Gå til innhold

Antall håndklær til en familie på fire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange håndklær trenger man egentlig til en familie på fire? Barna er 2 og 4.

Jeg har lagt av en liten slant hist og her, og har bestemt meg for at disse pengene skal brukes på nye håndklær De vi har er misfargede, flere har hull og de er stort sett ulike alle sammen, så nå skal alle bli like og av god kvalitet... :rødme: Men jeg klarer ikke å enig med meg selv om hvor mange vi trenger... Det er 30% på de håndklærne jeg har drømt om på Princess nå, så jeg vil handle raskt... :ler:

Gjest Consensio
Skrevet

Her er vi to voksne og vi bruker 2 store og 2 mindre håndkleder.

Det ene settet vaskes mens det andre brukes. Jeg vasker ikke håndkleder etter hvert bruk.

I tillegg har jeg 2 store badehåndklær som nesten aldri blir brukt her hjemme, men som er slike vi har med på stranden, bassenget og slikt.

Jeg ville nok kanskje hatt minst 6 store håndklær siden dere har to barn.

Også tar du vare på de som du kan av de gamle, legge dem til side og bruke dem til strandbesøk og slike ting :)

Skrevet

I tillegg er det 40 prosent på Kid, hvis du vil ha litt forskjellige håndklær til barna :tongue:

Skrevet

Som et absolutt minimum ville jeg ha hatt tre badehåndklær pr pers+tre vanlige håndklær pr pers. Så ville jeg ha hatt minst 20 kluter siden dere har småbarn.

Gjest Spinell
Skrevet

Nå er ikke vi en familie på fire, og det kommer an på bruken, men hvis du ikke skal vaske håndklær hver dag ville jeg hatt følgende:

-minst to store badelaken til hver: dvs 8 stk

-minst tre "vanlige" badehåndklær til hver: dvs 12 stk

-minst to "standardhåndklær" (sånne som en tørker håret med osv) til hver: dvs 8 stk

-minst tre mindre hånd-håndklær til hvert toalett

Er jeg helt på villspor her?

Skrevet

Badelaken bruker vi i grunn ikke, så der vet jeg ikke helt... men svarene du får av andre virker jo fornuftige.

2 eller 3 store dusjhåndklær til hver

Standardhåndklær bruker kanskje folk forskjellig? Vi er bare to voksne i husstanden, og bruker stort sett ett slikt håndkle av gangen, samboer bryr seg ikke om jeg tørker håret med det :sjenert: Men egentlig bør man kanskje ha 2x1 hver av slike.

Også ville jeg hatt kanskje 4 eller fler håndtørkehåndklær hvis dere skal skille mellom dette og håndklær hårtørk o.l. Blir vel litt høyere forbruk på en familie på 4 enn oss to, og jeg ser at det stort sett er nok med tre slike (vi har fler, men jeg har mine favoritter...).

Skrevet

Syntes det ser rimelig ut det som blir skrevet her, om dere ikke er av de som slenger håndklærene til vask etter en gangs bruk. Selv har jeg to badehåndklær og to mindre (passer til ansikt/hårbruk) og det holder fint for meg, men det kan jo hende barn trenger noe mer? Ellers tenker jeg om dere ofte har gjester, om det kansje skal slenges et eller to ekstra med så er du sikker på at selv besøkende får fine håndklær ;)

Skrevet

Tusen takk for så mange svar!!! :rødme:

Jeg har kommet frem til at jeg hvertfall skal ha 10 store og 10 små håndklær... Vi voksne bruker hvert vårt store håndkle ca 3 dusjinger, så det blir 4 i uka. Barna har gjerne sitt ei hel uke, da de ikke bader/dusjer like ofte som oss. Småhåndklær har barna hvert sitt, vi voksne deler ett + ett til gjester. Disse byttes ut ca to ganger i uka, litt avhengig av bruken. Nå går det jo ca to 60 graders maskiner i uka, så vi bør komme godt ut av det, men da har vi jo også likt til doen nede, og til overnattingsgjester... Blir det for lite og Princess ikke selger disse lenger, får jeg heller med tiden kjøpe nye håndklær til doen nede, og barna får få noen med morsomme mønster... :)

Jippi jippi!!! Ikveld blir det nye håndklær på a mor... :fnise:

• 2 uker senere...
Skrevet

I would say 2 sets of towels for every person. Why? Because you need to change them every 3-4 days. I also advise you the bathrobes and bath mats. Bathrobes are batter choice for daily use especially after showers. For great selections please check out www.towelselections.com.

Skrevet

Tror nok jeg ville hatt ca 40 håndklær. Det er dumt å ha akkurat. Tenk om vaskemaskinen går i stykker eller om noen blir syke og må bruke flere håndklær.

Gjest Eurodice
Skrevet

Tror nok jeg ville hatt ca 40 håndklær. Det er dumt å ha akkurat. Tenk om vaskemaskinen går i stykker eller om noen blir syke og må bruke flere håndklær.

Apropos å bli syk, her skal jeg ikke gå i detaljer :( . Jeg fikk en kraftig sjau med ondartet omgangssyke. Det var i våres hvis jeg ikke tar helt feil, mange som ble syke og kom på sykehus forresten. For å si det kort, det sprutet ut alt i ett både oppe og nede, og da var redningen håndklær, mange håndklær. Det er fælt å si det, men akkurat da ønsket jeg nesten at jeg var gammel og skrøpelig, så jeg kunne komme på sykehus. Ikke greitt alltid å bo alene.

Skrevet

Vi har visst en del håndklær til å bare være 2 voksne ser det ut til,

synes det er greit å ha ekstra både til gjester og i tilfelle klesvask

skulle hope seg opp o.s.v

Vi har vel 4-5 svære badehåndkle (brukes ikke til vanlig, egentlig)

Har sikkert 15 store håndklær på ca 70x140 cm + 10 små håndklær på ca 50x70 cm.

Har sikkert 20 vaskekluter i tillegg.

Håndklær er jo noe man bruker ofte, så skader ikke å ha noen ekstra enn det som

brukes daglig, tenker jeg :)

• 12 år senere...
Skrevet

Er jo ikke store poenget å ha så mye mer en det som kan vaskes i maskina samtidig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...