Gjest Anjelika Skrevet 24. oktober 2010 #201 Del Skrevet 24. oktober 2010 På samme måte som Angelija, skal kjæresten hennes avvise damene MENS de er i lufta på vei til overkast? Ser for meg at han har et invisible power shield rundt seg og at kvinner som tar rennafart og hopper på han treffer det med et smell og blir skutt ut i universet. Det hadde vært noe, eller hva Steinar? Kjæresten min kan godt flørte litt også han altså, jeg er såpass trygg at jeg ikke bryr meg. Han setter faktisk mye strengere grenser for seg selv enn hva jeg gjør for han. Man trenger ikke alltid sette folk i bånd, noen ganger kan man sette dem fri og så klarer de helt fint å ta fornuftige avgjørelser helt selv. Det koker jo ned til tillit, og selvsagt så har jo folk sine grenser. Men du må akseptere at folk er forskjellige, og at jeg synes det er heeeelt OK at han smiler og utveksler noen ord med ei dame i stedet for å skrike "JEG HAR KJÆRESTE KOM DEG VEKK!!!" hver gang noen av motsatt kjønn kommer bort og spør hva klokka er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2010 #202 Del Skrevet 24. oktober 2010 Selvfølgelig kan de det! Vet du hva flørting ER, Steinar? Noen prater til, og gir oppmerksomhet til et annet menneske. Jeg flørter med begge kjønn, uansett alder, og det er absolutt ikke noe seksuelt i det! Dersom noen flørter med meg i en seksuell tone, derimot, og jeg ikke er interessert, så avviser jeg dem høflig, men bestemt. Men jeg kan ikke avvise dem FØR de flørter med meg. På samme måte som Angelija, skal kjæresten hennes avvise damene MENS de er i lufta på vei til overkast? Virker ikke som du vet hva flørting er i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 24. oktober 2010 #203 Del Skrevet 24. oktober 2010 Nehei? Utdyp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 24. oktober 2010 #204 Del Skrevet 24. oktober 2010 Fra Lommelegen: Når du flørter får du bekreftet at en annen person synes at du er interessant, og du får følelsen av å bli sett. Flørt trenger ikke å være mer enn at en ukjent person sitter og ser på deg på bussen, og etter hvert smiler litt. Det hjelper på humøret, og du smiler kanskje litt bredere når du går av bussen enn da du gikk på.. Alle har behov for oppmerksomhet, og denne typen oppmerksomhet er sunn for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. oktober 2010 #205 Del Skrevet 24. oktober 2010 Fra Lommelegen: Når du flørter får du bekreftet at en annen person synes at du er interessant, og du får følelsen av å bli sett. Flørt trenger ikke å være mer enn at en ukjent person sitter og ser på deg på bussen, og etter hvert smiler litt. Det hjelper på humøret, og du smiler kanskje litt bredere når du går av bussen enn da du gikk på.. Alle har behov for oppmerksomhet, og denne typen oppmerksomhet er sunn for oss. Du og lommelegen tar selvfølgelig feil. Flørting er en teknikk for å få en person fortest mulig i halmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 24. oktober 2010 #206 Del Skrevet 24. oktober 2010 Watch it, Pointy Ears! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. oktober 2010 #207 Del Skrevet 24. oktober 2010 Watch it, Pointy Ears! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 24. oktober 2010 #208 Del Skrevet 24. oktober 2010 *smug-ler fornøyd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 24. oktober 2010 #209 Del Skrevet 24. oktober 2010 Det koker jo ned til tillit, og selvsagt så har jo folk sine grenser. Men du må akseptere at folk er forskjellige, og at jeg synes det er heeeelt OK at han smiler og utveksler noen ord med ei dame i stedet for å skrike "JEG HAR KJÆRESTE KOM DEG VEKK!!!" hver gang noen av motsatt kjønn kommer bort og spør hva klokka er. Jeg har møtt nesten tilsvarende svar fra kvinner jeg har sagt hei, eller lignende til, på byen Og ja, det er kvinner, i flertall (i begge betydninger av ordet flertall). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 24. oktober 2010 #210 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har møtt nesten tilsvarende svar fra kvinner jeg har sagt hei, eller lignende til, på byen Og ja, det er kvinner, i flertall (i begge betydninger av ordet flertall). Kanskje de har vært sammen med Steinar på det tidspunktet og overholder hans grenser og regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. oktober 2010 #211 Del Skrevet 24. oktober 2010 Kanskje de har vært sammen med Steinar på det tidspunktet og overholder hans grenser og regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2010 #212 Del Skrevet 24. oktober 2010 Fra Lommelegen: Når du flørter får du bekreftet at en annen person synes at du er interessant, og du får følelsen av å bli sett. Flørt trenger ikke å være mer enn at en ukjent person sitter og ser på deg på bussen, og etter hvert smiler litt. Det hjelper på humøret, og du smiler kanskje litt bredere når du går av bussen enn da du gikk på.. Alle har behov for oppmerksomhet, og denne typen oppmerksomhet er sunn for oss. Ja, alle har behov for mer eller mindre oppmerksomhet. Det spørs altså bare på hvor stort dette behovet er, og hvilken type oppmerksomhet man har behov for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2010 #213 Del Skrevet 24. oktober 2010 Kanskje de har vært sammen med Steinar på det tidspunktet og overholder hans grenser og regler. Ja, kanskje det du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 24. oktober 2010 #214 Del Skrevet 24. oktober 2010 Kanskje de har vært sammen med Steinar på det tidspunktet og overholder hans grenser og regler. Kan hende, men jeg tror det er en helt vanlig måte for kvinner å oppføre seg på byn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 24. oktober 2010 #215 Del Skrevet 24. oktober 2010 Ja, alle har behov for mer eller mindre oppmerksomhet. Det spørs altså bare på hvor stort dette behovet er, og hvilken type oppmerksomhet man har behov for. Så du mener fortsatt at jeg ikke vet hva flørting er? Altså, om menn flørter med meg, eller kvinner flørter med mannen min, så er det ikke grunn til at jeg blir sjalu. Flørt er ikke det samme som utroskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. oktober 2010 #216 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Så du mener fortsatt at jeg ikke vet hva flørting er? Altså, om menn flørter med meg, eller kvinner flørter med mannen min, så er det ikke grunn til at jeg blir sjalu. Flørt er ikke det samme som utroskap. Det er jeg enig i. Jeg tror til og med litt flørting nå og da kan styrke det forholdet en er i.På jobben min hender det for eksempel at jeg flørter med gutta som kommer innom, fordi det er hyggelig. Det vil jeg påstå er en fullstendig aseksuell situasjon; de er der for å få kaffen sin, ikke for å få seg noe annet. Den samme måten kan jeg oppføre meg til jenter også, forsåvidt, og jeg er heterofil, så det ligger ikke nødvendigvis noe seksuelt bak det. Flørt er en slags lek, og få ting er så hyggelige som å få positiv oppmerksomhet, uansett om man har kjæreste og ikke kunne tenke seg å trosse den barrieren. Og skulle det være at situasjonen skifter fra hyggelig flørt er jeg raskt ute med å vise at det ikke er rom for annet. Kjæresten min blir ikke såra fordi jeg har en lett flørtende tone med andre, og jeg tror ikke han er det eneste mannfolket som er såpass trygg i forholdet sitt at det er rom for uskyldig flørt. Endret 24. oktober 2010 av Airi Chikako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 24. oktober 2010 #217 Del Skrevet 24. oktober 2010 Kan hende, men jeg tror det er en helt vanlig måte for kvinner å oppføre seg på byn Nordmenn smalltalker lite og har en sjekke-/kjøttmarkedkultur i fylla, så vi kvinner regner med at alle som kommer bort på byn for å prate vil pule, og noen gjør veldig kort prosess med å avsløre umiddelbart at de har kjæreste/ikke er interesserte i stedet for å være høflige og vente til det bygger seg opp til det uunngåelige punktet hvor det må avsløres og mannen må avvises. Puh. Lang setning. Men sånn er den saken. Ikke ta alt så personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -L- Skrevet 24. oktober 2010 #218 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Man må skille på 2 ulike typer eller grader av sjalusi. 1. Normal sjalusi 2. Unormal eller syklig sjalusi Syklig sjalusi er når man er mer eller mindre konstant sjalu uten noen rasjonell grunn til det. Altså når en partner oppfører seg helt normalt og ikke gjør noe galt for å gjøre partneren sjalu. Sjalusien er da et resultat av et dårlig selvbilde og en dårlig selvfølelse (eller verre personlige problemer) hos den som er syklig sjalu. Normalt sjalu blir man når partneren oppfører seg slik at man blir "redd" for at "noe" man selv ikke ønsker skal kunne skje. F.eks når man observerer at en annen person flørter med partneren og da partneren ikke direkte avviser flørtingen. Eller enda verre, når partneren flørter med andre selv. Dette er da en helt normal reaksjon når man blir sjalu. Altså har partnerens oppførsel veldig mye å si i denne sammenhengen. Det vil også være en klar sammenheng mellom hvor sterke følelser man har for sin partner og hvor sterkt (normal) sjalu man føler seg. Som altså betyr at når man ikke bryr seg om partneren sin (lenger) så blir man heller ikke sjalu. Det finnes forøvrig også individer som mer eller mindre mangler evnen til å føle sjalusi. Men dette er ikke såkalt normalt. Slike individer er altså unntak, på lik linje med de som er syklig sjalu. Det normale for mennesket er å kunne bli normalt sjalu som beskrevet over. Eg mener og at det finnes et "spekter" som kan beskrive styrken av sjalusi fra ingen sjalusi til sykelig sjalusi. Eg vet ikkje om eg forstår deg helt rett, men mener du at dersom man feks blir sykelig sjalu når partneren flørter med noen så er dette egentlig normal sjalusi? Endret 24. oktober 2010 av -L- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -L- Skrevet 24. oktober 2010 #219 Del Skrevet 24. oktober 2010 Nok en gang har Steinar definisjonen på hva som er såkalt normalt, og nok en gang er jeg glad for at jeg faller utenfor den. Prof. Frode Thuen skriver dette om det: "Grensene mellom hva som er normal og sykelig sjalusi er flytende. En tommelfingerregel kan likevel være at sjalusien er sykelig dersom den ikke har rot i virkeligheten, men bygger på grunnløse mistanker om utroskap, og ubegrunnet frykt for å bli forlatt." Jeg har ingen grunn til å mistenke utroskap og langt ifra noen grunn til å frykte å bli forlatt, så jeg er ikke det spor sjalu på de kvinnene som kaster seg over kjæresten min. De har ingenting å stille opp med mot meg og det vi har sammen, er følgelig ingen trussel og derfor er det heller ingen grunn til å være sjalu. Lurer på hva som får folk til å ha grunnløse mistanker om utroskap. Noen som har noen ideer? Ubegrunnet frykt for å bli forlatt mener jo eg kommer av dårlig selvbilde og lav selverdi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -L- Skrevet 24. oktober 2010 #220 Del Skrevet 24. oktober 2010 Selvfølgelig kan de det! Vet du hva flørting ER, Steinar? Noen prater til, og gir oppmerksomhet til et annet menneske. Jeg flørter med begge kjønn, uansett alder, og det er absolutt ikke noe seksuelt i det! Dersom noen flørter med meg i en seksuell tone, derimot, og jeg ikke er interessert, så avviser jeg dem høflig, men bestemt. Men jeg kan ikke avvise dem FØR de flørter med meg. På samme måte som Angelija, skal kjæresten hennes avvise damene MENS de er i lufta på vei til overkast? Høh, da lærte eg noe nytt. Hva er forskjellen på "vanlig" flørting og "sexuel" flørting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå