SusanneGullet Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg hadde mat på fingeren og kattungen bet meg, så jeg begynnte og blø. Vet at kattebitt er farlig, men hva med bitt fra kattunge? Er det like farlig?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Har blitt bitt av kattunger før, skjedde ikke noe
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Har blitt bitt av katter mange mange ganger, aldri noe problem. Rens litt med pyrisept, pass på at det får nok luft og at det ikke blir betent. Blir det betent eller begynner å væske osv - så må du ta affære og kanskje ringe legen for å få tak i noe antibiotika eller andre medisiner
Spoven Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Stivkrampe kan jo være en risiko dersom den siste vaksinen er eldre enn 10 år. Hold øye med det, blir det rødt og varmt i området rundt (utover vanlig irritasjon) bør du bestille legetime. Siden det blødde er det jo god sjanse for at eventuelle bakterier kom ut sammen med blodet. Som regel går det helt fint, men det er jo greit å følge med.
Gjest Lille-pus Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Stivkrampe kan jo være en risiko dersom den siste vaksinen er eldre enn 10 år. Hold øye med det, blir det rødt og varmt i området rundt (utover vanlig irritasjon) bør du bestille legetime. Siden det blødde er det jo god sjanse for at eventuelle bakterier kom ut sammen med blodet. Som regel går det helt fint, men det er jo greit å følge med. Helt riktig som Spoven sier, men jeg vil nok på generell basis sterkt anbefale alle som omgås dyr på jevnlig basis å sørge for å være vaksiner mot stivkrampe. Gyldighetstiden for en stivkrampevaksine er, som Spoven sier, 10 år. Endret 19. oktober 2010 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå