Gå til innhold

Barn i bryllup!!

november03

Anbefalte innlegg

Jeg må få litt råd fra dere!!

Min kommende´s bror har 2 barn (på 8 og 10 år) som vi ikke har invitert til bryllupet da vi kun skal ha "voksne" til middagen. Middagen kan jo bli lang, med masse taler, "voksen" mat, vin etc. Det er jo ikke akkurat gøy for en 8-åring å sitte 4-5 timer til bords!! Vel, nå har det seg slik at disse to barna har så utrolig lyst til å bli med på middagen. Jeg syntes/og ønsker ikke at vårt bryllup skal være et "barneselskap" (iom at vi ikke har egne og kun har bedt voksne) mens min kommende syntes de kan komme. Er jeg sær? Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har snakket med foreldrene og forhørt oss om de ønsker å ha med sine barn. Ingen av de med små barn ønsker å ha de med, vil slappe av og nyte middagen. De som har så store barn at de klarer seg selv og vil være med har valgt å ta de med. Hos oss blir det da bare en gutt på 12år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke pålogget Kjakan

Vi har litt av samme "problematikken", men har bestemt oss for å få tak i en barnevakt å ha et alternativt opplegg med pizza (e.l), smågodt, leker og video...eller noe i den duren. Små barn synes jeg ikke hører hjemme under en lang middag. Tror de synes det er morsomt å være i kirken og se på bruden osv, men lang middag med taler og kanskje mat de ikke synes er så godt en gang, tror jeg egentlig ikke de synes er så stas etterhvert (kanskje helt i starten av middagen, så).

Det er ditt valg, de kan bli skuffet, og det har vi også tenkt på, men tross alt, vi bestemmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo disse ungene hverandre da og de er jo ikke så veldig små. Hvis dere ordner til noe ekstra for dem (Eksempelsvis en godtepose med slike byggeting fra Kinderegg el. lignende) så blir det ikke så lenge og kjedelig for dem.

Hvis vi teller med alle til vår middag som er under 16 år blir det 19 stk. For meg blir det litt rart med et bryllup uten barn, men det er jo bare fordi jeg er vant med store bryllup der "alle" er invitert.

Når det gjelder det at det kanskje blir litt kjedelig for dem i lengden går det jo også ann å gi dem lov til å gå i et annet rom og spille spill er noe mens resten av selskapet holder flere taler mot at ungene lover å oppføre seg pent og ikke bråke. Så store unger skjønner alvoret i dette og de skjønner at det er en stor dag for dere hvis en bare forteller dem dette på en ordentlig måte.

Men for all del; det er jo dere som bestemmer dette. Dere får bare sette opp en liste med muligheter (En +/- liste om dere vil... og bestemme derfra...)

Lykke til med planleggingen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke ha med barn, mens andre kunne ikke tenke seg å ikke ha med nieser og nevøer (vi har ingen av det slaget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes IKKE du er sær.

Sannsynligvis tenker barna at det blir gøy under middagen, og vil være med fordi foreldrene skal på det. Men når alt kommer til alt: Hvor gøy er det egentlig å sitte i ro og høre på noen som snakker og på noen som ler av noe man ikke forstår? Hvis taler o.l. er morsomme, er det jo gjerne en form for humor som man må være litt voksen for å forstå (f.eks. ironi, henvisning til kjente tema og den slags).

Hvis dette er uvanlig tålmodige barn kan det jo gå bra, men jeg tipper at pizza og video faller mer i smak hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har bestemt oss for å kjøre opplegg for barn som ikke gidder å sitte stille under middagen.det vil si; film på stor vegg (som kino), og lego (passer til alle aldre). trolig har de med noe eget også. også godis!!! vi skal ha selskapet på hotell, og det var dem som kom med dette forslaget. "lekerommet" blir et møterom rett ved selskapet. lurt spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har bestemt oss for å kjøre opplegg for barn som ikke gidder å sitte stille under middagen.det vil si; film på stor vegg (som kino), og lego (passer til alle aldre). trolig har de med noe eget også. også godis!!! vi skal ha selskapet på hotell, og det var dem som kom med dette forslaget. "lekerommet" blir et møterom rett ved selskapet. lurt spør du meg!

Noe sånt har vi også tenkt på. Vi skal holde selskapet i et bygdehus og så vidt jeg husker fra andre ganger jeg har vært der så finnes det et lite rom ved siden av salen der ungene kan leke seg litt om middagen blir for lang for dem... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på barna, om de har lyst, hvor rolige/tålmodige de er. Vi overlot valget barn/ikke barn til foreldrene. De barna som deltok i bryllupet vårt var 9, 10 og 11 - og de hadde det artig sa de selv, og satt pent i ro og nøt både middag og taler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...