gard Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Hei alle sammen Kona og jeg var i Krabi området for noen år siden (i 2002) og nå i november skal vi dit igjen. Vi har fått ordnet fly og hotell så det meste er på plass...men dersom noen har gode forslag til aktiviteter, restauranter etc så er det bare å komme med dem her og nå :-) Vi skal bo mer eller mindre på Ao Nang stranden så det er utgangspunktet vårt :-) Sist tur var vewldig bra og vi fikk blant annet besøkt James Bond island. Vi har også vært på Phi Phi Island før og Phuket et par ganger :-) Vel , hvis du har noen gode tips er det bare å komme med dem. 1
pøbelsara Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er veldig glad i Koh Lanta. Nå har jeg bodd på Koh Lanta når jeg har vært nedover, men ser for meg at en tur til nasjonalparken på sydenden av øya også kan være en fin dagstur. Vi var også på båttur til Koh Rok og Emerald Cave når vi var der, og det var en helt magisk opplevelse. God tur!
Fiol Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Koh Lanta er en fin og rolig øy, ja. Vi leide scooter der forrige gang, og kjørte rundt øya- en fin tur! Det er jo flere øyer rett utenfor Krabi/Ao Nang som er fine å besøke også. Er bare å ta en longtailboat ut, og kos dere på de vakre øyene hele dagen. God tur!
Sunshine Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg kan også anbefale Koh Lanta. Jeg var der før turismen egentlig kom dit, så det er godt mulig det er litt annerledes å være der nå. Vi var med på en fantastisk dagsutflukt med snorkling, og hadde et stopp på en av de mindre øyene. Kan det ha vært Koh Hai tro? :klø:
Suzy Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Her henger jeg meg på for tips, for jeg skal også til Krabi i november
GIN Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Vært på Hong Island? De sier det skal være fantastisk der... Vi var der i sommer, men da var det høyvann, så stranda og bukta var stort sett oversvømt hele dagen. Kokekurs!! Vi var på http://www.yaskitchen.com/ - kjempebra! Ellers kunne jeg godt tenkt meg å prøve noen av de sykkelturene de hadde, men vi fikk rett og slett ikke tid, så jeg kan ikke si om det er bra eller ei-) God tur! Høtes ikke vondt ut...
gard Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2010 Hei Takk for tipsene så langt. Nei, jeg har ikke vært på Hong island - regner med at vi kommer til å prøve oss på noen snorkleturer og det ser ut til å være en del fine plasser i området :-)
Coronas Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 4 island tour er flott. Besøke tempelet som har 1234 trappetrinn opp, hot spring og emerald pool, dette er nok en tour. Krabi er fantastisk. Vil tilbake :rødme: Besøk Railey beach. En liten båttur bort. Kostet 50thb da vi var der i 2004 er kanskje mer nå 120thb? God tur. Litt misunnelig nå Savner Thailand
Sarafina Skrevet 25. oktober 2010 #9 Skrevet 25. oktober 2010 Misunner dere! Har reist mye i Thailand, og Krabi-området er det beste stedet jeg har vært. Bra å bo i Ao Nang, det er sentralt og har masse valgmuligheter. Dessuten er det ikke langt å kjøre med longtailbåt til noen av verdens vakreste strender og øyer. Kommer ikke på noen egentlige tips (alle høydepunktene finner du i turene som tilbys på hotellene og reiseselskapene). Men spør hvis dere lurer på noe spesielt - jeg har vært der flere ganger.
gard Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2010 Hei Vi var på tempelet på toppen av fjellet sist...det var morsomt å se hvor lave hvert trinn var til å begynne med og etterhvert ble de bare høyere og høyere ;-) Men utsikten var jo flott på toppen :-) Tror kanskje det går mot en 4 island tour. Noen gode restauranter som kan anbefales?
Snart Frue Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Hei alle sammen Kona og jeg var i Krabi området for noen år siden (i 2002) og nå i november skal vi dit igjen. Vi har fått ordnet fly og hotell så det meste er på plass...men dersom noen har gode forslag til aktiviteter, restauranter etc så er det bare å komme med dem her og nå :-) Vi skal bo mer eller mindre på Ao Nang stranden så det er utgangspunktet vårt :-) Sist tur var vewldig bra og vi fikk blant annet besøkt James Bond island. Vi har også vært på Phi Phi Island før og Phuket et par ganger :-) Vel , hvis du har noen gode tips er det bare å komme med dem. Hei Gard! Dere kommer til å få litt sjokk over utviklingen der. Nå har det blitt et skikkelig chartersted, hehe. Men naturen er fremdeles like flott da. Også har båtførerne organisert seg og lagt på prisene som dere også vil merke. Hvis jeg skulle ha reist dit en gang til så hadde jeg tatt en båt til Koh Hong (veldig fin liten øy). Jeg ville også prøvd å komme meg ned til Princesse Lagoon på Railey. (må klatre opp også ned igjen i midten på fjellet). Det er ganske utfordrende så ha på dere gode sko. Jeg ville faktisk hatt med meg tau for turen ned på innsiden av fjellet. Tror den også går under navnet hidden lagoon. Ellers så er det jo alltids gøy å leie en scooter og dra på oppdagelsesferd. Ha en god tur! Hidden Lagoon (Sa Phra Nang) Sa Phra Nang means 'Holy Princess Pool', it possibly sounds more intriguing than it is however if you're young and fit it's worth a look. The lagoon is tidal so try to ensure that it's high tide when you go. Be aware that you will get dirty so wear appropriate clothing. On the path between Railay East Beach and Phra Nang Beach there's a sign that says lagoon, to get to it you have to climb up muddy slopes then down a rocky ravine. The mud is slippery and there's more scrambling than climbing involved so think twice about it after rain. Once you reach it you find a pool surrounded by sheer cliffs most of the way around, some find it beautiful however some find it a little disappointing after the tough 45 minute journey to get there. Those who get there at low tide will be very frustrated to find a small muddy pool. Don't attempt to go there alone. Vi synes det var helt nydelig! Vi kom oss ikke helt ned...feiget ut.. men hadde vi hatt tau så hadde vi klatret helt ned. Endret 26. oktober 2010 av Snart Frue 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå