Gå til innhold

Venninne som vil ha og få og låne hele tida...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg opplever jeg er veldig grisk og gnien av seg. Når hun kommer til meg så ser hun i klesskapet mitt på klær, og sier ting som "denne bruker du vel ikke lenger, for jeg har ikke sett deg i den, denne kan jo jeg få?" eller "kan ikke jeg få låne denne genseren av deg a, kan jeg låne den i noen uker?"

Jeg liker ikke låne vekk klær i det hele tatt fordi jeg er redd jeg vil glemme dem,eller at venninna mi ødelegger den ved søling på fest etc. Eller at den rett og slett blir mer slitt pga vask osv. Jeg er ikke typen til å si ifra eller tørre å kreve noe for noe.

Og hun spør liksom om hun kan få ting med en gang jeg ytrer noe usikkerhet ovenfor tingene mine. Hvis jeg sier at "kanskje jeg skl få kjøpt meg noen nye kjeler?" så sier hun "da kan jeg få de gamle". Men jeg vil da ikke gi henne mine gamle kjeler selvom jeg kjøper nye, gamle kjelene kan jo brukes de og.

Og når vi er ute og farter, så spør hun ofte "kan jeg få en slurk av deg?" fra flasker med brus eller vann jeg kjøper fordi jeg er tørst. Jeg synes det er småekkelt å drikke av samme flaske som andre og jeg klarer bare ikke drikke av samme flaska etter hun har drukkket av den. Samme med glass også.. Men tør liksom ikke si det til henne og da ender det bare med at jeg legger brusen vekk etter hun har drukket av den. Sorry men jeg klarer bare ikke :S

Det er som om hun lar vær å kjøpe drikke selv fordi hun vil bomme slurker av meg, når hun absolutt har råd til å kjøpe seg drikke selv.

Blir litt dumme eksempler her men prøver bar å gi et bilde av hvordan hun er.

Noen tips om hva jeg kan si neste gang hun skal ha noe, låne noe, få noe av meg? Jeg synes det rett og slett er frekt å drive å spørre om slikt, for hun har trippelt så mye penger som meg i mnd og hun er faktisk gnien av seg, rett og slett.

Om jeg (sjeldent) låner en 10er/20er av henne, så skal hun ha det tilbake, og også om det er snakk om 7 kroner. Og om hun skylder meg noen penger, så betaler hun meg gjerne også i enkroninger og 50 øringer.. Sorry men sånt synes jeg bare er tullete. Om hun hender å må låne en tyvekroning av meg så lar jeg da det gå, jeg går ikke og husker på det.

Blir bare så irritert at hun skal være så sparsom og gnien hele tida og grisk. Jeg og henne er totalt ulike.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er også slik om vi er en gjeng og finner ut at vi skal spise et sted, så skjer det at hun sier "nie, jeg lager mat hjemme, dere kan spise dere".. hallo.. det er jo ikke bare for maten sin skyld at man spiser ute, man har det jo hyggelig også. Men neida.

Hun blir aldri med på kino, og hvis jeg spør så sier hun med en spøk (som hun egentlig mener alvor) at om hun skal bli med på kino og se en film så blir hun bare med hvis jeg betaler billetten hennes... Enda hun absolutt har råd og dra dit.

Da sier jeg bare "nei det har jeg ikke ikke råd til du".

Skrevet

Jeg liker heller ikke å drikke av andres flasker... Jeg pleier å si at jeg har noia for herpes fordi begge søstrene mine har det, og er redd for å få det, så jeg har det som prinsipp. Sier selvfølgelig også at jeg ikke tror de har det.. Så du kan jo si noe sånn, eventuelt "jeg har herpes, vil du ha det?". Pleier å si det noen ganger, selvom det ikke er sant.

Skrevet

Klassisk problemstilling.

Løsningen: Slå hardt mot hardt, og hvis hun ikke hører deg, så kutt kontakten og hold deg på avstand.

Vanskelig er det bare hvis du føler du må være noe du ikke er for henne. Ta litt mer hensyn til deg selv, så slepper du å bruke så mye energi på å tenke, føle og skrive slike innlegg som dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...