Gjest Kiro Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 I dagens samfunn hører man folk skrike høyt over et barnevern som ikke fungerer, barnevernspedagoger som misbruker makten sin, overtramp mot foreldre, eller barn som ikke får hjelp. Man kan lett få inntrykk av at barnevernet i Norge er et eneste stort KAOS. Jeg tror det er mye i systemet som må forandres, og jeg tror at det er mennesker som jobber i barnevernet som ikke har noe der å gjøre. Jeg vil tro det er enighet om at det er nødvendig med et barnevern - men da helst et som fungerer. Hva mener du er en god barnevernspedagog? Hvilke kvalitetet, og hvilke egenskaper mener du denne personen bør ha? Hvordan vil det perfekte møte med en barnevernspedagog være? Har du positive erfaringer med barnevernet som du ønsker å dele? Hvordan kan man gå frem for å skape tillit til barnevernet, slik at mennesker selv søker kontakt når de føler de ikke takler hverdagen? Hvordan kan man skape så stor tillit til barnevernet at folk ikke frykter for barnevernet, men ønsker et samarbeid? Hvordan kan man endre den oppfatning om at barnevernet er til for å ta barna fra foreldrene? Hvordan skal en barnevernspedagog oppføre seg i møte med DEG slik at DU føler deg ivaretatt? Setter pris på alle innspill! =)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Studerer du til å bli bv-pedagog? Eller er du i kontakt med barnevernet på noen måte?
Gjest Kiro Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Studerer du til å bli bv-pedagog? Eller er du i kontakt med barnevernet på noen måte? Har det noe å si? Det er veldig mye fokus på barnevernets negative sider, veldig mange er veldig flinke til å si hva som er galt med barnevernet, men jeg føler aldri jeg hører folk si HVA som skal bli bedre.
Far til 2 Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 a) En som er ansatt i stat eller kommune MÅ være upartisk, uansett arbeidsområde. b) All dokumentasjon og alle påstander må taes like seriøst så lenge det ikke foreligger dokumentasjon i den aktuelle saken som tilsier noe annet. c) De ansatte må være villige til å lytte og samarbeide uten forutinntatte meninger. d) All informasjon til partene og alle avgjørelser må dokumenteres. e) Personer som baserer påstander/avgjørelser på subjektive meninger uten rot i dokumentasjon som foreligger og/eller som tar avgjørelser som strider mot det informasjonen som foreligger, egner seg ikke i jobben. f) Det er lov til å bruke hue og undersøke saker nærmere om det er signaler som tilsier at det bør gjøres.
Gjest Stine Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 hvilken linje må man gå på videregående for å bli barnevernspedagog ?
LaCrouX Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 (endret) Helse og Sosial? Endret 10. november 2010 av LaCrouX
Gjest Stine Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 er det ikke mulig å bli barnevernspedagog gjennom studiespesialisering da ?
Helen Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 hvilken linje må man gå på videregående for å bli barnevernspedagog ? Man må ha studikompetanse for å komme inn på 3-årig barcelorutdanning som barnevernspedagog på høgskole eller universitet.
Gjest mari Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Helse og Sosial? Det er en høgskoleutdanning. .Skal litt mer til enn bare å gå videregående ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå