Gå til innhold

Er du sjalu?

Krill

Anbefalte innlegg

Har jeg motsagt dette?

Poenget mitt var at det må være gjensidig omtanke. Det kan ikke være sånn at bare jeg skal gi og bare hun få.

Du skriver logg også du da?

hmmmm.... la meg se.... nå har jeg gitt deg oppmerksomhet to ganger på rad uten at du har gitt noe tilbake... .hmmm.... da skylder du meg før jeg kan gi deg igjen.... :ironi:

Hvis jeg er sammen med en mann som ikke er så flink til å gi oppmerksomhet så betyr ikke det at jeg setter bånd på meg selv når det gjelder å gi! Jeg liker å gi, for meg er det å gi en høydare i seg selv. Jeg kan ikke forvente at andre er lik meg.

Og den jeg da er sammen med som ikke er lik meg på dette punktet han har helt sikkert andre gode kvaliteter som gjør at vi utfyller hverandre uansett.

Og omtanke/oppmerksomhet kan komme i mange slags innpakninger det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du gir bare for å få har du et problem Steinar.

Er man glad i noen så gjør du ting for vedkommende fordi det gleder deg å glede den andre. At det sannsynligvis vil føre til lignende omsorg fra den andre er ikke noe motiv, det er en bonus.

Ja, men det oppstår problemer hvis det ikke er mer eller mindre gjensidig over tid.

Stort sett alle har sine interne kostnad-nytte beregninger.

Hvis vi ser bort ifra engler. Og jeg tror ikke det finnes så mange av dem at det blir noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver logg også du da?

hmmmm.... la meg se.... nå har jeg gitt deg oppmerksomhet to ganger på rad uten at du har gitt noe tilbake... .hmmm.... da skylder du meg før jeg kan gi deg igjen.... :ironi:

Nei. Men man merker det når det blir altfor skjevt.

Hvis jeg er sammen med en mann som ikke er så flink til å gi oppmerksomhet så betyr ikke det at jeg setter bånd på meg selv når det gjelder å gi! Jeg liker å gi, for meg er det å gi en høydare i seg selv. Jeg kan ikke forvente at andre er lik meg.

Og den jeg da er sammen med som ikke er lik meg på dette punktet han har helt sikkert andre gode kvaliteter som gjør at vi utfyller hverandre uansett.

Og omtanke/oppmerksomhet kan komme i mange slags innpakninger det!!

Og da regner jeg med at de andre gode kvalitetene du setter pris på involverer hard cash og harde pakker etc.? ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, virkeligheten er nok mer at du ikke er den du later som du er! Uansett så representerer du ikke menn, og det var vel det som var sakens kjerne her!

Huff da! Min kjære er visst ikke en mann fordi han ikke føler for å flørte med andre damer og gå ut og feste hver helg. Grøss og gru. :roll:

På dette punktet er jeg helt enig med Steinar40. Flørting med andre blir helt feil, men det er jo fordi jeg ikke er typen til det heller. Samme med min kjæreste. Jeg regner derimot med at hvis du får deg dame, MikeWaters, så finner du deg en dame som har de samme verdiene som deg selv når det kommer til dette, så slipper du å føle at du blir kvelt i et forhold. Men å si at fordi man som mann ikke føler for å flørte, og ikke er flørtete av natur, så er man ikke en ordenlig mann, eller representativ for det å være en mann, så drar du den ganske langt. Tross alt så er alle menn nettopp det: og de er representanter for seg selv, og i grunn ingen andre. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da regner jeg med at de andre gode kvalitetene du setter pris på involverer hard cash og harde pakker etc.? ;) hehe

Nei.

Jeg verdsetter kvaliteter som at han er en støttespiller i livet mitt, interessant diskusjonspartner, praktisk anlagt, er empatisk og er intelligent. Han trenger ikke være en romantiker og gi meg gaver. Det finnes andre måter å flørte med meg på som er totalt gratis.

Jeg har nok av cash selv. ;) hehe

Endret av Bernina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det oppstår problemer hvis det ikke er mer eller mindre gjensidig over tid.

Stort sett alle har sine interne kostnad-nytte beregninger.

Hvis vi ser bort ifra engler. Og jeg tror ikke det finnes så mange av dem at det blir noe problem.

Ikke vri deg unna nå. Du avslører et lite hyggelig personlighetstrekk når du sier du ikke gjør noe for en kjæreste uten at motivasjonen er å få.

"Oppstår problemer om det ikke er gjensidig over tid" - jeg tror det ville oppstått problemer om en mann kom med ei liste til meg etter fjorten dager der han viste til hva han hadde gjort for meg og at jeg skyldte ham to massasjer og en middag f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da! Min kjære er visst ikke en mann fordi han ikke føler for å flørte med andre damer og gå ut og feste hver helg. Grøss og gru. :roll:

På dette punktet er jeg helt enig med Steinar40. Flørting med andre blir helt feil, men det er jo fordi jeg ikke er typen til det heller. Samme med min kjæreste. Jeg regner derimot med at hvis du får deg dame, MikeWaters, så finner du deg en dame som har de samme verdiene som deg selv når det kommer til dette, så slipper du å føle at du blir kvelt i et forhold. Men å si at fordi man som mann ikke føler for å flørte, og ikke er flørtete av natur, så er man ikke en ordenlig mann, eller representativ for det å være en mann, så drar du den ganske langt. Tross alt så er alle menn nettopp det: og de er representanter for seg selv, og i grunn ingen andre. ;)

Nå var vel cluet her at Steinar mener han representerer ALLE menn og er typisk for ALLE menn - det har både Mike og jeg sagt og rimelig uenige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vri deg unna nå. Du avslører et lite hyggelig personlighetstrekk når du sier du ikke gjør noe for en kjæreste uten at motivasjonen er å få.

Når har jeg sagt det?

"Oppstår problemer om det ikke er gjensidig over tid" - jeg tror det ville oppstått problemer om en mann kom med ei liste til meg etter fjorten dager der han viste til hva han hadde gjort for meg og at jeg skyldte ham to massasjer og en middag f.eks.

Hvis du på eget initiativ hadde gitt ham to massasjer og en middag så hadde det ikke blitt noe problem i utgangspunktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flørting med andre når man er i forhold...

ALtså - min eks var en sjarmerende mann som jeg visste at var til å stole på. Han flørtet med bestemoren min og moren min. Sjarmerte dem i senk på en slik måte som jeg tror de fleste bare synes er koselig. Jeg syntes i hvertfall det.

Han småflørtet med venninne mine. Vi snakker kompliment og være gentlemann. En venninne av meg rødmet alltid da hun traff ham. Og da gikk det selvsagt litt sport i å flørte med henne for å få henne til å rødme. Noe jeg selvsagt lo godt av.

Det er snakk om den småflørtingen/sjarmernde måten å være på som gjør at du som kvinne føler deg vel. Noen menn har evnen til dette og er ikke utro eller ute etter andre damer av den grunn.

Det handler jo om at man faller for et mann og han er som han er. Jeg falt mye for min eks fordi han var så sjarmerende og da kan jeg ikke be ham fjerne det fra sin personlighet når vi har blitt sammen. (..såså gutten min, det er nok nå...)

For meg så handlet det om trygghet og at jeg var 100% sikkert på at han var MIN. At hans personlighet gjorde at også andre syntes han var sjarmerende - fint!!! Jeg forsto det så godt! De fikk jo tross alt bare nyte det på avstand, mens jeg fikk full pakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel cluet her at Steinar mener han representerer ALLE menn og er typisk for ALLE menn - det har både Mike og jeg sagt og rimelig uenige i.

Feil. Jeg har aldri sagt at jeg representerer ALLE menn.

Derimot så påstår jeg at visse av mine karaktertrekk vil være mer eller mindre typiske for veldig mange menn. Fordi jeg er en mann selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du på eget initiativ hadde gitt ham to massasjer og en middag så hadde det ikke blitt noe problem i utgangspunktet ;)

Hvorfor må man gi likt tilbake (på eget eller andres initiativ) for å unngå problem? ;)

Jeg kan fint gi 10 massasjer jeg uten å få en eneste en tilbake, og jeg ser ingen problemer. ;) Jeg sitter ihvertfall ikke å surmuler fordi HAN ikke har forstått at jeg også burde ha fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg sagt det?

Det sa du da for bare et par innlegg siden. har du begynt å få hullete hukommelse?

Det var ikke poenget.

Poenget var at når man gjør noe hyggelig motivert av å glede den andre, så gjør man det uten å føre regnskap. Og om begge parter har den innstillingen vil det ikke bli noen skjevhet, da vil begge gjøre ting for den andre.

Når man teller og fører regnskap, så er det noe alvorlig galt.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot så påstår jeg at visse av mine karaktertrekk vil være mer eller mindre typiske for veldig mange menn. Fordi jeg er en mann selv.

Du kommer igjen og igjen med påstander om hva som er nooooormalt.... :dåne: :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter ihvertfall ikke å surmuler fordi HAN ikke har forstått at jeg også burde ha fått.

Det tror jeg faktisk ikke noe på. I lengden hadde du begynt å surmule, det er jeg helt sikker på. Og det hadde vært en helt normal reaksjon også.

Dette forutsetter selvfølgelig at dere er likeverdige.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her bare fantaserte du?:

Jeg tror at vi her kan generalisere og si at du "representerer" kvinner og jeg menn på dette området :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa du da for bare et par innlegg siden. har du begynt å få hullete hukommelse?

Jeg har en utmerket hukommelse, takk! *bank-i-bordet*

Det var ikke poenget.

Poenget var at når man gjør noe hyggelig motivert av å glede den andre, så gjør man det uten å føre regnskap. Og om begge parter har den innstillingen vil det ikke li noen skjevhet, da vil begge gjøre ting for den andre.

Når man teller og fører regnskap, så er det noe alvorlig galt.

Ja, jeg er helt enig i at når man faktisk føler at man må telle og føre regnskap, så viser det at noe er alvorlig galt.

Dvs. at parforholdet ikke er basert på gjensidighet etc.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay, ja, det kan jeg være enig i. ;)

Flørting med andre når man er i forhold...

ALtså - min eks var en sjarmerende mann som jeg visste at var til å stole på. Han flørtet med bestemoren min og moren min. Sjarmerte dem i senk på en slik måte som jeg tror de fleste bare synes er koselig. Jeg syntes i hvertfall det.

Han småflørtet med venninne mine. Vi snakker kompliment og være gentlemann. En venninne av meg rødmet alltid da hun traff ham. Og da gikk det selvsagt litt sport i å flørte med henne for å få henne til å rødme. Noe jeg selvsagt lo godt av.

Det er snakk om den småflørtingen/sjarmernde måten å være på som gjør at du som kvinne føler deg vel. Noen menn har evnen til dette og er ikke utro eller ute etter andre damer av den grunn.

Det handler jo om at man faller for et mann og han er som han er. Jeg falt mye for min eks fordi han var så sjarmerende og da kan jeg ikke be ham fjerne det fra sin personlighet når vi har blitt sammen. (..såså gutten min, det er nok nå...)

For meg så handlet det om trygghet og at jeg var 100% sikkert på at han var MIN. At hans personlighet gjorde at også andre syntes han var sjarmerende - fint!!! Jeg forsto det så godt! De fikk jo tross alt bare nyte det på avstand, mens jeg fikk full pakke!

Så flott for deg at det fungerte for deg/dere. Det føles bare feil for meg, rett og slett. Og sånn er det med kjæresten min også. Det betyr jo ikke at jeg ikke stoler på ham, men det er slik vi er personlighetsmessig. Jeg kan ikke fatte hvorfor jeg skal ha et behov for å føle meg vel av andre menn, jeg har jo kjæresten min. Men det er altså meg. I mine øyne er det noe seksuelt i flørting, og sånn har det alltid vært. Betyr derimot ikke at jeg dømmer andre som gjør det, men igjen: det er feil for meg.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her bare fantaserte du?:

Her skriver jeg "representerer" (i anførselstegn) og at jeg generaliserer.

Get it? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skriver jeg "representerer" (i anførselstegn) og at jeg generaliserer.

Get it? ;)

Så du mener ikke at du er representativ for alle menn?

Hvorfor skriver du det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener ikke at du er representativ for alle menn?

Hvorfor skriver du det da?

Jeg har som sagt aldri påstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...