Suzy Skrevet 26. oktober 2010 #301 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har en utmerket hukommelse, takk! *bank-i-bordet* Det virker ikke helt slik - du glemmer stadig ting du har hevdet med den største selvfølge for kun et par sider siden. Ja, jeg er helt enig i at når man faktisk føler at man må telle og føre regnskap, så viser det at noe er alvorlig galt. Dvs. at parforholdet ikke er basert på gjensidighet etc. Så det skal man altså ikke. Du snur jammen fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. oktober 2010 #302 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har som sagt aldri påstått det. Hvorfor skriver du det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 26. oktober 2010 #303 Del Skrevet 26. oktober 2010 Okay, ja, det kan jeg være enig i. Så flott for deg at det fungerte for deg/dere. Det føles bare feil for meg, rett og slett. Og sånn er det med kjæresten min også. Det betyr jo ikke at jeg ikke stoler på ham, men det er slik vi er personlighetsmessig. Jeg kan ikke fatte hvorfor jeg skal ha et behov for å føle meg vel av andre menn, jeg har jo kjæresten min. Men det er altså meg. I mine øyne er det noe seksuelt i flørting, og sånn har det alltid vært. Betyr derimot ikke at jeg dømmer andre som gjør det, men igjen: det er feil for meg. Mvh Yvonne Jeg har heller ikke noe behov for å føle meg vel av andre menn. Jeg var bare sammen med en som var flink til å sjarmere andre. Og ærlig talt så ser jeg ikke den store trusselen i at kjæresten flørter med bestemor...! Det er noen mennesker også som bare "tar rommet". Dette kan være både kvinner og menn. Og de av det motsatte kjønn i rommet kan få følelsen av å være spesielle og bli flørtet med uten at vedkommende karismatiske person har gjort noe som helst spesielt personlig mot disse menneskene. Det kan holde at han/hun har tatt de i hånda og presentert seg, kanskje husket en episode og vært hyggelig. Også får du følelsen av at "fy faen.... han flørta med meg!!" Min eks var litt sånn. Totalt problemfritt. Han husket ikke engang fargen på håret på dama han hadde snakket med for 5 minutter siden. Og han hadde ingen behov for å få noe oppmerksomhet selv. Han var bare genuint flink til å være oppmerksom og å gi av seg selv. Det er sjarmerende og i Norge blir dette lett oppfattet som flørt. (Desverre funker ikke dette for oss lenger. Det ble slutt i våres. Men jeg lover: det var ikke pga hans sjarmerende vesen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #304 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvorfor skriver du det da? Du forstår ikke betydningen av å generalisere og å skrive uttrykk i anførselstegn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 26. oktober 2010 #305 Del Skrevet 26. oktober 2010 Du forstår ikke betydningen av å generalisere og å skrive uttrykk i anførselstegn? Det er ikke alltid du gjør det vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 26. oktober 2010 #306 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Jeg har heller ikke noe behov for å føle meg vel av andre menn. Jeg var bare sammen med en som var flink til å sjarmere andre. Og ærlig talt så ser jeg ikke den store trusselen i at kjæresten flørter med bestemor...! Det er noen mennesker også som bare "tar rommet". Dette kan være både kvinner og menn. Og de av det motsatte kjønn i rommet kan få følelsen av å være spesielle og bli flørtet med uten at vedkommende karismatiske person har gjort noe som helst spesielt personlig mot disse menneskene. Det kan holde at han/hun har tatt de i hånda og presentert seg, kanskje husket en episode og vært hyggelig. Også får du følelsen av at "fy faen.... han flørta med meg!!" Min eks var litt sånn. Totalt problemfritt. Han husket ikke engang fargen på håret på dama han hadde snakket med for 5 minutter siden. Og han hadde ingen behov for å få noe oppmerksomhet selv. Han var bare genuint flink til å være oppmerksom og å gi av seg selv. Det er sjarmerende og i Norge blir dette lett oppfattet som flørt. (Desverre funker ikke dette for oss lenger. Det ble slutt i våres. Men jeg lover: det var ikke pga hans sjarmerende vesen) Jaja, det er jo fint du føler det slik, og det må du ha lov til, jeg bare konstaterer at vi er svært forskjellige personer. Uansett ser jeg på flørt som noe rent seksuelt, og det du nødvendigvis beskriver her er ikke flørt i mine øyne. Det kommer veldig an på, men min bestefar er en slik person. Aldri i verden om jeg ser på det som flørt. Flørting er noe HELT annet for meg. Dog, hvis noen blunker til en og tja, opptrer slik at det kan tolkes seksuelt, så ser jeg på det som flørt. Slikt er vanskelig å definere, det kommer helt an på situasjon, menneskene, oppførsel osv. Uansett, jeg kan i grunn ikke fordra mennesker som krever oppmerksomhet, i mine øyne blir de bare slitsomme. Mvh Yvonne Endret 26. oktober 2010 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #307 Del Skrevet 26. oktober 2010 Det er noen mennesker også som bare "tar rommet". Dette kan være både kvinner og menn. Og de av det motsatte kjønn i rommet kan få følelsen av å være spesielle og bli flørtet med uten at vedkommende karismatiske person har gjort noe som helst spesielt personlig mot disse menneskene. Det kan holde at han/hun har tatt de i hånda og presentert seg, kanskje husket en episode og vært hyggelig. Også får du følelsen av at "fy faen.... han flørta med meg!!" Min eks var litt sånn. Totalt problemfritt. Han husket ikke engang fargen på håret på dama han hadde snakket med for 5 minutter siden. Og han hadde ingen behov for å få noe oppmerksomhet selv. Han var bare genuint flink til å være oppmerksom og å gi av seg selv. Det er sjarmerende og i Norge blir dette lett oppfattet som flørt. Bare et lite sidepoeng som jeg syns er interessant i denne sammenheng; er ikke slike folk rimelig overfladiske? Det er nemlig inntrykket slike folk som regel gir meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #308 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Det er ikke alltid du gjør det vettu. Ikke når jeg skriver om noe personlig, nei. Dessuten forventer jeg jo selvfølgelig at den intelligente leser leser hva jeg skriver her. Kanskje ikke alltid så fornuftig det da men Endret 26. oktober 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 26. oktober 2010 #309 Del Skrevet 26. oktober 2010 Bare et lite sidepoeng som jeg syns er interessant i denne sammenheng; er ikke slike folk rimelig overfladiske? Det er nemlig inntrykket slike folk som regel gir meg. Noen er sikkert det. Min eks var ikke det. Han hadde bare evnen til å få folk til å føle seg spesielle uten at han gjorde noe for det. Men det er lett å bli oppfattet som overfladisk og at andre tror at man har skjulte hensikter når man (spesielt som mann) er oppmerksom, sjarmerende og er en gentleman. Kanskje et litt norsk fenomen??? Jeg har bodd mye i utlandet og der kan en mann åpne døra for deg, smile og si go'morgen uten at han mener noe som helst med det. I Norge så utløser jo en slik handling en lang tråd på KG under tittelen "forsøkte han å flørte med meg???" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 26. oktober 2010 #310 Del Skrevet 26. oktober 2010 Men det er lett å bli oppfattet som overfladisk og at andre tror at man har skjulte hensikter når man (spesielt som mann) er oppmerksom, sjarmerende og er en gentleman. Kanskje et litt norsk fenomen??? Jeg har bodd mye i utlandet og der kan en mann åpne døra for deg, smile og si go'morgen uten at han mener noe som helst med det. I Norge så utløser jo en slik handling en lang tråd på KG under tittelen "forsøkte han å flørte med meg???" Et slikt tilfelle ville jeg verken kalt sjarmerende eller flørtende, og dette var noe jeg trodde var helt vanlig folkeskikk, verken mer eller mindre. Jeg holder opp døra for andre om situasjonen krever det, og jeg setter pris på at andre gjør det også. Men det er ikke noe mer enn en vennlig gest. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 26. oktober 2010 #311 Del Skrevet 26. oktober 2010 Noen er sikkert det. Min eks var ikke det. Han hadde bare evnen til å få folk til å føle seg spesielle uten at han gjorde noe for det. Men det er lett å bli oppfattet som overfladisk og at andre tror at man har skjulte hensikter når man (spesielt som mann) er oppmerksom, sjarmerende og er en gentleman. Kanskje et litt norsk fenomen??? Jeg har bodd mye i utlandet og der kan en mann åpne døra for deg, smile og si go'morgen uten at han mener noe som helst med det. I Norge så utløser jo en slik handling en lang tråd på KG under tittelen "forsøkte han å flørte med meg???" Selvsagt mener han noe med det. Han mener at han, som mann, både kan og skal te seg som en mann. Og det er akkurat det han mener. Et typisk eksempel er det Bernina nevner, noe som ikke bare er vanlig men soleklart forventet av en mann dersom man er i mange andre land. Menn i Norge er svinebundet fra å opptre galant da de kjapt blir nedsablet med beskyldninger om retro-holdninger, hersketeknikker og skjult agenda. Kvinner som faktisk setter pris på en slik "behandling" skammer seg nesten over å innrømme det da de på samme måte blir nedsablet av politisk korrekte medmennesker om at de lar seg forføre av gammeldagse holdninger og skremselpropaganda om at menn som oppfører seg slik mener seg opphøyet som det sterke dominante kjønn som ønsker kvinnene tilbake til kjøkkenbenken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 26. oktober 2010 #312 Del Skrevet 26. oktober 2010 Et slikt tilfelle ville jeg verken kalt sjarmerende eller flørtende, og dette var noe jeg trodde var helt vanlig folkeskikk, verken mer eller mindre. Jeg holder opp døra for andre om situasjonen krever det, og jeg setter pris på at andre gjør det også. Men det er ikke noe mer enn en vennlig gest. Mvh Yvonne Selvfølgelig er det vanlig folkeskikk. Noe ikke alle norske menn har desverre! Og de fleste synes nok at en person med folkeskikk er mer sjarmerende enn en som ikke har folkeskikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 26. oktober 2010 #313 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har heller ikke noe behov for å føle meg vel av andre menn. Jeg var bare sammen med en som var flink til å sjarmere andre. Og ærlig talt så ser jeg ikke den store trusselen i at kjæresten flørter med bestemor...! Det er noen mennesker også som bare "tar rommet". Dette kan være både kvinner og menn. Og de av det motsatte kjønn i rommet kan få følelsen av å være spesielle og bli flørtet med uten at vedkommende karismatiske person har gjort noe som helst spesielt personlig mot disse menneskene. Det kan holde at han/hun har tatt de i hånda og presentert seg, kanskje husket en episode og vært hyggelig. Også får du følelsen av at "fy faen.... han flørta med meg!!" Min eks var litt sånn. Totalt problemfritt. Han husket ikke engang fargen på håret på dama han hadde snakket med for 5 minutter siden. Og han hadde ingen behov for å få noe oppmerksomhet selv. Han var bare genuint flink til å være oppmerksom og å gi av seg selv. Det er sjarmerende og i Norge blir dette lett oppfattet som flørt. (Desverre funker ikke dette for oss lenger. Det ble slutt i våres. Men jeg lover: det var ikke pga hans sjarmerende vesen) Men da var han kanskje ikke flørtete, heller bare karismatisk? For dem som ikke liker at partneren flørter med andre (gjelder ikke meg selv, så det er sagt), så vil jeg tro det er en viss forskjell på om man opplever at partneren faktisk aktivt flørter, eller om andre bare tror at han flørter fordi han er så karismatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 26. oktober 2010 #314 Del Skrevet 26. oktober 2010 Selvsagt mener han noe med det. Han mener at han, som mann, både kan og skal te seg som en mann. Og det er akkurat det han mener. Et typisk eksempel er det Bernina nevner, noe som ikke bare er vanlig men soleklart forventet av en mann dersom man er i mange andre land. Menn i Norge er svinebundet fra å opptre galant da de kjapt blir nedsablet med beskyldninger om retro-holdninger, hersketeknikker og skjult agenda. Kvinner som faktisk setter pris på en slik "behandling" skammer seg nesten over å innrømme det da de på samme måte blir nedsablet av politisk korrekte medmennesker om at de lar seg forføre av gammeldagse holdninger og skremselpropaganda om at menn som oppfører seg slik mener seg opphøyet som det sterke dominante kjønn som ønsker kvinnene tilbake til kjøkkenbenken. hehehe Jeg skammer meg ihvertfall ikke for å innrømme at jeg liker galante menn. Og jeg synes det er et pluss at MIN mann ikke bare er galant mot meg, men mot alle vi møter! Og jeg har bodd såpass lenge utenlands (steder hvor det er normalt å være gentlemann) til å vite at det de fleste menn mener med å åpne døra for deg er at det er det en mann gjør!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 26. oktober 2010 #315 Del Skrevet 26. oktober 2010 Men da var han kanskje ikke flørtete, heller bare karismatisk? For dem som ikke liker at partneren flørter med andre (gjelder ikke meg selv, så det er sagt), så vil jeg tro det er en viss forskjell på om man opplever at partneren faktisk aktivt flørter, eller om andre bare tror at han flørter fordi han er så karismatisk. Korrekt!! Og derfor var jeg helt trygg. Mens andre oppfattet han som flørtete og derfor ikke forsto at jeg ikke var sjalu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 26. oktober 2010 #316 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Uansett så ser jeg ikke helt problemet når det gjelder dette med hvorvidt man "tillater" at kjæresten flørter med andre. Så lenge man er ærlig fra begynnelsen, og ikke innleder noe seriøst med en person før man har snakket om hvilke grunnleggende følelser man har omkring et forhold, så er det vel greit? Det finnes en noenlunde likesinnet person for de fleste, vil jeg tro. Og om en har så ekstreme grenser at det ikke finnes noen likesinnede, så er det jo ens eget problem.. da får man bare sitte der med skjegget i postkassen. Personlig synes jeg litt uskyldig flørt kan være forfriskende selv om man er i et forhold, og derfor velger jeg jo heller ikke en kjæreste som er helt imot dette. Problem solved. Endret 26. oktober 2010 av Dainty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #317 Del Skrevet 26. oktober 2010 Men da var han kanskje ikke flørtete, heller bare karismatisk? For dem som ikke liker at partneren flørter med andre (gjelder ikke meg selv, så det er sagt), så vil jeg tro det er en viss forskjell på om man opplever at partneren faktisk aktivt flørter, eller om andre bare tror at han flørter fordi han er så karismatisk. Det er vel slik at kvinner blir lettere tiltrukket av karismatiske menn med god folkeskikk! Og noen mennesker blir sjalu og føler seg utrygge med en gang noen andre viser at de liker partneren deres. Det er nå tryggheten to mennesker mellom som betyr noe da og ikke hva andre gjør. Jeg ville aldri blitt sjalu på at sambo flørtet med min bestemor. Og jeg ville blitt skikkelig skuffa over ham om han plutselig skulle slutte å åpne døra for andre bare fordi han var blitt sammen med meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 26. oktober 2010 #318 Del Skrevet 26. oktober 2010 Det er vel slik at kvinner blir lettere tiltrukket av karismatiske menn med god folkeskikk! Og noen mennesker blir sjalu og føler seg utrygge med en gang noen andre viser at de liker partneren deres. Det er nå tryggheten to mennesker mellom som betyr noe da og ikke hva andre gjør. Jeg ville aldri blitt sjalu på at sambo flørtet med min bestemor. Og jeg ville blitt skikkelig skuffa over ham om han plutselig skulle slutte å åpne døra for andre bare fordi han var blitt sammen med meg! For min egen del kan jeg herved avsløre at jeg blir lettere tiltrukket av karismatiske kvinner med folkeskikk enn de som mangler sådan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. oktober 2010 #319 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ikke når jeg skriver om noe personlig, nei. Dessuten forventer jeg jo selvfølgelig at den intelligente leser leser hva jeg skriver her. Kanskje ikke alltid så fornuftig det da men Problemet ditt, generelt, er vel at de fleste "leserne dine" er såpass intelligente at de oppfatter hva det er du skriver. Derav mine tidligere spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. oktober 2010 #320 Del Skrevet 27. oktober 2010 Bare et lite sidepoeng som jeg syns er interessant i denne sammenheng; er ikke slike folk rimelig overfladiske? Det er nemlig inntrykket slike folk som regel gir meg. Nei, det er jeg ikke. Jeg er karismatisk, vennlig, blid, hyggelig, prater med folk jeg ikke kjenner, flørter med butikkdama og kaffemannen, men overfladisk? Ikke på vilkår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå