Gå til innhold

sterkere stammere/tynnere kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

trener flere ganger i uka. prøver å ete sunt, å litt med få timer mellomrom.

men det med søthunger, det er ikke lett å bryt vanen å kjøp søtt daglig.

men kan det bli endring av kropen likevel ?

at den bli sunner og sterker å kanskje strammere likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterkere blir du hvis musklene får nok energi og protein i restitusjonsfasen.

Hvorvidt du negerer effekter ved å spise usunt daglig - neppe.

En idé er likevel å aldri handle når du er småsulten, da er dessverre veien kort til å bli fristet rett før du skal betale. Blir faktisk litt irritert av at godterihyllene skal befinne seg rett ved kassene.

Skrevet

Men det er jo ikke BRA for kroppen din å spise usunt hver dag. Hvorfor er utseende alltid viktigst?

Hold søtsaker til 1 dag i uka (ikke store mengder likevel), og kroppen din får det mye bedre.

Skrevet

jevi jo gjerne kutte ned krafig på søtsakene. men har vel litt avhengihet etter trøstespist mang år. å slit med psyke.

jeg dytter søtsaker i korga selv om er god å mett etter middag, å handler da. for d bare må med på en måte.

så derfor jeg spør.

sliter med helsa, slit å finn kleer, så derfor jeg vil stramme opp litt. sa ikke at jeg sku bli tynn som baaaare d da

selv omm lktt tynnere å sterkere.

Skrevet

Et godt råd for å kutte ned på søtsakene, er å slutte å handle så ofte. Selv om du ikke klarer å la være å putte noe snop ned i kurven, den ene dagen i uka du handler, så kommer du ikke til å plukke med deg godis for 7 dager. Hvis du bestemmer deg f.eks. for å kun handle på fredag, så kan du plukke med deg litt snop som du pleier. Men når fredag og lørdag er gått er det tomt, og du skal ikke innom noen butikk før neste fredag.

tilbake til topic: Jeg er ingen ekspert på det her, men vil tro at snop i seg selv ikke vil bremse treningsframgangen, så lenge du også får i deg nok av de næringsstoffene kroppen trenger, som proteiner og sunt fett. Spørsmålet er om du klarer å få i deg nok av det nødvendige, når du i tillegg spiser mye unødvendige kcal, uten å havne i kalorioverskudd. Og hvis målet er å stramme opp, så klarer du jo ikke det i kalorioverskudd.

Skrevet

Du blir sterkere og i bedre form om du begynner å trene, men om du trøstespiser store mengder godteri, vil du nok ikke bli så mye tynnere. Det er utrolig mye kalorier i sjokolade, og spiser du mye av det, vil du ikke klare å trene nok til at du blir slank. Men selvfølgelig, alle kutt teller.

Skrevet

Du blir slankere og strammere om du trener, og passer på å ikke få i deg fler kalorier enn du forbrenner. Det er ikke sånn at du ikke merker resultater selv om du spiser godteri mer enn en dag i uka.

• 2 uker senere...
Skrevet

skal du hat søtsake, kan du alltid prøve nøtter. såååå mange gode nam nam. hvis du stopper og starter med å si nei til søtsuget, så vil du på kanskje ca 2 uker, ikke ha så mye lyst på det., men du må trene og selvfølgelig(cardio) for å rense kroppen. du vil føle deg vakrere både inn og ut. tro meg:) bare tålmodig e nøkkekordet

Skrevet

spinner jo mandag fredag å søndag...så kardio trening får jeg

samt styrke onsdag fredag sønda.

er så vanskeli med kostholde når jeg slit med psyken

en nå mååå jeg prøve

tt for gode råd å støtten

Skrevet

Du kan ikke bygge muskler av noe annet enn proteiner, spiser du bare junk blir du IKKE stram uansett hvor mye du trener. Sier seg selv.

Skrevet

spiser vanli mat litt hver tredje time. men innimellom d så sniker godisen seg til . trøsten

Skrevet (endret)

Prat med en psykolog eller ernæringsekspert om dette her. Jeg tror det er lurt at du får hjelp til å finne ut hvordan følelsene dine er forbundet til maten, for dette kan ødelegge for deg i det lange løp.

Støtter ideen tidligere her om å handle f.eks kun på fredager, og da bare litt godteri. Så om du går tom, får du nøye deg med det du har. Spis nøtter - det hjelper, men pass på mengden. Nøtter er stappa fulle av sunt fett og proteiner, men også kalorier.

Spis skikkelig protinrike middager med masse grønnsaker, så du blir mett nok. Når du kjenner at du blir psykisk nedbrutt, prøv å prate med noen eller finn på noe å gjøre - alt annet som holder deg unna godteriet.

Kjøp alternativt inn frukt og snacksgrønnsaker istedet for godteri. Det er langt bedre og sunnere for deg.

Endret av sunglasses
Skrevet

spinner jo mandag fredag å søndag...så kardio trening får jeg

samt styrke onsdag fredag sønda.

er så vanskeli med kostholde når jeg slit med psyken

en nå mååå jeg prøve

tt for gode råd å støtten

det er nettopp på grinn av psyken du er nødt til å være ekstra hard mot deg selv når det gjelder søtsaker.

ved depresjoner er det ekstra viktig å få i seg omega 3 - og be legen din gi deg en pekepinn på hvor mye(gjerne to kapsler som kjøpes i butikken).

trening er kjemepbra for kropp og sinn - og større mengder sukker og dårlig fett gjør at denne effekten ikke blir fullt så bra likevel som om du kutter det ut.

forsøk å heller spise fruktsalat/smoothie, og så kan du ta over kesam med vaniljesmak eks på bærene.

prøv å tenke at jo mer usunt du putter i kroppen - jo mer lider den. jo mer bra og friskt du putter i den, jo mer sterk psykisk blir den!

jeg har selv en kronisk sykdom som går utover fysikk og psyke, og jeg må virkelig ta meg hardt i nakken for å prioritere helse.

jeg sier nei hver eneste dag jeg går forbi godtehylla - og jeg trener 3-4 ganger i uka, uansett motivasjon.

en bekjent av meg må unngå ALT sukker på grunn av leddgikt, selv om hun har veldig lyst å snakke på kaker etc.

tenk bare på hva diabetikere må gå gjennom ifht matveien......

prøv å motivere deg med at du slett ikke er alene om å være avhengig - og man må lære seg gode vaner. dårlig helse en ingen unnskyldning - tvert imot!

forøk å finne deg andre belønninger: et mini-spa hjemme om kvelden, ekstra langt bad, en tur i svømmehallen, en koselig cafetur i helgen, en ekstra dyr sjokolade i helgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...