Gå til innhold

Noen som kan anbefale en pulsklokke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken type pulsklokke bør jeg kjøpe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som kan hjelpe???????????????

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har denm enkleste varianten fra Polar og er kjempefornøyd med den. Den holder fint til vanlig bruk, jeg bruker den til jogging, og det er ingen funksjoner jeg savner med den. Men det kan jo hende kjæresten din holder på med noe spesielt, så da kan det jo hende han vil ha en variant med flere funksjoner. Polar er kjent for å ha nøyaktig og bra måling i alle fall.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvilken type pulsklokke bør jeg kjøpe???

Det er et mylder av forskjellige klokker med alle mulige slags funksjoner og muligheter for utbygging. Jeg har en Polar F11, som jeg er godt fornøyd med. Den måler puls og beregner kaloriforbruk, den holder rede på treningsøktene, og du kan lettvint programmere den med et program av ukentlige økter. Den lagrer også statistikk for daglige og ukentlige økter, som hvor lenge du har trent, hvor mange kalorier som ble forbrent (basert på høyde, vekt, etc), og den har en testfunksjon som indikerer hvordan kondisen din utvikler seg (basert på variabilitet av hjertefrekvensen ved hvile). Og dette fører en også statistikk over. Den var lett å programmere.

Men du kan også få klokker med mulighet for GPS og en mengde andre funksjoner. Det kan kanskje være av interesse dersom du driver med løping, og vil ha oversikt over fart i terrenget. Uansett hva du velger, så er presisjon viktig. En del varianter har ganske stort avvik mellom reell puls og den målte, opp til 10%, noe som er meningsløst hvis du skal bruke klokken for å holde en optimal treningspuls.

Test av klokker med GPS: http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article599806.ece

Test av klokker uten GPS: http://www.klikk.no/helse/friluft/article294279.ece

Man trenger kanskje ikke den grommeste klokka for å få bedre utbytte av treningen, og prisene varierer fra rundt 1100 til langt over det tredobbelte, så økonomi er også noe å ta hensyn til.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Garmin Forerunner 110, med GPS. Enkel i bruk, og man kan laste ned et gratis program på PCen der man kan se alle treningsdata fra klokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...