Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som motiverer deg til å stå opp morgen etter morgen for å gå på jobb?

Skriv gjerne også litt om hvordan du jobber,(tid, oppgaver osv) Spennende å lese :)

Skrevet

Nå er jeg student, men jobber på siden av studiene. Jobber hjemmefra for et veldig populært nettfirma. Min motivasjon er rett og slett at det er nå i livet jeg har energi til å stå opp, trene et par timer, sitte 8-9 timer i lesesalen, og jobbe. Om et par år har jeg nok barn og andre forpliktelser som ikke gjør det mulig. Dessuten er jeg totalt økonomi-frik, og kan ikke ha lite penger. Dessuten så syns jeg det er interessant og det ser bra ut på CVen min :)

Skrevet

Hva er det som motiverer deg til å stå opp morgen etter morgen for å gå på jobb?

Skriv gjerne også litt om hvordan du jobber,(tid, oppgaver osv) Spennende å lese :)

Går skole i år, men jobbet i vikar byrå i to år før det, innen renhold. Eneste som fikk meg opp om morgenen var at jeg hadde ansvarsfølelse nok til å aldri ringe meg inn syk. Hata jobben, og sto ofte å gråt på vaskerommet hehe BRH! jobbe 06-14 som regel.. 2. grunnen var jo seff at jeg trengte pengene. Men tenkte mange ganger at om jeg hadde vist at det var det jeg skulle holde på med resten av livet, da hadde jeg ikke klart å stå opp om morgenen.. Så veldig glad jeg endelig fikk unna alle vgs fag så jeg kom meg på høgskole :P

Skrevet

Jobber 50% ved siden av studiene i en stor bedrift. I oktober har jeg arbeidet i nesten 80%-stilling. Det som får meg til å orke å jobbe så mye ved siden av studiene er rett og slett alle godene jeg får, at jeg får bra betalt som gjør at jeg kan spare mye til bryllup, bryllupsreise, bolig osv. I tillegg er det også et godt miljø. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Penger til å leve. Hadde jeg hatt nok penger hadde jeg sikkert hatt en liten jobb, men da helst som selvstendig næringsdrivende som drev på hobbybasis.

Jeg er 34 og ingeniør.

Skrevet

Først og fremst så er det selvfølgelig pengene. Det gjelder jo for de fleste av oss.

Jeg godtar å stå opp 5.30 for å være på jobb kl. 8. Jeg trives utrolig godt i jobben med arbeidsoppgavene og kollegaene. Jeg trives med å få brukt fagkunnskapen jeg har for å gjøre en best mulig jobb. Jeg har en stolthet i forhold til jobben og kan ikke skulke da det går på min ansvarsbevissthet og yrkesstolthet. Jeg føler at jeg er noe og kan noe og bidrar.

Alt dette ser jeg ekstra tydelig nå som jeg har vært sykemeldt lenge. Alt hva jeg ha mistet. Økonomi er en ting, men det er alt det andre som jeg savner så ufattelig. Jeg føler meg redusert til ingenting og mister både det sosiale og fagmiljøet.

Skrevet

Først og fremst lønningen.

Samværet med kolleger er også en god motivasjon, samt at jeg vet at jeg er god til jobben min.

Skrevet

Jeg står opp 5.30, er på jobb rundt 7.30 og drar 15.30. Jobber innen IT med fleksibel arbeidstid og mulighet for å jobbe hjemmefra.

Blir mer og mer sikker på at dette ikke er jobben for meg. Jeg ble lovet helt andre arbeidsoppgaver da jeg sa ja til jobben, men har nå jobbet i over to år med noe som ikke interesserer meg, hele tiden med løfter om at jeg "snart" skal få jobbe innen feltet jeg brenner for.

Motivasjonen min er derfor hovedsakelig lønna og det sosiale. Jeg har gode kollegaer og trives på jobb, bare ikke med arbeidsoppgavene. I tillegg liker jeg følelsen av å komme hjem og vite at jeg har gjort noe i løpet av dagen, og da blir det litt enklere å komme meg på jobb når jeg gleder meg til å dra hjem :gjeiper:

Skrevet

Det er lønna, og følelsen av at jeg har fått utrettet noe. De verste dagene er når jeg sitter en hel dag og venter, uten å få gjort noe. Da går jeg hjem med en sur følelse i magen.

Skrevet

Min motivasjon er at jeg trives på arbeidsplassen min, og at det er deilig å tjene sine egne penger og være økonomisk uavhengig.

Skrevet

I hovedsak det at jeg styrer min egen dag, og vet hva som skal gjøres. Det siste jeg gjør før jeg går hjem er å planlegge morgendagen. Jeg mistrives i jobber der det er noen andre som setter alle rammene for dagen min og kan komme og be meg gjøre noe helt annet enn det jeg hadde planlagt.

Jeg jobber i økonomi og administrasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...