Nuith Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Vaskemaskinen vår har tatt kvelden og det blir ikke råd til en ny før over jul (takket være en utrolig hyggelig person som rygget inn i vår pent parkerte bil og ga oss en diger verkstedregning forrige måned). Så nå må jeg lære å vaske klær for hånd... Med unntak av et par ekstra fine BHer, så har jeg null erfaring på det punktet. Noen som har noen gode råd å dele?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Legger klær i bløt med Biotex. Bruker gjerne ei bøtte. Lar det ligge en stund og skyller godt. Vrir opp klærne. Jeg hadde faktisk ikke orket å vaske alle klærne for hånd. Det er en skikkelig jobb og hvor skal man henge alt tøyet som det drypper fra? I tillegg så tar det uhorvelig lang tid å få tørket. Kjenner du noen som du kan få låne vaskemaskin hos`? Finnes det et vaskeri, sånn med myntinnkast, der du bor? Hva med kredittkort eller kjøp nå og betal om 4 mnd? Se etter brukt på finn.no Noen gir også bort gratis så lenge man henter.
Gjest Consensio Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Let etter en på Finn.no En gammel en som er gratis eller koster hundrelappen, klarer seg kanskje til over jul i det minste Her i byen har vi en som handler inn gamle hvitevarer og fikser det opp, selger det for en billig penge igjen. Kanskje du har noe slikt i nærheten av deg ?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 been there, done that... glemmer ikke den julen vi ikke hadde vaskemaskin og jeg måtte vaske alt for hånd. For å gjøre det ekstgra "festlig" bor vi på gård, med masse gjørme og fire hester, og jeg har en sengevæter i huset. Å vaske gummilaken for hånd er TUNGT! Men som noen sier, biotex tar mye, men vær obs på at ting ikke br ligge for lenge i bløt. Få deg gjerne lokk til en bøtte, slik at du kan riste tøyet, gjerne legge i en stein, til å banke det i bøtten når du rister, da blir det nesten som en enkel utgave av vaskemaskin... Å skylle og vri er det vanskeligste egentlig, så det tar gjerne lang tid å tørke.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Anbefaler dere å kontakte expert eller elkjøp og få vaskemaskin med betalingsutsettelse. Kan få utsettelse i inntill 9 måneder, noe som helt klart koster litt ekstra, men i forhold til å vaske for hånd som er supertungt og der klærene tar en evighet å tørke, er det å anbefale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå