Gå til innhold

Smerte i magen, hvorfor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Igår kveld, og idag har jeg kjent meg litt "støl" i magen. Kjenner det når jeg bruker magemusklene, for eksempel hoster. Egentlig kjennes det på en måte ut som jeg er sulten og ikke har spist på leeeenge, om du har hatt den følelsen? I tillegg har jeg spesielt vondt i ene siden, som minner om sting. Bare at den kjennes lengre ute på siden og på motsatt side enn jeg vanligvis kjenner sting (under trening)... Forresten så minner smertene om når man er veldig oppblåst i magen, og de som har opplevd hvor grusomt det er, skjønner nok hva jeg mener.

Jeg spør egentlig for å høre om noen vet hva dette skyldes? Jeg har trent en god del den siste uken, er det derfor? Men jeg har ikke trent magemusklene mer enn normalt, heller motsatt, som er merkelig. Feilbelastning? Eller er det bare naturen som går sin gang og muskler som strekkes/irriteres? Eller kroppen som sier ifra at jeg trenger vile?

Har noen hatt det lignende, eller vet noe om dett? Jeg hadde http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/default/Happy.gifegentlig tenkt meg på trening idag, men jeg føler at magen min ikke er helt med på det... Men hvis det ikke gir seg før om dager/uker vet jeg ikke om det er verdt å la være.

Takker på forhånd for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ubehag og smerter i magen kan komme av mange ulike årsake.

stille deg selv noen spørsmål.

klarer du å spise og drike normalt?

toalett besøk går som vanlig?

og ikke kvalm, uvel eller kastet opp?

har du noe sykdommer fra før? (hva som helst du bruker medisiner mot)

ingen sjangs for at du kan være gravid?

Hvis alt dette er som det skal, og smertene ikke øker eller endrer seg, så ta det med ro i kveld, gjerne stå over treningen og la kroppen slappe av litt. hvis de ikke forsvinner i løp av noen dager ville jeg oppsøkt lege. blir smertene være eller du blir dårlig på andre måter, så er det bare å ta kontakt med en legevakt.

Skrevet

Betty2: Takk for svar!

Jeg spiser og drikker helt normalt, og toalettbesøket går som normalt. Jeg har kjent meg litt kvalm i dag tidlig, og hodepine - men det gikk fort over. Nå føler jeg meg litt tung i hodet, men en lang dag med matte og data kan ta skyld for det. Men jeg har ikke kastet opp, og har heller ikke følt for det for å si det slik. Jeg har hverken sykdommer eller tar medisiner. Er nok heller ingen sjanse for graviditet.

Men influensa er ute og går, og et par av familiemedlemmene har vært rammet av det, så den tanken har også falt meg inn.

Tror jeg skal, som du også råder, ta det rolig idag, og se hvordan det utvikler seg.

Skrevet

Har du vært mye stressa i det siste? Og når dette ellers har dukket opp? Jeg har ihvertfall tendenser til å få vanvittig anspente magemuskler under stressperioder, og dette setter seg gjerne et stykke ut på sidene og minner om sting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...