Gå til innhold

Søke frem kanaler (TV)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpes meg, dette var vanskeligere enn jeg trodde. Saken er den at vi har fått ny tv-leverandør i borettslaget mitt, og de har nå "slettet" kanalene fra den gamle tv-leverandøren. Vi har fått beskjed om at det bare er å søke frem de nye. Men hvordan gjør man dette?? Jeg finner selvfølgelig ikke bruksanvisningen til Tv-en (men det er en Panasonic flatskjerm av noe slag, ca 2 år gammel). Går inn på meny og finner noe som heter "søkning" hvor et av alternativene er "ATP", hva betyr det? Er det den jeg skal bruke? Veeeldig misfornøyd med at alt det gamle ble slettet uten noe forvarsel for at vi så må fikse alt dette helt uten videre... Vil jo gjerne ha kanalene i samme rekkefølge som tidligere også... Urgh.. Noen som har peilig på hvor jeg bør begynne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ATP er automatisk søking. Da søker TV'en selv og legger til kanalene som den finner.

Gjest Nedfall
Skrevet

ATP er automatisk søking. Da søker TV'en selv og legger til kanalene som den finner.

I følge wiki heter det "ACMS" (automatic channel memory system), men det er mulig du har rett. Lurer på hva ATP står for? Fikk bl.annet opp "Automatic Train Protection", men det er vel muligens noe annet..

TS: Du kan som regel finne bruksanvisninger til tvet ditt på supportsidene til produsenten. I ditt tilfelle Panasonic.

Skrevet

På et av våre fjernsyn er ATP som kommer opp når den søker automatisk etter kanalene.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Brukte den "ATP"-funksjonen, og det viste seg å være det automatiske kanalsøket på min tv også. Så jeg fikk det faktisk til, selv om tven ikke var spesielt flink til å lage navn på kanalene og legge dem i fornuftig rekkefølge, så det tok litt tid å rydde opp i. Men nå er det på plass! Dere er supre, takk igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...