Gå til innhold

Katt og hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en katt fra før, og om to uker får vi en valp. Hvordan skal vi få dette til å gå smertefritt? Katten er i utgangspunktet svært lite glad i hunder ... Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

holde litt øye med dem i begynnelsen, og se om katten gjør utfall etc

jeg hadde gått inn for å være litt taktisk og gjor som jeg fikk anefalt av en katteoppdretter o forbindelse med at jeg fikk katt nummer to, der var også gamlekatten skeptisk til det meste. vi fikk beskjed om å bade begge og dryppe en liten dråpe paryme i nakken på dem hver. da luktet de likt, og da identifiserte gamlekatten seg med den nye. Det vil antagelig virke lignende på gammel katt/ny hund. Eller så kan du spraya valpen med catmip da...

Skrevet

Hva slags valp er det? Størrelsen på hunden er vesentlig. Jeg har gjort gode "samboere" av både unge og gamle dyr, mange ganger. Det som er viktig, er at du nekter hunden å plage katten og du gir katten mulighet til å gå et sted der hunden ikke kommer til. De færeste katter liker å bli vekket av en hundesnute dypt inni pelsen, når de ikke kjenner hunden.(Vi har en port i døren inn til den ene stua)Katten vet at den hører hjemme der, så den blir og forsvarer sitt territorium og hunden vil ganske raskt forstå at katten hører til i samme flokk. Om du gir den beskjed om det. Hunden skal være lavere i rang enn katten, ellers risikerer du at katten flytter. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...