Gå til innhold

0 matlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag har jeg bare spist en liten svele og en kindersjokolade. det var i totida. nå begynner jeg å bli sulten men jeg eier ikke matlyst. ingenting frister selv om jeg har mye godt på kjøkkenet. hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

idag har jeg bare spist en liten svele og en kindersjokolade. det var i totida. nå begynner jeg å bli sulten men jeg eier ikke matlyst. ingenting frister selv om jeg har mye godt på kjøkkenet. hva skal jeg gjøre?

samme er det med meg!!!

Skrevet

Når jeg sliter med dårlig matlyst, spiser jeg frokostblandinger jeg liker godt. Det er mye lettere å få i seg enn brødskiver og sånt. Synes jeg da :)

Skrevet

Spise likevel, noe er bedre enn ingenting. :)

Skrevet

Da spiser du bare for å spise. Noe som er sunt, mettende og som går fort å spise.

Her går det mye i hardkokt egg. Masse næring og kjapp å spise.

Ellers så er drikke som smoothies en bra ting. Ofte er det lettere å drikke enn å spise noe.

Skrevet

så sant så sant. derfor drikker jeg rødvin ikveld, selv om jeg skal på jobb i morgen.

men å spise så lite er virkelig ikke meg, og jeg er så sulten men orker ingenting.

ts.

Skrevet

Jeg har sånne perioder jeg også, når jeg er veldig sliten eller deprimert. Da eier jeg ikke matlyst og vanskelig å spise.

Når det røyner på og ingenting frister, er det lett å spise sjokolade og annet tull. Jeg prøver å spise druer, fersken, epler og avokado. Det er iallfall bedre enn hvete-og sukkerholdig mat.

Er sunnere også.

Skrevet

Jeg har sånne perioder jeg også, når jeg er veldig sliten eller deprimert. Da eier jeg ikke matlyst og vanskelig å spise.

Når det røyner på og ingenting frister, er det lett å spise sjokolade og annet tull. Jeg prøver å spise druer, fersken, epler og avokado. Det er iallfall bedre enn hvete-og sukkerholdig mat.

Er sunnere også.

Hvorfor ikke spise nøtter? Har du nøtteallergi kanskje?

Skrevet

Hvorfor ikke spise nøtter? Har du nøtteallergi kanskje?

Nei, det har jeg ikke, men det frister ikke når jeg ikke har matlyst.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke, men det frister ikke når jeg ikke har matlyst.

Har vært plaget med det samme i to måneder nå.. Får bare i meg et måltid i døgnet. Jeg er så leei alt! Brød, knekkebrød.. Så jeg måtte til slutt lage meg en time plan med tids punkt for å spise. Funka delvis :P er oppe i 2 måltider om dagen nå..

Skrevet

Har vært plaget med det samme i to måneder nå.. Får bare i meg et måltid i døgnet. Jeg er så leei alt! Brød, knekkebrød.. Så jeg måtte til slutt lage meg en time plan med tids punkt for å spise. Funka delvis :P er oppe i 2 måltider om dagen nå..

Galskap. Lær deg noen gode oppskrifter, før du ryker utfor stupet!

Skrevet

Kanskje det er det som er problemet?

Du burde kutte ut knekkebrød og brød, og heller lage deg en deilig salat med kylling eller fisk. Eller lage deg en deilig omelett eller noe.

Du er nok veldig matlei?

Skrevet

Anbefaler å surfe på feks matprat.no

Jeg får alltid lyst på mat når jeg ser på oppskrifter :ler:

Gjest Eventyr3
Skrevet

Taz! jeg og, bare at jeg gikk tilbake til å ikke ha timeplan lenger.

Skrevet

Det er helt grusomt å ha det sånn, vite at man må spise, men ingen ting vil ned! I mine perioder hvor det er sånn fokuserer jeg mer på at jeg faktisk MÅ ha mat, uansett om det ikke er så sundt. Da går det "mye" i frossen pizza, sjokolademelk (ikke akkuratt mat, men er noe hvertfall!), fjorlandsmat osv., rett og slett fordi det ikke smaker vondt og med liten matlyst er det ikke vits å handle inn til en aften med stor kokkelering (for meg i alle fall) og det hjelper heller ikke hvor mange timer jeg surfer etter oppskrifter, for ingenting frister nok.

Så for meg er kluet noe superenkelt av typen stikk det i microen i noen minutter og spis det. Uansett om det ikke frister :( Jeg er heldigvis nylig ute av en sånn periode, og håper det ikke kommer flere, for er ikke noe gøy og konstant tenke at man burde ha spist mer.

Håper det kommer seg for deg ganske fort :)

Skrevet

Tror jeg kun har vært plaget av manglende matlyst én gang i mitt liv. Da spiste jeg potetgull, jeg syns det er lettere å få ned salt enn søtt, dessuten er det jo veldig kaloririkt og lett å spise. Men det er kanskje ikke så lurt å leve på potetgull dersom du lider av manglende matlyst ofte og over lengre perioder...

Skrevet

Huff skjønner godt åssen du har det. Det er ofte at jeg ikke har matlyst i det hele tatt. Er jo nesten umulig å få noe ned. Er ikke noe gøy å ha det sånn. Kan stå å se i skapet eller i kjøleskapet i evigheter og det er absolutt ingen ting som frister. Uansett hvor sulten jeg er så har jeg bare ikke lyst på mat men man må jo spise. Brød og knekkebrød funker ikke for meg. Det vil ikke ned. Pleier å spise suppe for det er hvert fall lett å få ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...