Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg skjønner meg ikke på Helse-Norge. Nåvel. Bor mer eller mindre rett ved Haukeland, men har altså blitt henvist til et sykehus et annet sted i landet. Spurte hvorfor, og fikk til svar at de var flinkere på akkurat mitt problem der. Greit. Ringte og lurte litt ang. fritt-sykehusvalg, men ventetidene var drøye, og jeg fikk time på det andre sykehuset veldig fort, tross alt. Men nå ser det ikke ut til at jeg får dekket noe. Jeg ble opplyst at jeg ikke får dekket hverken reise eller opphold. Grunnen var blant annet at jeg må velge billigste reisemåte, noe som betyr 12 timer på buss, en rute som kun går en gang som dagen.. Jeg har valgt flybuss+fly+tog, noe som ble noen hundre kr. dyrere, men til gjengjeld må jeg ikke ta fri fra jobben. Timen på sykehuset er så tidlig på dagen at jeg må overnatte, har jeg rett på dekning av overnatting da? Må legge til at jeg ikke MÅ ha -alt- dekket på død og liv, men.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Mener at du skal ha dekket for rimligste alternativet og så må du ev. legge ut det resterende selv.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Hei! Har du snakket med pasientreiser, eller institusjonen hvor du skal behandles? Jeg har fått dekket fly på samme strekning som hurtigruten også går, selv om jo fly er mye dyrere. Jeg vil anbefale deg at du ringer til pasientreiser, og ber dem om å bestille turen for deg, nr: 05515, så fikser de det :o) Lykke til!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har kun snakket med sykehuset direkte.. Takk for info! Dessverre er turen alt bestilt, gah. Får håpe jeg får noen kroner likevel da, skal ringe dem
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Aha, det var jo dumt det da... Men du, snakk med pasientreiser likevel. For et år siden måtte jeg reise fra en by til en annen på behandling, og visste ikke at reisen ville bli dekket, og bestilte da fly selv (selv om det fantes billigere alternativer). Etter turen leverte jeg inn kvitteringer, og skrev en forklaring om at jeg ikke visste at reisen ville bli dekket, og da fikk jeg hele beløpet tilbake. Vet ikke om jeg bare var veldig heldig den gangen, men som sagt, snakk med pasientreiser, så hjelper de deg. Forresten, kan du avbestille den reisen du allerede har bestilt? Du har uansett krav på å få reisen dekket, når du må reise pga medisinsk behandling, og ikke skal på "kosetur". De er greie på pasientreiser, ring dem imorgen. Forklar situasjonen, så ordner det seg nok :o)
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg skal reise i morgen nemlig, så det blir litt tricky om jeg skal avbestille nå. Ringer dem imorgen uansett jeg, takk skal du ha for tipset!
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Værsågo! Får satse på at det ordner seg :o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå