Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er veldig opptatt av å spise sunt, men akkurat når det gjelder fisk har jeg et lite problem. Er veldig dårlig på det, rett og slett. Liker en del, men syns alt annet er så mye bedre! :sjenert:

Så, hva annet kan jeg spise for å få meg i de næringsstoffene jeg trenger? Nå om dagen spiser jeg olivenolje, linfrø og avocado hver dag. Er dette nok? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tofu? masse grønnsaker, spesielt de mørkegrønne som spinat og brokkoli, sukkererter osv, bønner linser osv. Linfrø gir bare fiber i magen ingen næringsstoffer siden de ikke blir knust. Linfrøolje er derimot veldig bra for omega 3.

Skrevet

Koker linfrøene, og da skal det visst komme ut en del omega-3 :jepp: men tofu har jeg aldri prøvd da, ikke tenkt tanken en gang. *google*

Skrevet

Så lenge du ikke er allergisk mot fisk, men bare ikke spiser det av dårlig vane ville jeg heller satset på å lage gode vaner enn å erstatte fisken med andre ting. Sjekk ut gofisk, oppskriftene på Dagbladet og Aftenposten eller lån kokebøker på biblioteket.

~ Lammelåret ~

Skrevet

Må prøve å spise en god del fisk. Det er mye sunt i fisken som man ikke i samme grad får i seg med annen mat. Finn bra oppskrifter. Sikker på du vil like det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...