Gå til innhold

innrapportering til Lånekassen- blir ikke legeattestert fravær rapportert videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med Lånekassen? Tok ikke eksamen en vår pga min mors dødsfall, fikk legeerklæring og leverte dette på universitetet, men nå får jeg beskjed om at dette ikke er registrert hos Lånekassen. Skolene rapporterer inn resultater, men ikke legeattestert fravær? Fristen er vel gått ut for lenge siden også og de tar vel ingen menneskelige hensyn sånn sett vel. Ble veldig, veldig lei meg nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS igjen her, kan man sende inn dokumentasjonen, med en forklaring på hvorfor dette ikke ble sendt inn,at man akkurat hadde opplevd et dødsfall og ikke tenkte på dette, det var ikke bare at jeg ikke "gadd" :-(

Skrevet

Du er selv ansvarlig for å rapportere til lånekassen, studiestedet har kun ansvar for å rapportere inn antall studiepoeng den enkelte har tatt, ikke grunnen til at de eventuelt ikke tok dem.

Skrevet

ja, har skjønt dette nå :-( Lurer på om man kan sende inn dokumentasjon, ikke i forhold til stipendet og slikt, for det er jo for sent, men bare for at de skal registrere at man har vært sykemeldt? Vil gjerne at det skal være registrert, og ikke bare at jeg ikke besto/ikke møtte

Skrevet

Det var trist at du mistet din mor.

Hvis du mener at denne saken har gjort at du har tapt økonomisk, kan du ringe Lånekassen og høre om det er mulig å gjøre noe med det. Hvis ikke, synes jeg ikke du skal tenke noe mer på det.

Skrevet

naturligvis må du rapportere inn selv. For øvrig krever lånekassen fravær over en viss lengde for de gjør om lån til sykestipend.

Skrevet

ut ifra regelverket i det offentlige synes jeg nå ikke det er så veldig selvfølgelig hva man skal rapportere inn eller ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...