Gjest jente. Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 hvor normalt er det egentlig for en gutt/mann å snakke med en 13 år gammel jente(på msn) når han er i beg. av tjueårene? høres jo helt pedofilt ut, men er det mulig å ha et slags vennskap eller noe? for for min del virker det som unormal oppførsel for en tjueåring. hilsen bekymret kjøreste.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Det er vel ganske normalt, men det er feil - mener jeg hvertfall.
Gjest Airi Chikako Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 hvor normalt er det egentlig for en gutt/mann å snakke med en 13 år gammel jente(på msn) når han er i beg. av tjueårene? høres jo helt pedofilt ut, men er det mulig å ha et slags vennskap eller noe? for for min del virker det som unormal oppførsel for en tjueåring. hilsen bekymret kjøreste. Det hadde jeg ikke likt i det hele tatt. Med mindre det er et familiemedlem eller lignende som han holder kontakt med pr msn, synes jeg ikke det er en grunn til at han skulle ha et sånt bekjentskap. Har de møtt hverandre, eller har de møtt hverandre på msn?
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Det hadde jeg ikke likt i det hele tatt. Med mindre det er et familiemedlem eller lignende som han holder kontakt med pr msn, synes jeg ikke det er en grunn til at han skulle ha et sånt bekjentskap. Har de møtt hverandre, eller har de møtt hverandre på msn? de traff hverandre på nettet, først ville han ikke innrømme noe som helst, men så sa han at de bare pratet om hverdagslig ting og sånn, han snakker ikke lenger med henne og vi har ordnet opp og alt, men liksom jeg fikk aldri en ordentli grunn for hvorfor han ville snakke med en småunge
Gjest Airi Chikako Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 de traff hverandre på nettet, først ville han ikke innrømme noe som helst, men så sa han at de bare pratet om hverdagslig ting og sånn, han snakker ikke lenger med henne og vi har ordnet opp og alt, men liksom jeg fikk aldri en ordentli grunn for hvorfor han ville snakke med en småunge Nei, jeg synes også det er merkelig oppførsel. Bra han har kuttet kontakten i alle fall
I Grosny Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 (endret) de traff hverandre på nettet, først ville han ikke innrømme noe som helst, men så sa han at de bare pratet om hverdagslig ting og sånn, han snakker ikke lenger med henne og vi har ordnet opp og alt, men liksom jeg fikk aldri en ordentli grunn for hvorfor han ville snakke med en småunge Noen personer bare treffer tonen, uavhengig av alder. Selv er jeg over 40, og stortrives i kommunikasjon med mange i begynnelsen av 20-årene. Når jeg var 12 hadde jeg en god venn på 7. Når jeg var 14, så gledet jeg meg med å kommunisere med min fars tante på 75. Msn er msn. Det kan handle om matoppskrifter, kongefamilien i Thailand eller sex, og det er jo bare når sex og tenning kommer inn i bildet at det blir problematisk. Hvis man tenker litt mer steinalder og instinkter, så er det helt naturlig for en fullt utvokst 13-åring å bli sammen med en kjekk mann på 20. Dette er ikke passende i Moderne vestlig kultur, men jeg tror det går bra i araberlandene. Hvis dere tenker tilbake til når dere selv var tretten, så tror jeg nok mange av dere kikket litt på flotte menn på 20, og syntes at de var mer tiltrekkende enn gutta i klassen. Endret 19. oktober 2010 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Når de snakket på msn, det kan jo være at han ikke visste at hun var 13, ihvertfall ikke i begynnelsen?
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Noen personer bare treffer tonen, uavhengig av alder. Selv er jeg over 40, og stortrives i kommunikasjon med mange i begynnelsen av 20-årene. Når jeg var 12 hadde jeg en god venn på 7. Når jeg var 14, så gledet jeg meg med å kommunisere med min fars tante på 75. Msn er msn. Det kan handle om matoppskrifter, kongefamilien i Thailand eller sex, og det er jo bare når sex og tenning kommer inn i bildet at det blir problematisk. Hvis man tenker litt mer steinalder og instinkter, så er det helt naturlig for en fullt utvokst 13-åring å bli sammen med en kjekk mann på 20. Dette er ikke passende i Moderne vestlig kultur, men jeg tror det går bra i araberlandene. Hvis dere tenker tilbake til når dere selv var tretten, så tror jeg nok mange av dere kikket litt på flotte menn på 20, og syntes at de var mer tiltrekkende enn gutta i klassen. Joda, du har vel forsåvidt rett i en del av dette. Men jeg syns det egentlig bare gjør saken verre, så lenge dette her faktisk handler om en som er i et forhold. Har vært i en lignende situasjon selv, og det er ikke noe ok. Selvfølgelig kan det være hyggelig å chatte med både den ene og den andre, men jeg har en mistanke til at når yngre jenter og voksne menn holder på med det, er det en, i noen grad ihvertfall, underliggende seksuell spenning der. Jeg tror at jentene ofte gjerne vil få bekreftelser, og det får dem jo villig vekk fra disse mennene. Samtidig føler mennene seg litt smigret fordi unge jenter vil skrive med dem. Æsj, nei, det er helt unødvendige problemer å pådra den man er sammen med, altså.
Gjest anonym Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg er ening med at dette er ikke normalt. Vennskap mellom familiemedlemer er helt greit men når det blir noe forhol mellom to personer som har en slik alderforsjel er det heil feiø
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2010 #13 Skrevet 22. oktober 2010 Kommer helt an på hva samtaleemnene er, og om den voksne er helt åpen om hva han/hun sier/gjør og med/til hvem. Noen snakker bare greit sammen okke som, har felles interesser eller andre ting. Men da er den voksne veldig bevisst at mottakeren er et barn. I dette tilfellet får jeg knurrhår på ryggen kjenner jeg. Jeg hadde ønsket å se loggen av samtalen før jeg avgjorde om jeg ville stolt på ham igjen. Hvis ikke= nix mer forhold.
Gjest Dhanu Skrevet 22. oktober 2010 #14 Skrevet 22. oktober 2010 Det kommer vel helt an på innholdet i kontakten og begges motivasjoner bak kontakten. I så måte er det ikke noe positivt at han i begynnelsen benektet alt.
sophiaM Skrevet 22. oktober 2010 #15 Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Hvorfor skal en mann på 20 ha interese av å snakke med en jente på 13 da? Hvis det skulle være andre ting enn pedofile samtaler, hva skulle de snakket om da? Barbie ? Kan vel ikke særlig mye felles interesser inne i bildet ? Endret 22. oktober 2010 av sophiaM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå