
Gjest Kine Skrevet 20. oktober 2010 #10 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg sa ikke at det skapte ubehag, derimot sjokk. Jeg har ikke tenkt den tanken i det hele tatt, og det var ikke derfor jeg opprettet tråden. Det er også en grunn til at det står "flørting" og ikke flørting. Jeg tolker ditt svar som din mening, og for all del kan det være fare på ferde - det kan det i alle situasjoner
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #11 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har ikke spurt hva folk tror min samboer holder på med, jeg var bare nysgjerrig på hva andre syns om sånt og i hvilken grad de tolererer det. Hvis du er nysgjerrig på det, så bør du vel også takle å få svar med andre syn på saken enn deg selv, uten å bli sjokkert. Jeg aksepterer ikke sånt. Kjæresten min og jeg møttes faktisk på Nettby. Nå har vi begge sletta profilene der. Syns ikke det passer seg å være på steder a la Nettby når man er i et forhold. Det er altfor mye rart innpå der. Dette VET jeg, utifra alle henvendelser både jeg og kjæresten min har fått, og fordi dattera mi har hatt Nettby veldig lenge. Syns det er så mye "uskyldiggjøring" ute og går. "Man kan vel flørte LITT vel...Er jo bare for moro..." osv, syns jeg er vanlige holdninger. Jeg tror egentlig sånt er begynnelsen på slutten, jeg.
Gjest Anonym Skrevet 20. oktober 2010 #12 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg skjønner hvorfor noen kvier seg for å få kjæreste hvis det betyr slutten på alt som heter kontakt med det motsatte kjønn
Gjest Kine Skrevet 20. oktober 2010 #13 Skrevet 20. oktober 2010 Bah.. Jeg er ikke sjokkert over at Mann_30 "kunne si noe så grusomt" (ironisk), jeg er sjokkert fordi noe sånt ikke var i mine tanker!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har nettby, og jeg hadde ærlig talt ledd høyt om en mann ba meg slette profilen min der inne. Er jo tydelig at han sier at det er meg han ikke stoler på, eller regner han med noen på nettby skal tvinge meg via brev til å bli sammen med seg, eller noe? Vært på nettby en stund, og planlegger å bli der en stund til, er medlem av fine grupper det går an å diskutere ting i. Hva andre er der for, er ikke mitt problem. Hadde heller ikke bedt en kjæreste slette seg fra nettby bare fordi han kom i et forhold med meg, men om han flørtet rundt så..
Katana Skrevet 20. oktober 2010 #15 Skrevet 20. oktober 2010 Det er stor forskjell på å ha normal kontakt med folk, og det å flørte med andre. Dersom jeg er i et forhold, respekterer jeg henne nok til at jeg ikke flørter med andre. Det samme ønsker jeg fra hennes side.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #16 Skrevet 20. oktober 2010 Hvis du mener noe helt annet enn flørting, kan du enkelt og greit bruke et annet ord enn "flørting" så folk forstår hva du egentlig mener!
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #17 Skrevet 20. oktober 2010 Hvis du mener noe helt annet enn flørting, kan du enkelt og greit bruke et annet ord enn "flørting" så folk forstår hva du egentlig mener!
I Grosny Skrevet 20. oktober 2010 #18 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er fryktelig sjelden på facebook, men jeg sendte et tydelig kompliment til ei forhistorisk klassevenninne der i år. Noe med at jeg var imponert over hennes godhet eller personlighet. Det var ikke ment som flørt, men hun fortjente det. Noen ganger mener jeg at man skal være raus med komplimenter til alle som fortjener det, andre ganger tviler jeg litt og frykter at det oppfattes i overkant flørtende.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #19 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er fryktelig sjelden på facebook, men jeg sendte et tydelig kompliment til ei forhistorisk klassevenninne der i år. Noe med at jeg var imponert over hennes godhet eller personlighet. Det var ikke ment som flørt, men hun fortjente det. Noen ganger mener jeg at man skal være raus med komplimenter til alle som fortjener det, andre ganger tviler jeg litt og frykter at det oppfattes i overkant flørtende. Syns det er stor forskjell på det du beskriver her, og det å sitte og chatte og surre med randomme folk på sider som Nettby. Kommentaren du la inn, hørtes jo bare flott ut, og det var jo til noen du kjenner fra før. Det var jeg som skrev at både jeg og kjæresten hadde sletta Nettby. Det vil ikke si at vi ikke kan ha kontakt med folk av motsatt kjønn, som noen kommenterte over her. Herrigud, det der blir jo bare dumt. Det er tydeligvis forskjellige oppfatninger av hva som går innunder kategorien flørt. Hvis trådstarter ikke mente det, så syns jeg det er litt forvirrende at hun bruker det ordet. Å skrive en kommentar som du gjorde, I Grosny, på facebook, syns jeg ikke går innunder kategorien flørt. Selv om jeg ikke vet akkurat hva du skrev, så oppfatter jeg det som det var noen gode ord til en person som fortjente det, og det er bare fint. Alle trenger litt sånt. Syns jo ikke det er flørting! Men altså, for meg blir det bare for lavmål å fjase med folk man ikke kjenner, på Nettby, så lenge man er i et forhold. Må være bedre ting å bruke tida på vel! Får fjase litt med kjæresten isteden da!
Gjest sumo Skrevet 20. oktober 2010 #20 Skrevet 20. oktober 2010 Hm. Altså... ikke alle er med i Nettby for å flørte,(bare så det er sagt) jeg ble bedt med av ei venninne og har overhode ikke flørtet der kun tatt del i diskusjoner og sånt. I utgangspunktet tenkte jeg ikke på det engang som noe date flørte sted. Jeg syns ikke det er så farlig med litt småflørting, men det spørs jo litt på hva slags hensikter en har, men det er nå bare meg da, tror de fleste andre vil være uenig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå