AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #1 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg bare lurer på om Reductil kommer tilbake på markedet (eller en erstatter) siden den ble fjernet for ca 6+ mnd siden. Finner ikke noen oversikt på statens legemiddelverk eller... Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #2 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #3 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg bare lurer på om Reductil kommer tilbake på markedet (eller en erstatter) siden den ble fjernet for ca 6+ mnd siden. Finner ikke noen oversikt på statens legemiddelverk eller... Noen som vet? Dette er et legemiddel som er reseptbelagt og har du spørsmål vedr. en evt. erstatter bør du nok snakke med din fastlege. Det er jo noe som heter ALLI og kan kjøpes uten resept på Apoteket - har du sjekket det? Under er en link med informasjon vedr. Reducil - Lykke til! http://www.lommelegen.no/322000/hva-er-reductil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 28. oktober 2010 #4 Del Skrevet 28. oktober 2010 spurte faktisk legen om dette for et par uker siden og hun hadde ikke hørt annet en at de fortsatt undersøker risikofaktoren som var grunnen til at det ble fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #5 Del Skrevet 28. oktober 2010 spurte faktisk legen om dette for et par uker siden og hun hadde ikke hørt annet en at de fortsatt undersøker risikofaktoren som var grunnen til at det ble fjernet. Takk for svar! Ja, jeg vet hva ALLI er, men det er virkelig ikke noe å anbefale noen. Det kapsler inn alt fettet du spiser slik at når du går på do så renner alt ut. Da vil jeg heller ha noe som er reseptbelagt der man i tillegg får nøye oppfølging av lege (og ikke får diare!). Krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #6 Del Skrevet 30. oktober 2010 Beklager at jeg svarer offtopic nå men; Jeg lot være å spise usunnt fett,gjær,sukker og alt av ferdigmat og fabrikkert mat i tre måneder. Jeg spisste bare rent kjøtt og grønnsaker og gikk ned over ti kilo. Hvorfor ikke prøve noe sånt i stedet for å spise tabletter som kansje har bivirkninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #7 Del Skrevet 30. oktober 2010 Beklager at jeg svarer offtopic nå men; Jeg lot være å spise usunnt fett,gjær,sukker og alt av ferdigmat og fabrikkert mat i tre måneder. Jeg spisste bare rent kjøtt og grønnsaker og gikk ned over ti kilo. Hvorfor ikke prøve noe sånt i stedet for å spise tabletter som kansje har bivirkninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #8 Del Skrevet 30. oktober 2010 Så nedlatende... Alle overvektige vet forskjell på sunn og usunn mat, dere trenger ikke belære noen. Reductil hjelper på sultfølelsen. Det er ikke lett å holde ut en sunn livsstil hvis man er sulten 24 timer i døgnet, selv om man vet hva man bør og ikke bør spise. For min del hjalp det å gå over til lavkarbo. Jeg kjemper ikke lenger mot sulten. Men samme metode hjelper ikke for andre. Og jeg er ganske sikker på at de som vurderer medisiner for å gå ned i vekt har prøvd ut mange andre metoder først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #9 Del Skrevet 30. oktober 2010 Så nedlatende... Alle overvektige vet forskjell på sunn og usunn mat, dere trenger ikke belære noen. Reductil hjelper på sultfølelsen. Det er ikke lett å holde ut en sunn livsstil hvis man er sulten 24 timer i døgnet, selv om man vet hva man bør og ikke bør spise. For min del hjalp det å gå over til lavkarbo. Jeg kjemper ikke lenger mot sulten. Men samme metode hjelper ikke for alle. Og jeg er ganske sikker på at de som vurderer medisiner for å gå ned i vekt har prøvd ut mange andre metoder først. Edit: skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #10 Del Skrevet 30. oktober 2010 Så nedlatende... Alle overvektige vet forskjell på sunn og usunn mat, dere trenger ikke belære noen. Reductil hjelper på sultfølelsen. Det er ikke lett å holde ut en sunn livsstil hvis man er sulten 24 timer i døgnet, selv om man vet hva man bør og ikke bør spise. For min del hjalp det å gå over til lavkarbo. Jeg kjemper ikke lenger mot sulten. Men samme metode hjelper ikke for andre. Og jeg er ganske sikker på at de som vurderer medisiner for å gå ned i vekt har prøvd ut mange andre metoder først. Du vet - for de som ikke har problemer er ALT så enkelt. De vet svarene på det meste - sånn er det bare. Så deilig det hade vært om folk støttet hverandre i stedet for å være mest mulig spydig og arrogant. Heldigvis finnes noen som bare vil hjelpe og gi skikkelige gode råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 30. oktober 2010 #11 Del Skrevet 30. oktober 2010 Takk for svar! Ja, jeg vet hva ALLI er, men det er virkelig ikke noe å anbefale noen. Det kapsler inn alt fettet du spiser slik at når du går på do så renner alt ut. Da vil jeg heller ha noe som er reseptbelagt der man i tillegg får nøye oppfølging av lege (og ikke får diare!). Krysser fingrene! Har du snakket med legen din? Det kan hende han har andre gode forslag så lenge Reductil ikke er på markedet. Det var visst snakk om 10-20% økt risiko for hjerteinfarkt og slag for langtidsbrukere av Sibutramin. Det sier for så vidt ingenting med mindre man vet hva risikoen er i utgangspunktet, men det er uansett nok til at europeiske helsemyndigheter har trukket den fra markedet. Det sies at det er midlertidig, men det avhenger selvsagt av resultatene av studiene. Jeg er en av dem som nok hadde hatt god nytte av reductil, for selv lavkarbo funket ikke for meg. Nå har jeg heldigvis løst problemet mitt på andre måter. Riktige måter, for de som hadde tenkt å si noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #12 Del Skrevet 1. november 2010 hei, TS her. Til de som sier det er så enkelt å bare trene litt og spise mindre; noe annet nytt? Tror dere ikke jeg har prøvd det? Det finnes mange forskjellige grunner til at ikke denne metoden funker på alle. Selv har jeg en medfødt sykdom som forhindrer meg i å trene hardt. Reductil var faktisk legens anbefaling og jeg tror ikke den var farlig for meg siden jeg ikke har noen hjertefeil i familien. Men dette er ikke noe jeg trener å forsvare ovenfor deg/dere. Jeg stilte bare et enkelt spørsmål om noen visste om Reductil var kommet tilbake og hvis man ikke vet det så trenger man ikke å svare belærende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #13 Del Skrevet 1. november 2010 hei, TS her. Til de som sier det er så enkelt å bare trene litt og spise mindre; noe annet nytt? Tror dere ikke jeg har prøvd det? Det finnes mange forskjellige grunner til at ikke denne metoden funker på alle. Selv har jeg en medfødt sykdom som forhindrer meg i å trene hardt. Reductil var faktisk legens anbefaling og jeg tror ikke den var farlig for meg siden jeg ikke har noen hjertefeil i familien. Men dette er ikke noe jeg trener å forsvare ovenfor deg/dere. Jeg stilte bare et enkelt spørsmål om noen visste om Reductil var kommet tilbake og hvis man ikke vet det så trenger man ikke å svare belærende. Enig med deg! Jeg har notert meg at det er enkelte som elsker å gni inn det med trening og kosthold. Alle vet jo at det er bra for kropp og helse. Det er bare å overse de kommentarene og heller ta til seg de som svarer skikkelig på spørsmålene. Heldigvis er det mange av dem også! Du vet, de som ikke har "problemer" vet alltid best og elsker å belære andre. Jeg synes at når jeg leser slike innlegg, så sier det egentlig mer om de som svarer enn den som har stilt et spørsmål. La dumme svar prelle av som regnet på en paraply! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #14 Del Skrevet 1. november 2010 Enig med deg! Jeg har notert meg at det er enkelte som elsker å gni inn det med trening og kosthold. Alle vet jo at det er bra for kropp og helse. Det er bare å overse de kommentarene og heller ta til seg de som svarer skikkelig på spørsmålene. Heldigvis er det mange av dem også! Du vet, de som ikke har "problemer" vet alltid best og elsker å belære andre. Jeg synes at når jeg leser slike innlegg, så sier det egentlig mer om de som svarer enn den som har stilt et spørsmål. La dumme svar prelle av som regnet på en paraply! Tusen takk Jeg forventet å få smake det siden jeg var litt krass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå