Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskinen vår har tatt kvelden og det blir ikke råd til en ny før over jul (takket være en utrolig hyggelig person som rygget inn i vår pent parkerte bil og ga oss en diger verkstedregning forrige måned).

Så nå må jeg lære å vaske klær for hånd... Med unntak av et par ekstra fine BHer, så har jeg null erfaring på det punktet. Noen som har noen gode råd å dele? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger klær i bløt med Biotex. Bruker gjerne ei bøtte. Lar det ligge en stund og skyller godt. Vrir opp klærne.

Jeg hadde faktisk ikke orket å vaske alle klærne for hånd. Det er en skikkelig jobb og hvor skal man henge alt tøyet som det drypper fra? I tillegg så tar det uhorvelig lang tid å få tørket.

Kjenner du noen som du kan få låne vaskemaskin hos`?

Finnes det et vaskeri, sånn med myntinnkast, der du bor?

Hva med kredittkort eller kjøp nå og betal om 4 mnd?

Se etter brukt på finn.no

Noen gir også bort gratis så lenge man henter.

Gjest Consensio
Skrevet

Let etter en på Finn.no

En gammel en som er gratis eller koster hundrelappen, klarer seg kanskje til over jul i det minste :)

Her i byen har vi en som handler inn gamle hvitevarer og fikser det opp, selger det for en billig penge igjen. Kanskje du har noe slikt i nærheten av deg ?

Skrevet

been there, done that... glemmer ikke den julen vi ikke hadde vaskemaskin og jeg måtte vaske alt for hånd. For å gjøre det ekstgra "festlig" bor vi på gård, med masse gjørme og fire hester, og jeg har en sengevæter i huset. Å vaske gummilaken for hånd er TUNGT!

Men som noen sier, biotex tar mye, men vær obs på at ting ikke br ligge for lenge i bløt.

Få deg gjerne lokk til en bøtte, slik at du kan riste tøyet, gjerne legge i en stein, til å banke det i bøtten når du rister, da blir det nesten som en enkel utgave av vaskemaskin...

Å skylle og vri er det vanskeligste egentlig, så det tar gjerne lang tid å tørke.

Skrevet

Anbefaler dere å kontakte expert eller elkjøp og få vaskemaskin med betalingsutsettelse. Kan få utsettelse i inntill 9 måneder, noe som helt klart koster litt ekstra, men i forhold til å vaske for hånd som er supertungt og der klærene tar en evighet å tørke, er det å anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...