Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar du med partneren din på julebord?

Hvilken jobb har du?

Hvis ikke, syns du det er helt greit at partneren går alene?

Jeg trodde det var vanlig å ta med kjæresten på julebord, men ble litt skuffet da typen nylig ringte og sa at han (ikke vi) skulle på julebord med jobben. Hjelper ikke på at nesten alle der er single og meget innpåslitne (ringer han ned på byen bl.a) og julebordet der er kjent for å ta av (og han drikker myye til vanlig fest). Bekymret, og det med grunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er med på hverandres julebord, begge tar det som en selvfølge og synes det er koselig.

Jeg jobber i butikk på kjøpesenter.

Skrevet

Ja, tenker jeg tar med sambo på julebord i år, men bare om han ikke skal på julebord med jobben sin, om så, reiser vi hver for oss.!

Skrevet

Har ikke noe å si hva slags jobb man har. Noen steder er det vanlig å ha med partner på julebord, andre steder ikke.

Skrevet (endret)

På jobben til samboeren min så er det kun de som jobber der som blir invitert til julebordet. Den bedre halvdelen må pent holde seg hjemme :-p Samboeren jobber med data

( programmering o.l. ).

Endret av Kittykat
Skrevet

Hvilken jobb har du?

Jeg trodde det var vanlig å ta med kjæresten på julebord, men ble litt skuffet da typen nylig ringte og sa at han (ikke vi) skulle på julebord med jobben. Hjelper ikke på at nesten alle der er single og meget innpåslitne (ringer han ned på byen bl.a) og julebordet der er kjent for å ta av (og han drikker myye til vanlig fest). Bekymret, og det med grunn.

Nei, siden det ikke er et valg vi har, tror jeg, ble faktisk litt usikker nå. Jeg valgte ikke å være med i fjor. Uansett, mener at vi ikke kan ha med noen, som nok har noe med at de skal arrangere julebord for ganske mange mennesker og det ville nok blitt dyrt om alle skulle hatt med følge. Jeg jobber i kundeservice. Og ja, selvsagt er det greit at partneren går alene hvis det hadde betydd at han måtte det i sin jobb. Uansett, hvis det er lov til å ta med seg noen så må han gjerne bli med, men kjenner jeg ham rett så er det ikke noe for ham. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Er det vanlig at man blir invitert med partner på julebord??? Jeg jobber i det offentlige, og det er ikke lov å ta med partner, julebordet er kun for de ansatte. Trodde det var vanlig jeg?

Skrevet

I min gamle jobb ble man invitert til julebord med følge, og da var mannen min med.

I nåværende jobb ble vi invitert til årets julebord uten følge - og da blir selvsagt mannen hjemme :)

Så det kommer jo an på hvilken policy bedriften mannen din jobber i har på dette.

Skrevet

Vi jobber i samme bedrift, så drar alltid på julebord/tilstelninger sammen, men det varierer om man er invitert med partner eller uten. Noen julebord har vært med partner, mens andre har vært uten. Vi har en del andre tilstelninger hvor partner stort sett er invitert. :)

Skrevet

Vist julebordet er med partner,drar vi begge. Vist ikke drar bare den ene. Det kommer jo ofte ann på bedriften. Kan jo bli dyrt med mange,å vist alle har partner også.

Skrevet

Hvilken jobb har du?

I de bedriftene jeg har jobbet så har julebort vært uten følge, dvs. kun for de ansatte og da er det ikke naturlig å ha med partner. Men hadde det vært mulig så hadde jeg tatt han med.

Det har vært likt på hans arbeidsplass, julebord uten følge og kun for de ansatte så han går alene. Har aldri vært et problem for noen av oss, og det har ikke skjedd annet enn at han har blitt full og snål. :) Vi er ikke med på julebordene hvert år, bare når vi føler for det.

Gjest No_glitter
Skrevet

Hvis invitasjonen inkluderer partner, såklart tar jeg ham med hvis han vil! Og det vil han jo :) er kjekt å møte de han jobber med, og han synes det er kjekt å møte mine kolleger.

Skrevet

jeg var med på julebordet hans, men på min jobb får vi ikke ha med følge..

Skrevet

Er det vanlig at man blir invitert med partner på julebord??? Jeg jobber i det offentlige, og det er ikke lov å ta med partner, julebordet er kun for de ansatte. Trodde det var vanlig jeg?

det kommer veldig ann på hvor man jobber. der jeg jobba før fikk vi ikke ta med partner. men det var en veldig stor bedrift med 600 ansatte så det sier nesten seg selv at de ikke kan ta med partnere.

på min ex jobb fikk de ha med partnere. og det var ikke snakk om en kvelds julebord. som regel reiste vi bort til hemsedal ol og(vi bor i krsand) hadde en helg på hotell der på firmaets regning. men dette var en liten privat bedrift med få ansatte

Skrevet

På min samboers forrige jobb ble man invitert med følge, og jeg pleide å være med. Det var relativt rolige og hyggelige julebord. Men det er nok vel så vanlig at partner ikke blir invitert. Jeg ville nok vært litt skeptisk i din situasjon...

Gjest Spinell
Skrevet

Ingen av mine arbeidsplasser har hatt julebord der partner er invitert. Jeg har erfaring både fra offentlig og privat virksomhet. På nåværende arbeidsplass har vi enkelte andre arrangementer der partner er invitert, men ikke julebordet.

Har inntrykk av at julebord med partner kan være litt kjedelige. Ofte kjenner ikke den utenforstående så mange, og da blir det til at hvert par bare snakker med hverandre. Blir lite sosialt på den måten.

Skrevet

Hvilken jobb har du?

Jeg har aldri fått anledning til å ta med partner på julebord, og har heller aldri selv blitt invitert.

Jeg tror ikke det er vanlig, pga av kostnader, og litt fordi arbeidsgiver ikke ønsker det.

Hun går selvfølgelig alene. Kanskje det var litt stress i magen min de første gangene, men jeg har sluttet å bekymre meg.

Skrevet

Selvsagt tar jeg ikke gubben med på julebordet, jeg og sjefen tar hverandre gjerne til dessert- .. jeg mener, jeg og sjefen tar hverandre gjerne en prat over dessert, så viktig å ikke bli forstyrret :yvonne:

Skrevet

skulle ønske jeg hadde blitt invitert til julebord

Skrevet

Jeg er med min samboer på julebord, i firmaet der han jobber er det vanlig at ansatte inviteres med følge, han er elektriker. (På firmaturer er også partner invitert med unntak av noen småturer der de skal kjøre skuter eller lignende.)

Ei venninne av meg jobber i YIT, som er en stor bedrift, der er det også sånn. Samme med firmaet der min eks-samboer jobber. Jeg er student, så vet dermed ikke hvordan julebord-policy'n er i min fremtidige jobb. :)

Om min partner hadde jobbet et sted der ansatte ikke ble invitert med følge, er det jo lite jeg kunne gjort med det, men om det var slik at min partner ikke ønsket å ha meg med ville jeg jo stusset på årsaken..?! :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...