Gjest Dainty Skrevet 25. oktober 2010 #261 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ja, mitt inntrykk er at de fleste kvinner er for flørting i forhold. Fordi du/dere har behov for det selv. Jeg tror mange menn har behov for det også. I det hele tatt tenker jeg at det beror mest på mennesketypen, for enkelte faller det helt naturlig og er såkalt flørtete av natur, mens andre ikke flørter med mindre de er virkelig interessert i å få vedkommende til køys. Og jeg tror ikke litt uskyldig, overfladisk flørt her og der gjør store skaden, snarere tvert imot. Jeg kjenner f.eks. flere menn som fremstår som flørtete overfor meg og andre kvinner, de kan lett finne på å blunke freidig eller plystre på deg når du går forbi dem i et kort skjørt. Men ingen jeg kjenner er like lojale og hengivne overfor konene sine heller, og jeg vet de ville løpt i motsatt retning så fort bena bar dem om noen faktisk tok dem opp på flørtingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2010 #262 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg tror mange menn har behov for det også. I det hele tatt tenker jeg at det beror mest på mennesketypen, for enkelte faller det helt naturlig og er såkalt flørtete av natur, mens andre ikke flørter med mindre de er virkelig interessert i å få vedkommende til køys. Og jeg tror ikke litt uskyldig, overfladisk flørt her og der gjør store skaden, snarere tvert imot. Jeg kjenner f.eks. flere menn som fremstår som flørtete overfor meg og andre kvinner, de kan lett finne på å blunke freidig eller plystre på deg når du går forbi dem i et kort skjørt. Men ingen jeg kjenner er like lojale og hengivne overfor konene sine heller, og jeg vet de ville løpt i motsatt retning så fort bena bar dem om noen faktisk tok dem opp på flørtingen. Joda, det stemmer sikkert at det hovedsaklig er mennesketypen. Men jeg tror fortsatt på at det er flere kvinner enn menn av den mennesketypen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 25. oktober 2010 #263 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ja, mitt inntrykk er at de fleste kvinner er for flørting i forhold. Fordi du/dere har behov for det selv. Mulig det. Men de mennene som er virkelig gode på flørting er jo de som selv setter pris på å bli flørtet tilbake med. De som ikke har flørtebehovet blir fort litt tilgjorte. Gjør man noe bare for å tilfredstille andres behov så er det noe som mangler. Man kan det liksom bare i teorien, men det blir litt feil i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2010 #264 Del Skrevet 25. oktober 2010 Mulig det. Men de mennene som er virkelig gode på flørting er jo de som selv setter pris på å bli flørtet tilbake med. De som ikke har flørtebehovet blir fort litt tilgjorte. Gjør man noe bare for å tilfredstille andres behov så er det noe som mangler. Man kan det liksom bare i teorien, men det blir litt feil i praksis. Jeg personlig har ikke noe behov for å flørte med andre når jeg er i et parforhold. Og dermed setter jeg heller ikke noen større pris på at min partner har dette behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 25. oktober 2010 #265 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg personlig har ikke noe behov for å flørte med andre når jeg er i et parforhold. Og dermed setter jeg heller ikke noen større pris på at min partner har dette behovet. Det er i grunnen fair enough. Vi er alle i besittelse av retten til å velge hvem vi ønsker å dele livet vårt med. Men da er det også ditt ansvar å klargjøre dine forventninger for et godt forhold fra begynnelsen, slik at vedkommende har mulighet til å avgjøre om dette er noe hun er komfortabel med, i stedet for at du plutselig legger ned "regler" underveis i forholdet som kveler henne. Så lenge man har vært ærlig fra starten av, og følger opp det man har lovet for et forhold, så kan man gjøre det med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 26. oktober 2010 #266 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg personlig har ikke noe behov for å flørte med andre når jeg er i et parforhold. Og dermed setter jeg heller ikke noen større pris på at min partner har dette behovet. Jeg mente flørting generelt. Også innad i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 26. oktober 2010 #267 Del Skrevet 26. oktober 2010 Og det vet du fordi at du ikke er enig med meg? Nei, jeg vet det fordi ditt synsfelt er såpass grovt begrenset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #268 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nei, jeg vet det fordi ditt synsfelt er såpass grovt begrenset. Virkeligheten er at du ikke vet noe som helst om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #269 Del Skrevet 26. oktober 2010 Det er i grunnen fair enough. Vi er alle i besittelse av retten til å velge hvem vi ønsker å dele livet vårt med. Men da er det også ditt ansvar å klargjøre dine forventninger for et godt forhold fra begynnelsen, slik at vedkommende har mulighet til å avgjøre om dette er noe hun er komfortabel med, i stedet for at du plutselig legger ned "regler" underveis i forholdet som kveler henne. Så lenge man har vært ærlig fra starten av, og følger opp det man har lovet for et forhold, så kan man gjøre det med god samvittighet. Ja, det er sant. Jeg passer ikke i sammen med ei dame som MÅ ut å feste regelmessig, som må flørte med andre, og som må ha oppmerksomhet ifra det annet kjønn. Det er sikkert. Slike individer koster betydelig mer enn de smaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 26. oktober 2010 #270 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Virkeligheten er at du ikke vet noe som helst om det. Sant nok, virkeligheten er nok mer at du ikke er den du later som du er! Uansett så representerer du ikke menn, og det var vel det som var sakens kjerne her! Endret 26. oktober 2010 av MikeWaters Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 26. oktober 2010 #271 Del Skrevet 26. oktober 2010 Ja, det er sant. Jeg passer ikke i sammen med ei dame som MÅ ut å feste regelmessig, som må flørte med andre, og som må ha oppmerksomhet ifra det annet kjønn. Det er sikkert. Slike individer koster betydelig mer enn de smaker. Fortsetter du å flørte med henne når dere har blitt vel etablert i et forhold, eller er det slutt på det når du har "fanget" henne? Gir du henne positiv oppmerksomhet i forholdet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #272 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg mente flørting generelt. Også innad i et forhold. Flørting og det å gi/få oppmerksomhet innad i et forhold blir noe helt annet. Der er dette selvfølgelig viktig. Men de individene som må ha oppmerksomhet ifra andre av det annet kjønn, de vil jeg påstå har et mer eller mindre alvorlig personlig problem. Og da er det best å styre unna dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. oktober 2010 #273 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sant nok, virkeligheten er nok mer at du ikke er den du later som du er! Uansett så representerer du ikke menn, og det var vel det som var sakens kjerne her! Hvilket var hele poenget mitt i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 26. oktober 2010 #274 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Flørting og det å gi/få oppmerksomhet innad i et forhold blir noe helt annet. Der er dette selvfølgelig viktig. Men de individene som må ha oppmerksomhet ifra andre av det annet kjønn, de vil jeg påstå har et mer eller mindre alvorlig personlig problem. Og da er det best å styre unna dem. OK. Så når jeg som singel både flørter og gir/får oppmerksomhet så skulle det bare mangle? Når jeg derimot er "fanget" i et forhold så skal jeg slå av endel relasjonelle brytere da? Jeg kan med andre ord bare fortsette å være en del av meg selv og ikke hele meg, dum som jeg var som lot meg forplikte med ei dame? Jeg ser, i motsetning til deg, ingen hindere i å fortsette å være Gorgonzola, enten han er singel eller sammen med noen. Det basererer jeg utelukkende på hvem jeg er, hva jeg ønsker og hvilke valg jeg til en hver tid måtte ta. Skjønner du hvor dumt dette virker Steinar40? Skjønner du snart at du må trekke inn årene i denne diskusjonen? Endret 26. oktober 2010 av Gorgonzola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #275 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Fortsetter du å flørte med henne når dere har blitt vel etablert i et forhold, eller er det slutt på det når du har "fanget" henne? Gir du henne positiv oppmerksomhet i forholdet? Skal man være litt realistisk så sier det seg selv at det ikke blir mer-og-mer flørting med årene. Men jeg mener at det er viktig å pleie parforholdet. Det forutsetter imidlertid at det er gjensidig. Som med det meste annet i denne sammenhengen. Alene får man ikke til mye fornuftig. Endret 26. oktober 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #276 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sant nok, virkeligheten er nok mer at du ikke er den du later som du er! Uansett så representerer du ikke menn, og det var vel det som var sakens kjerne her! Jeg later ikke som noe som helst. I motsetning til visse andre. Men det sier seg selv at jeg ikke vil bli oppfattet ute i virkeligheten på samme måte som jeg blir her. Skriftlig og muntlig kommunikasjon er ikke det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. oktober 2010 #277 Del Skrevet 26. oktober 2010 Skal man være litt realistisk så sier det seg selv at det ikke blir mer-og-mer flørting med årene. Men jeg mener at det er viktig å pleie parforholdet. Det forutsetter imidlertid at det er gjensidig. Som med det meste annet i denne sammenhengen. Alene får man ikke til mye fornuftig. Nei for all del... Alene klarer man jo ikke å gi komplimenter, kjøpe blomster, klapse henne kjærlig på rumpa, hviske i øret hennes at hun er vakker på en alminnelig tirsdag, lage middag til henne helt overraskende, gi henne en liten presang (et par vanter så hun slipper fryse på hendene når hun skal på jobb f.eks), tappe et varmt bad til henne når hun kommer sent hjem og alene kan man slett ikke lytte aktivt til henne, vise interesse for hennes gjøremål og tanker, smile når man ser henne eller noe annet trivelig, flørtende eller postivt. Neida... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #278 Del Skrevet 26. oktober 2010 OK. Så når jeg som singel både flørter og gir/får oppmerksomhet så skulle det bare mangle? Når jeg derimot er "fanget" i et forhold så skal jeg slå av endel relasjonelle brytere da? Jeg kan med andre ord bare fortsette å være en del av meg selv og ikke hele meg, dum som jeg var som lot meg forplikte med ei dame? Jeg ser, i motsetning til deg, ingen hindere i å fortsette å være Gorgonzola, enten han er singel eller sammen med noen. Det basererer jeg utelukkende på hvem jeg er, hva jeg ønsker og hvilke valg jeg til en hver tid måtte ta. Skjønner du hvor dumt dette virker Steinar40? Skjønner du snart at du må trekke inn årene i denne diskusjonen? Jeg skjønner at hvis du føler deg "fanget" når du er i et parforhold, så bør du absolutt fortsette med å bare være singel. For da passer du ikke til å leve i noe parforhold. Eneste unntaket som kan fungere måtte da være i sammen med en partner som føler seg akkurat like "fanget" som deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2010 #279 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nei for all del... Alene klarer man jo ikke å gi komplimenter, kjøpe blomster, klapse henne kjærlig på rumpa, hviske i øret hennes at hun er vakker på en alminnelig tirsdag, lage middag til henne helt overraskende, gi henne en liten presang (et par vanter så hun slipper fryse på hendene når hun skal på jobb f.eks), tappe et varmt bad til henne når hun kommer sent hjem og alene kan man slett ikke lytte aktivt til henne, vise interesse for hennes gjøremål og tanker, smile når man ser henne eller noe annet trivelig, flørtende eller postivt. Neida... Har jeg motsagt dette? Poenget mitt var at det må være gjensidig omtanke. Det kan ikke være sånn at bare jeg skal gi og bare hun få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. oktober 2010 #280 Del Skrevet 26. oktober 2010 Har jeg motsagt dette? Poenget mitt var at det må være gjensidig omtanke. Det kan ikke være sånn at bare jeg skal gi og bare hun få. Når du gir bare for å få har du et problem Steinar. Er man glad i noen så gjør du ting for vedkommende fordi det gleder deg å glede den andre. At det sannsynligvis vil føre til lignende omsorg fra den andre er ikke noe motiv, det er en bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå